ISTRAŽIVANJE

Na odmoru u inozemstvu 69 posto Hrvata plaćat će karticom, mobitelom ili pametnim satom

Hrvati najčešće plaćaju karticom ili pametnim telefonom u restoranima, trgovinama, u muzejima, suvenirnicama i javnom prijevozu

 Jordi Boixareu/Alamy/Alamy/Profimedia
Gotovo pola turista iz Hrvatske, njih 45 posto, planira koristiti istu platnu karticu u inozemstvu koju koriste i kod kuće

Na odmoru u inozemstvu 69 posto Hrvata plaćat će karticom, mobitelom ili pametnim satom, a tijekom odmora gotovo 40 posto ih planira potrošiti između 200 i 600 eura po osobi. Hrvati koji planiraju putovanje u inozemstvo, njih 78 posto, platili su svoje putovanje putem turističke agencije i to putem online kanala, odnosno interneta.

Ovo su rezultati Studije o namjerama putovanja i plaćanja 2023. koju je objavila Visa, a koja je provedena na osam tržišta srednje i istočne Europe, uključujući i Hrvatsku.

Digitalna plaćanja najpopularnija su metoda plaćanja među turistima iz svih ispitanih zemalja srednje i istočne Europe, a više od tri četvrtine njih namjerava na ovaj način plaćati tijekom odmora u inozemstvu. Hrvatska je dio tog trenda, pa 69 posto Hrvata koji odlaze u inozemstvo tijekom odmora namjerava plaćati karticom, pametnim telefonom ili pametnim satom.

Jednostavnost plaćanja kao razlog navelo je 58 posto ispitanika, sigurnost, odnosno nepostojanje rizika od gubitka gotovine prednost je za 53 posto ispitanika, a brzinu plaćanja je kao prednost navelo 52 posto ispitanika uključenih u istraživanje.

U inozemstvu želi plaćati pametnim telefonom ili pametnim satom 17 posto ispitanika iz Hrvatske. Što se tiče drugih zemalja uključenih u ispitivanje, plaćanja mobilnim uređajima popularna su i kod ispitanika iz Rumunjske (22 posto) i Mađarske (21 posto).

"Istraživanje je pokazalo da je sve popularniji način plaćanja, uključujući i tijekom odmora u inozemstvu, plaćanje putem mobilnih novčanika koji su potpomognuti Visinim sustavima i tehnologijama", objašnjava Renata Vujasinović, generalna direktorica Vise u Republici Hrvatskoj. Kad korisnik unese podatke o svojoj kartici u digitalni novčanik na pametnom telefonu, Visa zamjenjuje podatke jedinstvenim skupom brojeva. Ova tehnologija, nazvana tokenizacija, pruža dodatni sloj sigurnosti. Visa vjerodajnice mogu se koristiti za plaćanje u više od 150 valuta na milijunima mjesta diljem svijeta i turisti rado koriste tu mogućnost.

Hrvati najčešće plaćaju karticom ili pametnim telefonom u restoranima, trgovinama, u muzejima, suvenirnicama i javnom prijevozu.

Gotovo pola turista iz Hrvatske (45 posto) planira koristiti istu platnu karticu u inozemstvu koju koriste i kod kuće, dok će 17 posto ispitanika iz Hrvatske u inozemstvu koristiti drugu karticu. Korištenje druge kartice prilikom boravka u inozemstvu bilježi se kod ispitanika iz Rumunjske (25 posto), Poljske (24 posto) i Mađarske (23 posto).

Zanimljiv je podatak da tri četvrtine stanovnika srednje i istočne Europe koji putuju u inozemstvo odlučuju o načinu plaćanja odmora u inozemstvu prije odlaska na putovanje.

Većina, odnosno 79 posto Hrvata koji planiraju samostalan odmor u inozemstvu platit će jednu od usluga vezanu uz putovanje putem online kanala. Smještaj će na taj način platiti 52 posto ispitanika, 40 posto ispitanika će rezervirati prijevoz, a njih 28 posto će putem online kanala platiti ulaznice i kupiti dodatne izlete.

Prilikom plaćanja prijevoza, smještaja ili dodatnih sadržaja – 88 posto, 81 posto, odnosno 71 posto ispitanika iz Hrvatske dodatne sadržaje platit će karticom ili digitalnim novčanikom.

Visa istraživanje pokazuje da će 78 posto Hrvata koji kupuju paket aranžmane za putovanje u inozemstvo to učiniti putem online kanala prodaje - putem internetskih stranica putničkih agencija ili platformi koje prikupljaju ponude turoperatora. Gotovo dvije trećine turista (74 posto) će platiti svoje putovanje karticom ili digitalnim novčanikom. Osim u Hrvatskoj, online plaćanje ljetovanja popularno je u Slovačkoj (76 posto) i susjednoj Sloveniji (74 posto).

Hrvatski ispitanici, njih 38 posto ne namjerava otkazati planove čak i ako inflacija ostane visoka, a životni troškovi nastave rasti. No, 61 posto Hrvata koji odlaze u inozemstvo u tom bi slučaju mogli potražiti povoljniji smještaj, a 54 posto će ih razmisliti o manjem broju dana provedenih na putovanju.

Za gotovo polovicu ispitanika iz Hrvatske (49 posto) napeta geopolitička situacija ne utječe na njihove planove za odmor u inozemstvu, dok 39 posto izjavljuje da će ove godine napokon otići na putovanje koje je prethodno odgođeno zbog pandemije Covida-19, što posebno vrijedi za mlađe ispitanike.

"U Visi vjerujemo da su putovanja i turizam važni faktori gospodarskog razvoja i stvaranja radnih mjesta, a istovremeno nam omogućuju razumijevanje i uvažavanje kulturnog bogatstva svijeta oko nas", dodaje Renata Vujasinović.

Destinacije koje Hrvati najčešće navode su Italija (24 posto), BiH (17 posto), Austrija (13 posto), Španjolska (11 posto) i Grčka (10 posto). Hrvati tijekom putovanja namjeravaju razgledavati znamenitosti i odmarati se uz opuštanje.

Aktivno, kroz sport i duge šetnje prirodom svoj odmor u inozemstvu planira provesti 12 posto hrvatskih ispitanika.

"Povratak putovanju - bilo da je riječ o dužem putovanju na odmor ili city break odmoru vikendom - sugerira da se potrošačima u Hrvatskoj vraća osjećaj povjerenja. To je pozitivan poticaj za lokalna gospodarstva i velik broj industrija, uključujući i sektor turizma", smatra Renata Vujasinović.

Oko 79 posto Hrvata koji planiraju putovanje želi putovati u inozemstvo barem dva puta ove godine, no ovo drugo putovanje obično će trajati 1-2 dana. To su uglavnom city break vikend odmori, posebno popularni među milenijalcima i ispitanicima iz generacije Z. Tu se plaćanje karticom, pametnim telefonom ili pametnim satom može pokazati posebno korisnim. U Londonu se karte javnog prijevoza mogu platiti samo digitalno, a u Švedskoj, koja se smatra zemljom s najviše bezgotovinskog plaćanja na svijetu, digitalno plaćanje može biti jedina opcija u mnogim kinima, restoranima i trgovinama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
Linker
22. studeni 2024 12:49