Zimska večer ne može biti ugodnija od tople dekice, kauča i čaše vina ili šalice čaja u ruci. No, to jako dobro znaju i marketinške agencije, kao i činjenicu da smo iza deset sati navečer najskloniji impulzivnom kupovanju, a kako su tad dućani već neko vrijeme zaključani, tako ne čudi da cvjeta online kupovina.
Novo je istraživanje pokazalo da jedan od tri Britanca na online kupnju troši nakon što padne mrak puno više novca nego što su to činili prije pet godina i na internetskim trgovinama provode u prosjeku dva sata i 12 minuta dnevno. Studija je također pokazala da se tjedno 25,33 funte (oko 225 kuna) potroši na odjeću, 15,99 funti (oko 144 kune) na šminku i proizvode za ljepotu, te 27,45 funte (oko 250 kuna) na poklone za prijatelje i obitelj.
Ugledni profesor i psiholog sa Sveučilišta London Tomas Chamorro-Premuzic kaže da online tvrtke nemilice iskorištavaju slabosti ljudske psihe. Istraživanje je pokazalo da je snaga volje mjerljivi oblik mentalne energije te da kako dan odmiče, tako se i ona iscrpljuje. To, naravno, znači da nam je na kraju dana snaga volje puno slabija nego kad se tek probudimo, piše Daily Mail.
Tvrtke prikupljaju brojne podatke o kupcima i to im pomaže odrediti u koje ih je doba najbolje ‘potaknuti na kupnju’, kaže Chamorro-Premuzic i dodaje: ‘Ljudi će vjerojatnije navečer piti alkohol, no to je doista pogubna kombinacija za donošenje naglih odluka i to ljudi koji se bave marketingom znaju. Stoga takve odluke najčešće nisu mudre.’
Trikovi
Koliko pogubno kupovanje u kasne noćne sate može biti zna Melissa Keighley, 40-godišnja glazbena terapeutkinja iz Kenta koja živi sama i kupuje posve beskorisne predmete online. Premda kaže da rijetko potroši 500 kuna odjednom, tijekom godine se skupi svota koju si na koncu jedva priušti. Privlače je popusti za kozmetiku i odjeću i često nasjedne na oznaku ‘još malo pa nestalo’. Melissa priznaje da nakon par pića više nije razumna i kupuje neobične stvari, kao što su tajice s ludim uzorcima koje nikad ne nosi.
Hipnoterapeutkinja Claire Hegarty godišnje liječi više od 50 žena zbog ovisnosti o šopingu. Kaže da se radi o klasičnom razmišljanju ‘zgrabi dok možeš’, a web stranice koje primjerice pamte detalje kartice, dodatno olakšavaju taj posao.
33-godišnja majka, Charlotte Douglass iz Hovea, koja kod kuće čuva djecu, također jako dobro poznaje taj osjećaj. Kad djeca odu na spavanje, ona uživa u vremenu za sebe s čašom vina i mobitelom na kauču. I tako kreće njezina avantura online šopinga… ‘Kupovala sam najgluplje stvari, poput svjetala koja su podložak za čašu ili plavih kontaktnih leća. Tad mi se to činilo kao dobra ideja, ali ujutro nikad ne mislim isto’, kaže Charlotte koja smatra da godišnje na nepotrebne predmete baci oko tisuću funti.
Napredak tehnologije i sofisticirani pametni telefoni omogućili su online kupovinu koja može biti gotova za samo nekoliko sekundi ili u nekoliko klikova, što je dovelo do porasta online kupovine.
Stručnjaci je nazivaju vampirskom trgovinom, a Polly Mackenzie, ravnateljica Instituta za mentalno zdravlje i novac, kaže: ‘Situacija je luda jer imamo roditeljske kontrole i možemo blokirati što ne želimo da nam djeca gledaju ili rade, a sebe ne možemo blokirati.’
Također, to je razlog zbog kojeg često usred noći, između ponoći i pet ujutro dobivate mailove s obavijestima o novoj, povoljnoj kupnji, za slučaj da ste budni i za računalom - računaju na vašu nespremnost i slabu snagu volje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....