Serija predavanja prvog dana poslovne konferencije WinDays11 Business u Rovinju bila je posvećena novim poslovnim modelima i pitanju kako oni funkcioniraju u praksi.
Jeff Treichel, CEO i osnivač Kolektive, internet projekta za grupnu kupnju, odgovorio je na kritike da je taj model samo prolazni trend. Krenuvši kao start-up iz Hrvatske, Kolektiva je u samo godinu dana proširila svoje poslovanje na pet tržišta. Zapošljavaju već preko 100 stalnih zaposlenika, a "samo" su internet stranica. Iza toga je, naravno, puno više posla i znanja.
Iva Carić , direktorica marketinka Nokie, i Hrabren Suknaić, CEO Goldbach Audiencea, pojasnili su kako ispravno oglašavati preko digitalnih kanala. Složili su se da će internet oglašavanje postati možda najvažniji kanal za oglašivače s obzirom na potencijal statistika i mjerljivosti. Šokantan je podatak da će Nokia u Hrvatskoj u 2011. uložiti 50 posto svog ukupnog oglašivačkog budžeta upravo na digitalnim kanalima i medijima.
Iva Gačić s Nove TV prezentirala je do koje mjere je ta televizija uspješno iskoristila potencijal interneta kao medija za plasman sadržaja ali i dvosmjernu komunikaciju sa svojim gledateljima.
Nova TV je postala najbolja na tržištu u segmentu informativnog programa, a velik dio tog uspjeha leži u punom prihvaćanju interneta kao jednako važnog medija, što je rezultiralo i integracijom TV i web redakcije. Kao "dokaz" tim tezama, voditelj Nove TV javio se preko live internet veze posjetiteljima konferencije, a sve to se prikazalo preko Nokia mobilnog uređaja.
Sašo Dimitrievski iz Pristop grupe objasnio je kako promjene u navikama korisnika utječu na promjene poslovnih modela u TV biznisu.
- Svjedoci smo "shifta" tradicionalnog poslovnog lanca: telekomi postaju mediji, IT brandovi postaju telekomi, a mediji se moraju sve više baviti terhnologijom.. - rekao je Dimitrievski.
Kao odmor od poslovanja savršeno je sjelo predavanje o "pametnom domu" gdje su Tomislav Bronzin iz Citus grupe i Erin Redžepović iz G5 koncepta prikazali trenutne mogućnosti umreženja i informatizacije kućnih aparata: od multimedija, rasvjete, do pametnih scenarija gdje vaša kuća "glumi da nije prazna" dok ste vi na putovanju kako bi zavarala potencijalne provalnike.
Završno predavanje bilo je po mnogima najzanimljivije. Božidar Pavlović (Intesa Sanpaolo Card), Goran Radić (Applicon) i Mislav Malenica (Knopso) predstavili su nove trendove i mogućnosti na području virtualnog novca, bezkonktaktnih plaćanja i virtualnih transakcija. Nadolazeći modeli, od internet rješenja do agresivnih brandova iz Kine, mogli bi promijeniti ekosustav kojeg tradicionalno drže bankarske institucije. Kako bi se zaštitile, banke se udružuju s velikim IT igračima poput Googlea ili Yahooa. Posljednji takav primjer je suradnja Amexa i Foursquarea.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....