1. Wilfried Grommen, Microsoft: Inovacija je najteći posao u gospodarstvu
Obrazovanje, inovacija i poduzetništvo predstavljaju tri ključne tipke za budućnost, smatra Wilfried Grommen, jedan od vodećih Microsoftovih zagovornika tehnološke strategije i jedan od govornika na ovogodišnjoj WinDays Business konferenciji.
Grommen kao Microsoftov regionalni direktor i glavni tehnološki savjetnik za srednju i istočnu Europu ima i glasnogovorničku ulogu u javnim raspravama o tehnološkoj politici. Prema njegovu mišljenju inovacija u 21. stoljeću predstavlja ključnu stavku kako za konkurentnost, tako i za rješavanje velikih izazova s kojima se suočava današnje društvo.
- Inovacija je težak posao, nedvojbeno najteži i najvažniji rad u gospodarstvu - kaže Grommen i pojašnjava da je to tako zato što inovacija uključuje mnogo različitih igrača, poput industrije, akademije, investitora, kreatora politike, odgajatelja i brojnih drugih koji trebaju pridonijeti. Napominje i da se sedam od 10 najinovativnijih ICT ekonomija u svijetu nalazi u Europi, te tvrdi da je sljedeći izazov kako iskoristiti postavljene ICT osnove za kreiranje još više inovacija na tržištu.
- Europa treba više inženjera i poduzetnika, više ulaganja u istraživanja i razvoj, više strateških partnerstva, a manje birokracije i straha od neuspjeha - zaključuje Grommen.
Wilfried Grommen, magistar građevine i elektromehanike, uz užu specijalizaciju na području mikroelektronike, obrazovan na Katoličkom sveučilištu u belgijskom Leuvenu, u Microsoftu je počeo raditi 2001. godine kao glavni direktor za Microsoft.NET i tehnologije za razvojne inženjere u regiji Europe, Bliskog istoka i Afrike. Nakon toga tri je godine radio u uredu predsjednika regionalnog ureda za Europu, Bliski istok i Afriku (EMEA). Takvi su se projekti uglavnom odnosili na model dugoročno održivog rasta te načine pozicioniranja Microsofta u lokalnim ekonomskim i društvenim mrežama. Obnašajući tu dužnost bavio se organizacijom onih vidova MS-a u regiji EMEA koji su vezani uz odnose s javnošću. Prije angažmana u Microsoftu bio je jedan od partnera osnivača tvrtke Capco, belgijskog dobavljača softvera za financijske servise.
2. Andras Horvai: U krizi se povlače teški potezi i oštri rezovi
Kriza je najbolji trenutak za povlačenje teških poteza. Hrvatska je usto danas i u povoljnom razdoblju, između izbora, i čini mi se da postoji politička volja da se naprave oštri rezovi od kojih političari inače zaziru. Smanjite administraciju i dajte privatnom sektoru da dođe do daha - poručuje Andras Horvai.
Taj mađarski ekonomist s dugim bankarskim stažem posljednje je tri godine na čelu Ureda Svjetske banke u Hrvatskoj, smještenog u Zagrebu. Inače, i on je nastavio praksu nenametljivih čelnika tog ureda čije se prognoze uvijek očekuju s nestrpljenjem. Posljednji u nizu njihovih izvještaja otkrio je niz hrvatskih problema: od niske produktivnosti radnika do problema prijevremenih umirovljenja.
3. Matko Bolanča: Identitet i učinkovitost nas drže na vrhu
Pliva je unutar Tevina sustava od samog početka u boljoj poziciji nego što će biti Hrvatska kada uđe u Europsku Uniju. Za razliku od Plive, Hrvatska još traži identitet i danas je teško raspoznati što nudi na tržištu, a što se ne može dobiti drugdje. Identitet i učinkovitost drže Plivu na vrhu, unatoč relativno skupoj cijeni rada - ističe Matko Bolanča.
