Dvije tehnološke kompanije objavile su jučer da će instalirati podvodni kabel od istočne obale SAD-a do Španjolske kako bi ubrzali globalne internet usluge piše The Guardian. Trenutno se na dnu Atlantika ili ispod njega nalazi više od deset kablova za razne namjene.
Brza povezivost osobito je bitna Facebooku koji želi ohrabriti svoje korisnike diljem svijeta da koriste opciju videa uživo i da se susreću u virtualnoj stvarnosti. Za obje aktivnosti potrebna je brza internet usluga koja će ovim projektom, nadaju se direktori ovih kompanija, postati dostupnija.
Ovaj projekt je samo još jedan primjer u nizu gdje velike tehnološke kompanije preuzimaju uloge koje su tradicionalne zadaće javnih kompanija i vlasti. U međuvremenu, Google nastavlja širiti mrežu svoje Fiber usluge, Amazon.com aktivno i efektivno uspostavlja svoje poštanske usluge, Uber ide prema tome da zamijeni regulirane taxi kompanije, a Facebook donosi bežični internet u Afriku.
Početak novog kabla biti će u sjevernoj Virginiji u SAD-u, a veliki spoj sa svjetskom internetskom mrežom biti će u Bilbau u Španjolskoj te će se od tamo nastaviti put diljem Europe, Afrike, Bliskog istoka i Azije.
Kompanije su potvrdile da će to biti kabel s najvećim kapacitetom do sada koji prolazi Atlantikom. O trošku gradnje nije se raspravljalo.
Podružnica Telefonice (španjolska telekomunikacijska kompanija) za infrastrukturu će upravljati i održavati kabel. Početak projekta se očekuje u kolovozu ove godine, a završetak izgradnje u listopadu iduće godine.
Iako će Telefonica prodati pristup kablu i drugim zainteresiranim tvrtkama, Facebook i Microsoft uvjeravaju da će oni imati povlašteni pristup brzom prijenosu podatak preko oceana. Slikovito rečeno, dvije kompanije će imati vlastitu superbrzu autocestu između dva velika tržišta.
Odluka da Microsoft i Facebook polegnu vlastiti kabel govori o tome kakve će potrebe imati dvije kompanije u budućnosti i kakva je njihova vizija iste. U travnju je Facebook na svojoj konferenciji u San Franciscu prikazao kako zamišljaju da se dva korisnika koja se nalaze na različitim kontinentima mogu sresti u virtualnoj stvarnosti koristeći slušalice, kamere i monitore. Ta usluga će trebati velike količine interneta kako bi ona normalno funkcionirala.
Sposobnost Facebooka da financira vlastiti kabel će mu vjerojatno pomoći da održi svoju dominaciju na tržištu na kojem djeluje. Dok će druge kompanije koje se bave virtualnom stvarnosti morati kupovati prostor na drugim podvodnim kablovima, Facebook će imati svoj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....