NASA razvija novi nadzvučni avion, a već su krenule usporedbe s kultnim Concordeom, prvim putničkim zrakoplovom na svijetu koji je mogao letjeti brže od brzine zvuka
Eksperimentalni NASA-in zrakoplov nazvan X-59 razvija se u sklopu misije Quesst (Quiet Supersonic Technology) svemirske agencije. Planirano je da ima svoj prvi testni let kasnije ove godine, a NASA se nada da bi rezultati mogli promijeniti pravila zabrane nadzvučnog leta iznad kopna.
NASA vjeruje da zvučni udar - zvuk koji nastaje kada neki objekt probije zvučni zid - X-59 može svesti na jedva čujan zvučni udar s tla. Svemirska agencija kaže da bi zvučni udar koji proizvodi X-59 imao percipiranu razinu glasnoće na tlu od oko 75 decibela.
NASA-in zrakoplov, kojeg pokreće jedan motor, dug je 30 metara i širok devet.
Njegova projektirana brzina bit će 1,4 Macha ili oko 925 milja na sat, što znači da bi put između Londona i New Yorka mogao preletjeti za manje od četiri sata. X-59 će letjeti na visini od 17 km.
Očita razlika između X-59 i četveromotornog Concordea je u tome što je potonji bio putnički mlažnjak dizajniran za letenje na komercijalnim rutama.
Concorde, koji su dizajnirali Britanci i Francuzi, počeo se koristiti 1970-ih, a povučen je 2003. Mogao je prevesti između 92 i 128 putnika, dok će X-59 će imati mogućnost da u njega stane samo pilot.
Zvučni udar koji je izazivao Concorde bio je znatno veći od onog kod X-59. Prema NASA-inim izračunima, smatralo se da na tlu on iznosi oko 105 decibela.
Taj nadzvučni putnički mlažnjak krstario je na većoj visini od X-59, na oko 18 km. Također je letio brže od X-59, s maksimalnom brzinom krstarenja od 2,04 Macha, ili 1354 milje na sat.
Najbrži let Concordea od Londona do New Yorka dogodio se 7. veljače 1996., kada je navedenu razdaljinu preletio za samo 2 sata i 52 minute.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....