AMBICIOZNA STRATEGIJA

Kina otkrila detalje megaprojekta: ‘Za nekoliko godina uvodimo vlakove koji će voziti 600 km/h!‘

Maglev vlak koji je Kina predstavila u srpnju

Kina razvija i putničke vlakove koji će voziti brzinom od 400 km/h, a razvoj uključuje i 5G mrežu te umjetnu inteligenciju

Kina planira uvesti brzi maglev (skraćenica od magnetska levitacija) željeznički sustav sposoban za maksimalnu brzinu od 600 kilometara na sat i brze vlakove u vakuumskoj cijevi, odnosno futuristički tzv. hyperloop sustav.

Očekuje se da će to dodatno ojačati tehnološke mogućnosti ove zemlje, kao i daljnja istraživanja i razvoj.

Državni željeznički regulator, Nacionalna željeznička uprava (NRA), predstavila je ovaj prijedlog u okviru petogodišnjeg plana za željezničku infrastrukturu i tehnološke inovacije, prenosi Railway Technology.

image

Maglev vlak koji je Kina predstavila u srpnju

Wang Kai

Predviđeno je da će ovaj sustav biti dovršen u 14. petogodišnjem planu (2021. do 2025. godine), koji je primarna kineska razvojna strategija usmjerena na potporu znanstvenim i tehnološkim inovacijama u željezničkim sustavima.

Uvođenjem tehnički napredne opreme i primjenjivih željezničkih sposobnosti, Kina se sprema poboljšati svoje tehnološke prednosti u željezničkim sustavima do 2025. godine.

Da bi postigli sveobuhvatnu sigurnost, Kina će se usredotočiti na održiva i niskougljična rješenja, zajedno sa cjelokupnim unaprjeđenjem tehnologije.

U sklopu plana razvijat će i putničke vlakove koji bi trebali voziti brzinom od 400 kilometara na sat.

Osim toga, zemlja će projektirati vlakove koji će moći prevoziti teške terete do 30.000 tona.

image

Maglev vlak koji je Kina predstavila u srpnju

Dodatni infrastrukturni razvoj za poboljšanje nacionalne željezničke arhitekture uključuje BeiDou satelitsku navigaciju, 5G mrežu, umjetnu inteligenciju, 'big data' sustav i slično.

U srpnju ove godine Kina je predstavila brzi maglev vlak koji može voziti maksimalnom brzinom od 600 kilometara na sat u Qingdaou u provinciji Shandong.

Za ovaj se vlak tvrdi da je najbrži svjetski maglev transportni sustav koji bi trebao biti pušten u funkciju.

Vlakovi maglev lebde na kratkoj udaljenosti od tračnica koristeći magnete koji stvaraju podizanje i potisak.

image

Maglev vlak koji je Kina predstavila u srpnju

Li Ziheng

Kina se tom tehnologijom služi već gotovo dva desetljeća, ali vrlo ograničeno. Tako Šangaj ima vlak maglev koji povezuje jednu zračnu luku s tim gradom.

Zasad u Kini nema međugradskih linija maglev koje bi se koristile blagodatima te tehnologije, no neki gradovi, a među njima su Šangaj i Chengdu počeli su istraživanja u tom smjeru.

Brzinom od 600 km na sat trebalo bi vlaku samo 2,5 sati za put od Pekinga do Šangaja, a riječ je o udaljenosti većoj od 1000 kilometara.

image

Maglev vlak koji je Kina predstavila u srpnju

Ranije ovog mjeseca Kina je predstavila dvije nove brze željezničke linije u svojim središnjim i sjeveroistočnim regijama.

Kina je do sada razvila sustav od čak 37.900 kilometara brzih željeznica, što je podatak s kraja 2020. godine, a to je oko dvije trećine ukupnih brzih željeznica na svijetu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 00:38