PROMJENE

NA DJELU JE TOTALNI PREVRAT U GRANI EKONOMIJE NA KOJU SE RH NAJVIŠE OSLANJA Stvara se potpuno nova turistička karta svijeta

 Jeff J Mitchell/Getty
Tunis je možda najbolji primjer kako strah od sigurnosti može utjecati na ovu industrijsku granu. U 2015. godinu Tunis je izgubio dva milijuna noćenja, a uzme li se u obzir da je turizam 10 posto tuniške ekonomije, takav pad je tim više značajniji

Svjetska turistička karta precrtava se munjevitom brzinom budući da putnici i izletnici mijenjaju svoje želje uslijed terorističkih napada, epidemija bolesti i migrantskih kriza, piše AFP .

Muslimanske zemlje diljem svijeta glavni su gubitnici u ovoj borbi za turiste, tvrde djelatnici ovog sektora. Napadi na turiste u Tunisu i pad ruskog zrakoplova koji je uzletio iz egipatskog turističkog bisera Sharm el-Sheikha ozbiljno su uzdrmali turizam u obje zemlje.

Ukupno gledajući, turizam kao gospodarska grana nikada nije bio zdraviji. Lani je čak 1,2 milijarde ljudi putovalo izvan svoje zemlje, što je rast od 4,4 posto u odnosu na 2014. godinu.

Tunis je možda najbolji primjer kako strah od sigurnosti može utjecati na ovu industrijsku granu. U 2015. ta je država izgubila dva milijuna noćenja, a uzme li se u obzir da je turizam 10 posto tamošnje ekonomije, takav pad je tim značajniji.

Turska je još jedna država čiji turizam pati zbog straha od terorističkih napada. Njemačka turistička grupa TUI kaže da su aranžmani za Tursku u padu od 40 posto, a turski mediji prenose da su posjeti Antaliji pali za 17 posto u siječnju, čineći posjećenost ovog siječnja najgorom u posljednjih 10 godina.

Neke su države kolateralne žrtve općeg straha koji vlada u svijetu. 'U Jordanu nismo imali napad, no i na naš turizam su utjecali napadi u široj regiji', rekao je tamošnji ministar turizma Nayef al-Fayez.

'Osim Irana, koji je krenuo od nule, sve muslimanske države trenutno pate, čak i one sigurne poput Omana', rekao je Jean-Francois Rial, direktor francuske turističke agencije Voyageurs du Monde.

'Očekujemo da zbog straha i trenutne nepoželjnosti turističkih posjeta Bliskom istoku države poput Grčke, Portugala i Španjolske profitiraju budući da nude sličnu klimu, cijene, ali i toliko željenu sigurnost', rekao je Wouter Geerts, analitičar u Euromonitoru, tvrtki za istraživanje tržišta.

Nakon odmrzavanja odnosa sa Sjedinjenim Američkim Država i uslijed najnovije geopolitičke situaciju u svijetu, Kuba bilježi veliki porast u turističkim posjetima, do te mjere da se prodaju kapaciteti kojih realno nema.

'Imam grupu od 250 ljudi koja stiže na Kubu ovaj tjedan, međutim nedavno sam čuo da ne mogu računati na 80 soba koje su rezervirane i plaćene još u ožujku prošle godine', rekao je Stephane Ferrux, direktor u turističkoj agenciji koja se specijalizirala za putovanja na Kubu.

Brojke u turizmu na Kubi porasle su za 17 posto 2015. godine, no, kako kaže Ferrux, 'zemlja nije spremna za takvu potražnju, a cijene nisu u skladu s ponudom'.

Netaknute plaže na Haitiju također počinju mamiti sve više turista i to šest godina nakon ogromnog potresa koji je pogodio tu zemlju. Veliki broj turista koji su prije išli u Kolumbiju, Peru, Meksiko i Argentinu mogli bi promijeniti destinaciju za odmor zbog rastuće krize koju je generirao Zika virus. Grčka je uslijed migrantske krize također doživjela turistički udarac, premda je navedena kao destinacija koja bi mogla profitirati zbog straha od napada na Bliski istok.

'Grčki otoci, a posebice otok Kos, ne stoje dobro. Od kolovoza 2015. godine do siječnja ove godine čak 178 tisuća dolazaka je otkazano i to zbog migrantske krize', tvrdi Euromonitor.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
22. prosinac 2024 17:05