Potražnja za cjenovno pristupačnim automobilima kineske proizvodnje posljednjih je godina toliko porasla, da je trenutno nedostatak specijaliziranih brodova za njihov izvoz jedina prepreka da u potpunosti preplave kako globalno, tako i europsko tržište, piše NYT.
Naime, najveći problem s kojim se kineski proizvođači automobila trenutno susreću jest činjenica da proizvodnja vozila ide neusporedivo brže od proizvodnje brodova koji su im potrebni kako bi ih plasirali na globalno tržište.
Država i lokalne vlade kineskim proizvođačima automobila daju besplatnu zemlju za postrojenja i beskamatni kredit za pokretanje biznisa, a kako su čelik i elektronika, ključne komponente svakog modernog auta, izuzetno jeftini u Kini, njihovi proizvođači imaju bitnu kompetitivnu prednost u odnosu na konkurenciju.
Zanimljivo, kineski potrošači preferiraju električne automobile, zbog čega milijuni "benzinaca" ostane bez domaćega vlasnika, a kompanije, kako bi prebile trošak proizvodnje, te automobile plasiraju na globalno tržište po gotovo smiješnim cijenama.
- Zašto su se okrenuli izvozu? Zato što bi u suprotnom bili prisiljeni zatvoriti cijelo postrojenje – objasnio je redakciji NYT-a Bill Russo, konzultant u šangajskoj firmi Automobility.
Njihova je autoindustrija, tako, učetverostručila izvoz automobila u samo tri godine, svrgnuvši pritom s trona Japan koji je do sada slovio kao svjetski lider u toj domeni. Kineski auti već su dominantni u Rusiji, osobito od početka agresije na Ukrajinu, zato što se vozila mogu dopremati i kopnenim putem, tj vlakom. No, malo po malo preuzimaju i vodstvo na tržištu jugoistočne Azije, Australije, Južne Amerike i Meksika.
Carine administracije Donalda Trumpa otežavaju im probijanje na američko tržište, a na europsko se planiraju probiti, prvo kroz "ušicu igle", kroz Belgiju i Španjolsku, pa onda na velika vrata i to kroz tri godine, koliko će im biti potrebno da podebljaju količinu specijaliziranih brodova za izvoz automobila.
Obale rijeke Jangce počinju krasiti nepregledne bespući novih brodogradilišta, na kojima radnici neumorno danonoćno rade, u smjenama po 12 sati, kako bi u što je moguće skorijem roku uspjeli isporučiti specijalizirane brodove. Računica je jasna; cijena dnevnog najma takvog tipa broda u samo dvije godine, zbog visoke je potražnje, porasla sa 16.000 dolara na 105.000 dolara, zbog čega sve veći broj kompanija želi investirati u vlastite brodove. Naravno, žele ih u najkraćem mogućem roku.
Kina će dominirati i ovogodišnjim autoshowom u Muenchenu. Ondje je zastupljenost kineskih kompanija čak dvaput veća u odnosu na prije samo dvije godine. Automobili kineske proizvodnje, osobito oni električni, najiščekivaniji su novitet ovogodišnje smotre, usporedivi jedino s novom verzijom Modela 3 Tesle Elona Muska. Tvrtka BYD, najveći proizvođač električnih automobila u Kini, za Muenchen sprema čak šest novih modela.
- Kina već sad toliko dominira europskim tržištem da bi kroz samo nekoliko godina mogla nepovratno promijeniti lice cijele industrije – objasnio je Sigrid de Vries, europski lobist udruge ACEA, za Politico, koji je upozorio kako iza svega stoje "državne institucije i jasan strateški interes Pekinga".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....