U listopadu 2025. hrvatski je turizam ostvario stabilan rast i potvrdio pozitivan trend koji obilježava cijelu godinu. Prema podacima sustava eVisitor, u tom je mjesecu zabilježeno 1,20 milijuna dolazaka i 4,06 milijuna noćenja, što je rast od 2 % u odnosu na listopad 2024. godine. Strani gosti ostvarili su 952 tisuće dolazaka i 3,51 milijun noćenja, a domaći 246 tisuća dolazaka i 550 tisuća noćenja, pri čemu oba segmenta bilježe rast - domaći turisti čak i snažniji, a riječ je o rastu od 7 % u dolascima. U strukturi smještaja, 88 % noćenja ostvareno je u komercijalnim objektima, a najviše noćenja i dalje pripada hotelima (46 %), zatim obiteljskom smještaju (22 %) te kampovima (12 %). Promatrajući emitivna tržišta, i ovoga je listopada najviše noćenja ostvarilo njemačko tržište, iza kojeg slijede domaće i austrijsko, dok su po apsolutnim rezultatima prednjačile županije Splitsko-dalmatinska, Istarska i Dubrovačko-neretvanska.
Najposjećenija destinacija ponovno je bio Dubrovnik, s više od 389 tisuća noćenja, ispred Zagreba, Splita, Zadra, Poreča i Rovinja. Posebno je zanimljivo da je u listopadu 35 % noćenja u komercijalnom smještaju ostvareno putem organiziranog segmenta, dok je 65 % individualno, pri čemu hotelski objekti i dalje nose najveći udio organiziranih putovanja.
Nagrađeni najbolji
U svjetlu ovih rezultata, na manifestaciji Dani hrvatskog turizma (DHT) održanoj u Dubrovniku, turistički sektor dodatno je podcrtao razvojni smjer. Najveći godišnji susret turističkih djelatnika u zemlji okupio je više od 1300 sudionika. Središnja poruka ovogodišnjeg izdanja skupa bila je usmjerena na održivi razvoj turizma, jačanje regionalne suradnje te promociju manje razvijenih turističkih područja. Na DHT-u je predstavljena nova hrvatska inicijativa za održivi razvoj turizma na Mediteranu, koju su podržale i ključne mediteranske zemlje poput Italije i Grčke.
Ministar turizma i sporta Tonči Glavina istaknuo je da se inicijativom želi potaknuti zajedničko marketinško djelovanje mediteranskih zemalja na udaljenim tržištima, ali i namjerno promoviranje “manje razvikane”, autentične i održive turističke ponude, s ciljem uravnoteženja turističkog razvoja i smanjenja pritiska na najposjećenije destinacije.
Uz strateške teme, u Dubrovniku su tradicionalno dodijeljene i godišnje hrvatske turističke nagrade, koje ističu najbolje projekte, destinacije i pojedince u turizmu. Destinacijom godine proglašen je Rovinj, dok je nagradu za turistički događaj godine osvojio HeadOnEast iz Osijeka. U kategoriji “Ljudi u turizmu - tvrtke/udruge/ustanove” nagradu “Anton Štifanić” dobio je Folklorni ansambl Linđo iz Dubrovnika, a u istoj kategoriji za pojedinca nagrađen je Kristijan Iličić. Nagrade za životno djelo primili su Jako Andabak i Boris Žgomba. Također, dodijeljena je nagrada “Vaš domaćin godine - LOCAL HOST”, a osvojila ju je Selma Seifert, vlasnica kuće za odmor Divjake Log Home u Plevcima, Gorski kotar.
U okviru kategorije “Ambasadori hrvatskog turizma” priznanja su dobili Zrinka Ljutić, Dina Levačić, Velimir Šandor, Emma Mečić te Hrvatska rukometna reprezentacija, a nagradu je preuzeo njihov izbornik Dagur Sigurdsson.
Snažan iskorak
U kombinaciji s konkretnim brojkama iz listopada i novim strateškim smjernicama s DHT-a, jasno je da hrvatski turizam 2025. godine pokazuje ne samo kvantitativni rast, nego i snažan iskorak prema kvalitativnom i održivom razvoju. Rast turističkog prometa, sve veća važnost cjelogodišnjeg turizma, međunarodna suradnja na mediteranskoj razini te nagrađivanje izvrsnosti unutar sektora pokazuju kako Hrvatska postavlja temelje za konkurentniji i otporniji turistički model u godinama koje dolaze.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....