- Ideja iza moje stranice je da ljudi postanu inteligentniji - govori Bojan Bernik. Šali se samo na pola dok objašnjava razloge koji su ga natjerali da napravi pravi hrvatski sleeper hit, internet stranicu 1Klik .
- Ukoliko posjetitelji žele odlaziti samo na mainstream medije, nema problema. Ali ukoliko žele, mogu otići i na blogove ili kolumne. Tajna je u tome da ljudima dam ono na što su navikli, a onda im dajem još - objašnjava razloge koji na 1Klik dnevno dovode preko osam tisuća pojedinačnih posjetitelja. I više nego solidna brojka za portal koji je uložio minimalne svote za promociju, ali Berniku su neke druge brojke ionako mnogo bitnije. Statistika pokazuje mjesečni porast jedinstvenih posjetitelja od 13 posto, koji na 1Klik dolaze nekoliko puta dnevno. Mjesečno 1Klik prikaže preko pola milijuna stranica, a neki manji portali upravo na taj način dobiju i do 20 posto svog cjelokupnog prometa. Sve su to podaci koji mu pokazuju da dvije godine svog života i vlastitog novca nije potrošio uzalud.
Ideja je, barem na prvi pogled, sasvim jednostavna. 1Klik je zamišljen kao homepage - korisnike dočeka tražilica koja upite filtrira kroz Google i nekoliko drugih velikih tražilica i baza podataka, a tu su i posebno osmišljene kategorije i RSS feed. Cilj je, objašnjava, postići jednostavnost korištenja kako bi korisnici pronašli sve na jednom mjestu i uštedjeli koji klik dok surfaju. Izazov je bio tu jednostavnu ideju pretvoriti u realnost.
Bernik nije bio novak u poduzetništvu - još je prije šest godina pokrenuo studentski vodič ' Universal', portal Automobili.hr , a znanje o internetu je brusio na nekoliko domaćih portala. Ipak, proces nije bio niti malo jednostavan.
- Potrošio sam dvostruko više vremena i novca na greške, ali tako se uči. Nisam niti jedini koji se sjetio ove ideje, ali sam jedini koji je sjeo i napravio je. Cilj je bio stvoriti dobar sadržaj, a toga se i danas držim. Nije mi bitan broj klikova, niti korištenje raznih trikova kako bih si povećao promet, iako su me razni stručnjaci uvjeravali kako tako gubim pet puta više posjetitelja. To nije bitno - govori mirnim glasom, kao da nije svjestan zasićenosti internet prostora i ograničenog hrvatskog tržišta. Ali Bernik je itekako svjestan posebnosti internetske scene u Hrvata, a vjerojatno je jedan od malobrojnih kojem je ona pomogla. 1Klik, objašnjava, uspješan je upravo zbog toga što je riječ o lokaliziranom projektu, prilagođenom posjetiteljima iz Hrvatske. Prednosti su bile očite i za vrijeme izrade projekta.
- U Hrvatskoj svi sve znaju, tako da sam lako mogao provjeriti ideje kod ljudi koji su u poslu duže od mene. Ukoliko mi je trebao savjet, uvijek netko zna nekoga s kim sam mogao popričati. Uopće nisam siguran kako bih to izveo vani - objašnjava Bernik, koji Hrvatsku bez imalo ironije uspoređuje sa Silicijskom dolinom i njenom računalnom kulturom. Hrvatska mu je trenutno glavno tržište, a o širenju na regiju razgovara vrlo oprezno, svjestan posebnosti svakog pojedinačnog tržišta. Cilj je, veli, biti najbolji tu gdje jest.
1Klik se već pokazao kao profitabilan projekt. Financiranje je riješeno putem bannera i sponzoriranih linkova, kojima želi konkurirati Googleu i Facebooku, a 1Klik već sada financira četvero ljudi. Cifre nisu velike, kreću se u rangu prosječne hrvatske plaće, ali ovih dana se rad na 1Kliku većinom svodi na komunikaciji sa korisnicima, koji svakodnevno predlažu nove stranice i smjerove razvoja. 1Klik je definitivno pronašao svoju publiku, iako se ona pomalo razlikuje od one koju je i Bernik očekivao. I dok stranicu mogu koristiti i najveći internet geekovi, veliki broj korisnika su ljudi koji o internetu znaju malo, a 1Klik im olakšava snalaženje u cyberprostoru. To je činjenica kojom se Bernik neskriveno ponosi.
- Na jednom sajmu su mi dolazili ljudi od preko 50 godina i zahvaljivali mi na tome što sam napravio. A to je najbolja nagrada za trud, kada ti dolaze ljudi koji su zahvalni na nečemu što si napravio. To je prava stvar.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....