Prvi čovjek Plive slovi kao jedan od uspješnih hrvatskih menadžera. Završio je Medicinski fakultet u Zagrebu te stažirao neko vrijeme u KBC-u Zagreb. Nakon toga prelazi u privatni sektor i zapošljava se u američkoj farmaceutskoj tvrtki MSD kao produkt menadžer. Ulazak u farmaceutsku industriju odveo ga je u Plivu u kojoj je brzo napredovao do mjesto direktora Plive Hrvatska. Nakon što je Teva kupila Plivu imanovan je predsjednikom Uprave.
4. Ivan Vidaković: Učinkovitost kroz primjenu tehnologije
Gospodarska je kriza u mnogim segmentima pozitivno utjecala na razvoj novih tehnologija u informatici. Tvrtke, korisnici informatičke tehnologije, zbog krize su počele pridavati sve veći značaj učinkovitosti vlastita poslovanja koje mogu postići boljom primjenom novih IT tehnologija ili optimizacijom svoje postojeće infrastrukture - ističe Ivan Vidaković koji je direktor Microsofta Hrvatska od siječnja ove godine.
Na tu je poziciju došao s mjesta voditelja poslovne kontrole projekata za središnju i istočnu Europu u IBM-u. Osam je godina bio generalni direktor IBM-a Hrvatska (2001. -2008.), a prije toga pet je godina vodio IBM-ovo poslovanje na Bliskom istoku, u Omanu i Jemenu, odakle je pokrivao područje cijelog Perzijskog zaljeva.
5. Milan Vojnović: Nemamo nikakve šanse ako nismo inovativni
Tvrtke mogu “posuditi” pristup znanstvenika. Temeljni posao su nam inovacije, to svakodnevno radimo. Za razliku od tržišta, gdje se donekle može živjeti i preživljavati kopirajući ostale, mi znanstvenici nemamo šanse ako nismo inovativni. Menadžeri i u teškim gospodarskim trenucima trebaju motivirati zaposlene na kreativnost i osmišljavanje novih tržišnih niša u kojima mogu postići uspjeh. Pritom moraju koristiti suvremene IT tehnologije i nove komunikacijske kanale - njegovo je viđenje kako se treba nositi s krizom.
Milan Vojnović jedan je od Microsoftovih znanstvenika, istraživača u njihovu Istraživačkom centru u Cambridgeu. Komunikacijske sustave doktorirao je na švicarskom EPFL-u 2003.. Primarno istraživačko područje su mu arhitektura i performanse kompjutorskih sustava i usluga
6. Vjekoslav Majetić: Nikada ne smijemo kopirati druge
- Iz krize se može izići samo ako mislimo dovoljno unaprijed, ako damo sve od sebe da budemo originalni i pod uvjetom da imamo viziju i budemo produktivni. Ako želite biti uspješni, nikada ne smijete ići tuđim putem i kopirati druge - poručuje Vjekoslav Majetić.
Vjekoslav Majetić je proizvodnju strojeva za razminiranje pokrenuo 1992. godine i očekivao je da će životni vijek tog biznisa proći nakon razminiravanja u Hrvatskoj. No, 17 godina poslije poduzetnik iz Zagreba strojeve za razminiranje prodaje američkoj vojsci te proizvodi vatrogasna vozila i strojeve za rad u rudnicima. Prvi hrvatski električni auto XD Concept njegov je san koji je ove godine realizirao kao prototip.
7. Mislav Balković: Nova tehnologija traži nove stručnjake
- Već danas su bazične e-vještine apsolutni imperativ i ogromna prednost pri zapošljavanju pojedinaca. Ne treba zanemariti ni činjenicu da se velikim prodorom tehnologije u poslovanje pojavljuje i ogromna potreba za ekspertima koji će razvijati nove servise, usluge i infrastrukturu - kaže Mislav Balković.
Iza njega je jedna od uspješnih hrvatskih priča “iz garaže”. S dvojicom prijatelja uspio je stvoriti tvrtku koja već godinama dominira domaćim tržištem informatičke edukacije. Algebra danas ima status visokoškolske ustanove, a Mislav Balković je pred doktoratom na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu. Predsjednik je i Sektorskog vijeća za elektrotehniku i računarstvo koje odlučuje što bi srednjoškolci trebali učiti.
