Facebook, MySpace, Twitter, hi5, LinkedIN, StudiVZ, Odnoklassniki, Habbo... Ukoliko ste prepoznali samo prva tri pojma zapitajte se koliko dobro poznajete društvene mreže na internetu.
No, unatoč velikoj ponudi svi vrsta i oblika društvenih, Google je zaključio kako još jedna ne bi bila na odmet pa je sinoć predstavio Google Buzz, piše portal Netokracija.com.
Njime će Google u već popularan internetski e-mail servis, Gmail, dodati elemente društvenih mreža.
- Statusi po uzoru na Twitter? Uključeni. Slike i video zapisi koje svakodnevno viđamo na Facebooku? Nema problema. Lokacijske mogućnosti slične GoWalli i Foursquareu? Svakako - navode na Netokraciji.
Uz to, velika prednost Buzza nad ostalim društvenim servisima je i činjenica da kreće s 'letećim startom', to jest nadograđuje se na Gmail koji već ima 140 milijuna korisnika.
Netokracija podsjeća kako Google do sada nije imao previše sreće s projektima društvenih mreža. Orkut je popularan samo u Brazilu i Indiji, a i rijetki koriste Googleov pandan standardu za društvene mreže OpenSocial. Googleovi inženjeri baš i nisu spretno implementirali social mogućnosti u svoje proizvode
Međutim, ovaj bi puta moglo biti drugačije, a nadu ulijevaju i pozitivne reakcije na Buzz na Twitteru te drugim mrežama.
- Google Buzz mogao bi uspjeti ukoliko na jednostavan način uvede korisnike Gmaila u mikroblogiranje i ne pretjera s mogućnostima i sadržajima - ističe Netokracija.com.
Buzzu na ruku ide i činjenica da je Facebook službeno odustaje od pojma privatnost.
- Google je odlučio iskoristiti svoju veliku prednost – Gmail! Uz Facebook, Twitter i sve ostale društvene mreže i alate za komuniciranje i organizaciju – i dalje koristimo e-mail. Šaljemo datoteke, dogovaramo sastanke, komuniciramo. Google Buzz automatski će dodavati i pratiti ljude s kojima komunicirate putem e-maila, a isto ga koriste - Netokracija.com prenosi izjavu Tima O'Reillyja, osnivača i direktora kompanije O'Reilly Media.
O čemu se točno radi te kako će Buzz konkurirati etabliranim društvenim mrežama uskoro ćemo vidjeti.
Google Buzz uz veliku bazu korisnika omogućavati će sljedeće:
- Pisati statuse kao što to radite na Twitteru;
- Dodavati fotografije i video sadržaje kao na Facebooku;
- Podijeliti zanimljive članke i sadržaje kroz integraciju s Twitterom, servisom za praćenje RSS kanala Google Reader te fotografskim servisima Picasa i Flickr;
- Ograničiti ono što dodajete na Google Buzz na neke od svojih kontakata, tako da bi servis mogao biti interesantan i tvrtkama te grupama koje već koriste Google Apps;
- Podijeliti s svojim kontaktima i lokaciju gdje se nalazite po uzoru na Gowallu i Foursquare.
Ukoliko Google doda novi servis i u svoj set aplikacija Google Apps, Google Buzz mogao bi izravno konkurirati platformama za stvaranje privatnih društvenih mikroblogerskih mreža poput Shout’Ema, Yammera, itd.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....