Google je krajem prošloga tjedna predstavio svoje prvo prijenosno računalo kojim napada luksuzni segment tržišta, a od početka do kraja su ga osmislili, dizajnirali i proizveli njegovi inženjeri - Chromebook Pixel.
Dosad je Google, naime, izradu Chromebooka povjeravao Samsungu, Aceru, Lenovu ili HP-u, a ovaj laptop sklopili su koristeći komponente sa svjetskog tržišta.
Nema nikakve sumnje da je zaslon apsolutno najdojmljiviji njegov dio koji će Google nedvojbeno pokušati marketinški kapitalizirati do krajnjih granica.
Google je ponosno poručio da je riječ o najboljem ekranu na bilo kojem prijenosnom računalu na današnjem tržištu: ima rezoluciju od 2560 x 1700 piksela, što daje gustoću od 239 piksela po inču. To je uistinu mnogo više od 128 ppi koliko ima Pixelov glavni konkurent, Appleov MacBook Air, i čak je više i od Appleova novog MacBooka Pro s Retina zaslonom (2560 x 1600 piksela, odnosno 227 ppi). A pritom je i osjetljiv na dodir.
Osim vrhunskog ekrana i asketskog dizajna (aluminijsko tijelo koje pomalo podsjeća na Appleove prijenosnike), Google je odabrao i druge iznimne komponente : Chromebook Pixel radi na dvojezgrenom Intelovu procesoru Core i5 sa 1,8 GHz, ima 4 GB RAM-a i dolazit će u verzijama sa 32 ili 64 gigabajta SSD memorije te s opcionalnom 4G LTE povezivošću. Teži mrvicu više od kilograma i pol i ima bateriju koja može izdržati pet sati rada.
No, cijela priča zapinje na cijeni koja je zastrašujuće visoka i upitno je može li je opravdati, u osnovi, samo izvanserijski zaslon.
Naime, slabiji Chromebook Pixel u SAD-u stoji 1299, a snažniji 1499 dolara, čime je Googleov prijenosnik stavljen u isti cjenovni razred s MacBookom Air i MacBookom Pro te Microsoftovim RT Surfaceom, unatoč tome što je Chrome OS osmišljen kao operativni sustav za ulazne uređaje. Osmišljen je i kao sustav za ljude konstantno nakačene na internet, što je Google dodatno osnažio time što uz svaki Pixel ide i 1 TB prostora za pohranu u cloudu.
Wi-Fi Chromebook Pixel u SAD-u se već počeo isporučivati u veljači, a 4G LTE verzija bit će dostupna od travnja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....