DIGITALNA EKONOMIJA

FACEBOOK MIJENJA NAČIN PRIKAZIVANJA VIJESTI Korisnici će na svom 'zidu' gledati reklame koje traju petnaest sekundi

 Davor Pongračić/CROPIX
Takvu vrstu oglasnog prostora Facebook planira prodavati za 2,5 milijuna dolara po danu

Na koji se način određuje što će vam se na vašem Facebook zidu prikazati? Za to se brine algoritam kojeg neslužbeno zovu 'EdgeRank', a koji kalkulira, između ostalog, koliko ste s nekim bliski, koliko je neki napis popularan među drugima i kada je objavljen.

Bez obzira na dobre namjere tvoraca algoritma, mnogi su nezadovoljni njegovim rezultatima. Facebook je godinama pokušavao uvjeriti korisnike da sami podese kako će im se i što prikazivati, no za to je bilo potrebno prokopati opcije što su rijetki imali volje učiniti.

Na koncu su odlučili doraditi algoritam i danas će predstaviti promjene u vezi "organskog rangiranja" koje se očekuje. Postupak prikazivanja aktivnosti vaših prijatelja bi trebao biti transparentniji, a tvrtke koje koriste Facebook u promotivne svrhe moći će uz pomoć "promoviranih objava", koje se naplaćuju, sa sigurnošću računati da je njihova objava doprla do točno određenog broja korisnika.

U Facebooku vrlo ozbiljno testiraju izvore marketinških prihoda. Prošlog tjedna izvor iz Facebooka najavio je Bloombergu da će se tokom ove godine na "News feedovima" korisnika početi pojavljivati video reklame u trajanju od 15 sekundi. Takvu vrstu oglašavanja Facebook je nedavno isprobao s oglasom za Instagram, s tim da se radi o prvom oglasu koji korisnik vidi na svom "feedu" svakog dana, a koji se pokreće automatski. Takvu vrstu oglasnog prostora Facebook planira prodavati za 2,5 milijuna dolara po danu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 09:09