8. Mladen Vukmir: Povezati tradiciju i nove ideje
- Hrvatska mora ostati vezana uz svoje tradicionalne industrije, od proizvodnje hrane do male brodogradnje, i tu ići u radikalne inovacije. To, naravno, nije jeftino i kompanije bi trebale mogo uložiti u te procese, ali u trenutku kada to shvatimo i učinimo Hrvatska će konačno izaći iz tranzicije - njegov je recept za izlazak iz krize.
Vrhunski hrvatski stručnjak specijaliziran za prava intelektualnog vlasništva, prava licenca i franšiznog prava, gospodarskog prava, mirenja i arbitraže, cijenjen u zemlji i inozemstvu. Počasni je generalni konzul Kraljevine Danske u Zagrebu. Tijekom karijere bio je savjetnik mnogim korporacijama, uglednim organizacijama i institucijama kao što je Svjetska banka. Nakon diplome na Pravnom fakultetu u Zagrebu, poslijediplomski studij iz intelektualnog vlasništva dovršio je 1990. godine na Franklin Pierce Law Centeru, Concord, NH, SAD. Jedan od prvih hrvatskih korisnika Linkedina.
9. Riccardo Illy: U krizi investiramo više nego prije
- Mi u krizi investiramo još više nego prije i to je ključno za konkurentnost na tržištu. Odlučili smo da nam je na prvom mjestu kvaliteta svih naših proizvoda, a uz kavu proizvodimo i vrhunske čokolade, čajeve i vina, i sve radimo u tom smjeru - kaže Riccardo Illy.
Poznati talijanski industrijalac jedan je od čelnika talijanske obiteljske kompanije Illy i bivši gradonačelnik Trsta. Omiljen talijanski brend kave Illy danas se prodaje u više od 140 zemalja i svaki se dan u svijetu popije više od šest milijuna šalica espressa Illy. Riccardo Illy kaže da je jedini recept za uspjeh inzistiranje na kvaliteti, bez obzira na to o kojem je poslu riječ.
10. Sandra Švaljek: Oporavak tek na kraju godine
Oporavak, za koji još vjerujemo da bi mogao početi ove godine, dogodit će se prekasno i bit će preslabog intenziteta da bi mogao značajnije utjecati na stopu gospodarskog rasta u ovoj godini - njezina je procjena za Hrvatsku u 2010. godini.
Kao savjetnica premijerke Jadranke Kosor za gospodarstvo posljednjih je mjeseci postala jedna od najtraženijih osoba u Hrvatskoj. Bila je i jednina žena u Ekonomskom vijeću Ive Sanadera, u kojem je imala funkciju potpredsjednice. Doktorirala je na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu, a od 2005. godine obnaša funkciju ravnateljice Ekonomskog instituta.
Svrstala se na stranu domaćih stručnjaka koji mjesecima zagovaraju ukidanje kriznog poreza. Rijeko istupa u javnosti, ali se njezine prognoze uvijek uvažavaju
11. Martin Radelfinger: Nova tržišta osvajaju se u lošim vremenima
Vjerujemo da je industrija oglašavanja dobar pokazatelj razvoja cijele ekonomije. Danas vjerujemo da će se oglašivačka industrija pokrenuti u brz i održiv oporavak, kaže Martin Radelfinger, poručujući da se u lošim vremenima preuzima tržišni udio, a u dobrima se konsolidira poslovanje.
Martin Radelfinger, danas član Nadzornog odbora ARBOmedia te savjetnik upravnog odbora IAB Europe, prethodno je kao potpredsjednik za nove medije The Editor & Publisher Company New York bio zadužen za razvoj novih medija za američku novinsku industriju. Osnivač je AdLINK Medije iz Švicarske koju je potom spojio s Goldbach Medijom 2004. godine.
12. Domagoj Oreb: Shvatite važnost inovacija
Inovacije su jedna od najčešćih riječi koje se mogu pronaći na sloganima, vizijama, misijama i strategijama svih oblika organizacija. Važnost inovacija te ulaganja u nove proizvode i usluge i s time povezanim istaraživanjima prije mnogo godina uvidjele su sve uspješne globalne tvrtke. Države koje su svoje strategije usmjerile prema tome danas su najrazvijenije zemlje svijeta, kaže Domagoj Oreb.
