Google je u srijedu donio odluku koja bi mogla utjecati na način na koji funkcionira digitalno oglašavanje.
Alphabet Inc., krovna tvrtka Googlea, najavila je da od sljedeće godine više ne planira koristiti ili ulagati u tehnologije za praćenje korisnika na individualnoj razini.
Google je još prošle godine najavio da od 2022. više neće podržavati kolačiće treće strane unutar svojeg preglednika Chrome.
Međutim, sada je kompanija objavila kako ne planira razvijati alternativne tehnologije nego će u potpunosti ukinuti individualno praćenje korisnika.
Odluku su najavili na svom blogu u postu u kojem objašnjavaju razloge.
"Naša industrija nastojala je isporučiti relevantne oglase potrošačima diljem weba, stvorila je širenje pojedinačnih korisničkih podataka u tisućama tvrtki, obično prikupljenih putem kolačića trećih strana. To je dovelo do erozije povjerenja: 72% ljudi vjeruje da gotovo sve što rade online nadgledaju oglašivači, tehnološke tvrtke ili druga tvrtke. Njih 81% smatra da potencijalni rizici s kojima se suočavaju zbog prikupljanja podataka premašuju koristi, pokazuje studija Pew Research Centra. Ako se digitalno oglašavanje ne razvije kako bi se riješile rastuće zabrinutosti ljudi zbog njihove privatnosti i načina na koji se koristi njihov osobni identitet, riskiramo budućnost slobodnog i otvorenog weba", stoji u objavi.
Dok zagovornici privatnosti na internetu i regulacije tehnoloških divova pozdravljaju ovu odluku, mnoge tvrtke koje ovise o praćenju korisnika za ciljano oglašavanje sumnjičave su prema Googleu.
No, ovo ne znači da Google više neće pratiti korisnike na internetu, samo to praćenje neće biti individualno. Google je najavio kako će u sklopu projekta "Privacy sandbox" prestati koristiti kolačiće treće strane, ali će i dalje prikupljati dovoljno podataka za izdavače i oglašivače.
Opcija koju Google planira testirati u Chromu već u travnju zove se Federated Learning of Cohorts (FLoC). Radi se o sustavu koji ne prikuplja podatke o korisniku na individualnoj razini, nego na grupnoj.
Otprilike funkcionira tako da smješta ljude u određene grupe na temelju sličnih obrazaca pregledavanja i, umjesto nuđenja individualnih podataka oglašivačima, nudi im velike grupe "kohortnih podataka".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....