POGLEDAJTE VIDEO

Njemačka tvrtka osmislila inovaciju za prednju osovinu koja omogućuje okretanje automobila na mjestu

Demonstracija izuma tvrtke ZF

 Screenshot/Youtube
Tvrtka ZF računa da će njihovo inovativno rješenje unaprijediti velik broj osobnih i teretnih vozila

Jeste li se ikada suočili sa situacijom da automobil morate okrenuti u relativno uskoj slijepoj ulici? Ili ste se našli u situaciji da su vaš parkirani automobil stisnuli drugi parkirani automobili sprijeda i straga, pa bi trebali paralelno isparkirati?

Do sada su vozila koja su omogućavala takve manevre bila vrlo specifična i rijetka. Međutim, njemački inženjeri sada su konstruirali mehaničko rješenje za prednje kotače koje omogućuje da svi budući automobili mogu izvoditi U-zaokrete s jako kratkim dijametrom te se uvlačiti u vrle uske prostore.

Njemačka kompanija ZF, koja se inače bavi proizvodnjom automobilskih dijelova, dizajnirala je i proizvela novi koncept prednje osovine ovjesa koji omogućuje okretanje kotača za 80 stupnjeva. To su inovativno rješenje nazvali EasyTurn te računaju da će tako unaprijediti veliki broj osobnih i teretnih vozila za nezgodne uvjete upravljanja u središtima gradovima, parkiralištima, uskim prolazima, gradilištima, zonama utovara i slično.

Demonstracijski video doima se poprilično uvjerljivo.

Eksperti specijalizirane web stranice Interesting Engineering komentirali su da video koji demonstrira ZF EasyTurn u akciji izgleda zapanjujuće: dok vozač manevrira automobilom prednji kotači čak izgledaju kao da će otpasti te se otkotrljati niz ulicu, ali je upravo otvaranje šireg prostora za okretanje kotača to što omogućuje zapanjujuće zaokrete, ali i otvara pitanje sigurnosti.

Naime, ako imate automobil koji se pokreće pogonom na zadnje kotače, onda je okretanje prednjih kotača za 80 stupnjeva vrlo loša ideja. Pritisak stražnjeg pogona na potpuno zaokrenute prednje kotače bio bi puno prevelik. No, ako se rješenje postavi na automobile s prednjim pogonom, onda je ovo neobično rješenje za upravljanje logično.

Bilo kako bilo, video prikazuje BMW i3 kako uspijeva parkirati na vrlo tijesnim mjestima za parkiranje te raditi nestvarne U-zaokrete na prostoru koje nije 3,5 puta šire od njegove širine. Video jest impresivan, ali još nije poznato kakvi su točno planovi ZF kompanije s novim rješenjem. Potencijal primjene je ogroman. Iako se čini kako se radi o inovaciji primjenjivoj na većini vozila, moguće je da se kompanija odluči na strategiju vezivanja novog rješenja prvenstveno uz skupe automobile ili neka vozila specijalne namjene. No, prezentacijski video sugerira vrlo široku primjenu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 04:42