Iskustva je stjecao radeći u konzultantskoj tvrtci Cap Gemini Ernst&Young, kao i u Siemensu, odgovoran za velike projekte unutar odjela Siemens Business Servicesa. Od 2007. je predsjednik Uprave Ruđer Inovacije d.o.o. Iskustvo je stekao kako u velikim multinacionalnim korporacijma tako i u manjim tvrtkama radeći na širokom spektru aktivnosti, od financija, kontrolinga, investicija, strategije pa sve do komercijalnih, marketinških i prodajnih poslova.
13. Igor Mijoljević: Napori tima udvostručili se u krizi
Luminus je iskoristio kriznu 2009. za reorganizaciju i širenje na nova tržišta, što je rezultiralo da smo u 2010. ušli i uspješniji i konkurentniji. U samoj reorganizaciji bilo je i bolnih rezova, ali strategija tvrtke i ciljevi se nisu promijenili, vjerujem da su se i napori cijelog tima u Luminusu udvostručili tijekom 2009. da bi ostvarili planove - njihova je poslovna strategija u krizi.
Kreativni tim Luminusa izradio je špice za dvije dodjele Oscara, a to je samo dio priče o velikom uspjehu hrvatskih kreativaca. Igor Mijoljević od 2009. je predsjednik uprave društva Luminus, koje se sastoji od tvrtki Luminus Studio, Luminus Creative, Luminus Studio Los Angeles i Luminus London. Vodio je brojne projekte kao producent za klijente AMPAS - dodjela Oscara, NBA, MTV, Disney, televizijske kuće ABC i ESPN, kao i za niz domaćih klijenata poput Vindije, T-Mobilea i Zagrebačke pivovare. Luminus studio nagrađen je najcjenjenijim svjetskim priznanjima poput Tellyja i Emmyja.
14. Sanja Crnković-Pozaić: Hrvatskoj treba razvoj znanja
Nama treba razvoj znanja. Mnoge zemlje, kao što je Japan, imaju koncept klastera znanja u kojima se spajaju istraživačke institucije kao stvaratelji znanja i ljudi koji su skloni inovacijama. Brodogradnja je kod nas tipičan primjer arhaičnog klastera znanja i svi samo čekaju da je pokopaju. Mi u konačnici imamo golemi potencijal, ali nema razvoja i inovacija pa nismo napravili korak dalje, kaže Sanja Crnković-Pozaić, izvršna direktorica BIT Hrvatska.
Jedan je od najvećih hrvatskih stručnjaka za tržište rada. U bogatoj karijeri radila je na Ekonomskom institutu, bila je savjetnica premijera Zlatka Mateše, izradila je prve mjere aktivne politike na tržištu rada koje je onda i provodila kao ravnateljica Hrvatskog zavoda za zapošljavanje. Osnovala je konzultantsku kompaniju i vodila Centar za razvoj politike za mala i srednja poduzeća CEPOR.
15. Viktor Marohnić: Usredotočeni na razvoj proizvoda
U cijeloj priči bilo je najbitnije to što smo osim razvoja softvera uvijek bili koncentrirani i na razvoj svojih proizvoda i internet servisa, kaže Viktor Marohnić.
Prije dvije godine pokrenuli su i prvi globalni projekt zvan ShoutEm s kojim su polučili uspjeh kao rijetko koja tvrtka s ovih prostora. ShoutEm je poznati brend i ima korisnike po cijelom svijetu. - Uskoro ćemo objaviti i neke nove vrlo dobre rezultate - kaže Viktor, premda su već sada u nizu uspješnih projekata i poslovi za tvrtke kao što su Vodafone i Microsoft.
Marohnić i Saša Šarunić 2005. osnovali su firmu Pet minuta koja se pokazala jednom od najuspješnijih start-up tvrtki. Pokrenuli su jedan od prvih web 2.0 sajtova za razmjenu fotografija Ptičica. Na krilima tog uspjeha osnovali su i tvrtku za razvoj softvera.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....