Megapopularna kineska društvena mreža TikTok je prvi put izašla u javnost s brojkama o svojim europskim korisnicima.
Aplikacija za kratke videozapise, kojom se vi možda ne koristite, ali za koju su svakako čula vaša djeca, izvijestila je o čak 100 milijuna aktivnih korisnika mjesečno u Europi. Usporedbe radi, Spotify, servis za slušanje glazbe, ima 102 milijuna aktivnih korisnika na europskom prostoru, mjesečno.
- Prolazimo kroz izvanredno vrijeme, no i za nas te naše poslovanje je ovo bila prilično izvanredna godina - rekao je Rich Waterworth, generalni menadžer TikToka za Europu za strane medije.
- Počašćeni smo kad vidimo kako je Europa prihvatila TikTok otkako smo došli kod vas. Danas imamo više od 100 milijuna ljudi širom regije aktivno na TikToku svakog mjeseca. TikTok je dom za pozitivno, kreativno izražavanje. Za ljepotu, komediju i obrazovanje, ali i za magiju, glazbu i sport. Nudimo radosnu zabavu koja je autentična, i zaista raznolika - dodao je Waterworth.
TikTok je nedavno izvijestio i o 100 milijuna aktivnih korisnika mjesečno u SAD-u.
Podaci su, čini se, objavljeni jer je vlasnik TikToka, ByteDance, odbio ponudu Microsofta da kupi američki dio TikTokovog poslovanja. Prema CNBC-u, ByteDance je odabrao kompaniju Oracle za svog američkog tehnološkog partnera. Oracle će tako preuzeti značajan udio u poslovanju na američkom tržištu.
Američki predsjednik Trump je, podsjetimo, nametnuo kao krajnji rok TikToku 20. rujna, kada bi ByteDance trebao objaviti plan prodaje u SAD-u, i to američkoj kompaniji, ili će mu biti zabranjeno poslovati na tom tržištu.
Trump je prije nekoliko tjedana dao tvrtki ByteDance 45 dana za pregovore o prodaji ove popularne video aplikacije Microsoftu, rekavši tada kako će američko ministarstvo financija dobiti velik novac od ove prodaje, no nije jasno kako će do toga doći.
Mnogi prominentni republikanci, uključujući kongresnog republikanskog čelnika Kevina McCarthyja, objavili su tada izjave potpore Microsoftovoj akviziciji Tik Tokovih operacija u SAD-u.
Američki dužnosnici navode da Tik Tok predstavlja nacionalni rizik zbog osobnih podataka s kojima raspolaže, pa zato forsiraju prodaju američkog poslovanja aplikacije američkoj kompaniji. Tik Tokov izvršni direktor, Kevin Mayer, objavio je ranije na svom blogu da je tvrtka odlučna slijediti američke zakone i da je dopustila stručnjacima uvid u svoje operacije.
Iz kompanije Microsoft su, pak, u postu na blogu rekli:
- ByteDance nam je danas dao do znanja da neće prodavati TikTokove američke operacije Microsoftu. Uvjereni smo da bi naš prijedlog bio dobar za korisnike TikToka, istovremeno štiteći interese nacionalne sigurnosti. Napravili bismo značajne promjene kako bismo osigurali da usluga zadovoljava najviše standarde sigurnosti, privatnosti, i borbe protiv dezinformacija, a ta smo načela jasno pojasnili i u svojoj izjavi iz kolovoza.
Iz kompanije ByteDance su njihove napise odbili komentirati.
TikTok je također pokrenuo fond za autore za Europu, a ulagat će čak 250 milijuna eura u sljedeće tri godine za pomoć autorima na TikToku. U posljednja dva tjedna prijavilo se više od 40% svih autora koji ispunjavaju uvjete.
TikTok je naglasio kako ima "lokalizirani pristup", koji se odražava u lokalnim trendovima i sadržaju, kao što je #DontRushChallenge za mlade T & Bugsey, koji ima 800 milijuna pogleda.
Tvrtka sada ima 1600 zaposlenih u Europi, uključujući oko 1300 u Velikoj Britaniji i Irskoj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....