ŽESTOKO PARTIJANJE

EXITOVA KAMPANJA PROTIV DROGE NIJE MOGLA PROĆI NEZAPAŽENO Gola stražnjica zapravo je bila samo mamac, a evo o čemu se radi

 Tena Šarčević / Jutarnji list
 

Fotografija gole stražnjice na plavoj pozadini uz tekst 'Da li znaš odakle dolazi tvoja roba?' vrištala je po plakatima širom Novog Sada i Beograda već danima prije početka Exita. Dobar je đir napravila i po društvenim mrežama, mnogi su je dijelili, a o njoj se raspravljalo i u polujavnim Facebook grupama ljubitelja glazbe koji su se spremali za najveći regionalni festival. Sada već slavne stražnjice bilo je i na samom festivalskom zdanju – nekoliko manjih tunela na tvrđavi bili su oblijepljeni upravo njome, pa su se posjetitelji između stageova kretali – kroz guzicu.

Radi se o Exitovoj kampanji koju su uoči festivala pokrenuli u svrhu edukacije o konzumaciji droga i njezinoj prevenciji. Neki kažu da im je kampanja bila neukusna, prvoloptaška i pomalo vulgarna, ali radi se o projektu kojeg je bilo nemoguće odignorirati i koji je bio pravo osvježenje , provokacija u moru sterilnih i dosadnih kampanja iste tematske okosnice u stilu 'Reci drogama NE'. Najveću je pažnju vjerojatno dobio od (naj)mlađe festivalske publike, koja je, kako su rekli kreatori kampanje za srpsku Netokraciju, i bila primarna ciljana skupina. 'Htjeli smo se ponajprije obratiti vikend korisnicima i mladima koji bi prvi puta probali narkotike', rekli su.

Vizualna je kampanja zapravo bila tek udica za odlazak na stranicu Stayclean.rs na kojoj su detaljno objasnili sastave i posljedice najčešće korištenih droga, od speeda, preko kokaina i ecstasyja, pa do halucinogenih droga i heroina. I sama stranica je vrlo kreativno osmišljena. Pri otvaranju najprije se pojavljuje isto pitanje s plakata, 'Da li znaš odakle dolazi tvoja roba?', ispod kojeg su postavili gumb 'Pokaži mi'. Nakon klika, na ekranu se pojavljuje ilustrirana stražnjica koju korisnik može 'piknuti' mišem, pa iz nje ispadne ecstasy. U kutu se nudi daljnji gumb koji kaže 'Sada ozbiljno', a koji vodi na već spomenuti info centar o pojedinim drogama.

Jedino što možda nedostaje ovoj edukaciji, a što je potencijalno krucijalna informacija, je odlomak o tome koje količine pojedinih droga ljudsko tijelo može podnijeti. Tu, naravno, ne postoji univerzalna formula jer svaki organizam funkcionira drugačije, a stvar dodatno komplicira činjenica da se droge najčešće uzimaju u kombinaciji jedne s drugima ili simbiozi s alkoholom. No postoje okvirne procjene o tome koju je količinu koje droge i u kojim intervalima (donekle) sigurno konzumirati (na primjer, stranica Roll Safe objašnjava kako odgovorno koristiti MDMA).

Exit promo
Exitova kampanja protiv droge

Neki će reći da bi takve informacije bile poticanje na konzumaciju, ali činjenica je da će osobu koja se nakanila konzumirati nešto od toga teško odvratiti riječ bilo koje kampanje, liječnika, medija ili bilo koga drugoga, pa bi, u jednu ruku, bilo sasvim korektno pružiti i takve informacije. Drogiranje nije poželjno ni u 'umjerenim' količinama, ali racionalna konzumacija vjerojatno nikoga neće ubiti, dok ona pretjerana možda, nažalost, i hoće. Bilo kako bilo, Exit zaslužuje apsolutnu pohvalu jer nije odignorirao tako očitu činjenicu da ljudi na festivalima konzumiraju opijate i stimulanse i jer je kampanju odradio na efektan način. Radi se o pravome osvježenju u moru festivala koji se zgražaju nad time kad netko uz njihov brend spomene droge – znam čak za slučajeve u kojima su organizatori kolegama novinarima zamjerali spominjanje takvih situacija u svojim izvještajima, što bi trebalo biti nedopustivo. Droge su ilegalne i još uvijek nisu dekrimnalizirane, ali se unatoč tome konzumiraju, zbog čega se o njima ne bi trebalo šutjeti.

U subotu su iz Exita sa žaljenjem izvijestili da je na drugom danu festivala prekomjerna konzumacija droga u kombinaciji s kroničnom bolešću bila kobna za jednog grčkog državljanina, koji je preminuo nakon što mu je prethodno pozlilo na festivalu. Bilo je u masi raznih mučnih prizora. Događaji poput ovoga dnevno privlače desetke tisuća ljudi koji su zbijeni u relativno malenom prostoru. U najgušćim periodima, od gornjeg dijela Dance Arene do WC-a bilo je potrebno doslovno sat vremena probijanja kroz rulju. U masi iz koje je teško izaći, relativno je čest prizor da ljudima pozli pa jednostavno čučnu, povraćaju i pokušavaju doći k sebi na mjestu na kojem jesu jer nemaju drugog izbora – u takvom im je stanju nemoguće doći do vode, toaleta ili mirnijeg mjesta. Bilo je i žešćih situacija. Dok se jedni zabavljaju, skaču, pjevaju i plešu, druge hitna odvozi na nosilima. Jednom je momku, vjerojatno predoziranom ecstasyjem, do dolaska hitne pomoći lice doslovno poprimilo modru boju, a pod očima su mu se, dok je sjedio naslonjen na zidine tvrđave, stvorili ogromni crveni podočnjaci. Bio je pri svijesti, ali buncao, a oči su mu se jezivo okretale unatrag. Hitna je pomoć u svim ružnim situacijama koje smo vidjeli promptno i brzo reagirala. Bilo je i dovoljno policije.

Bez obzira što je rulja ogromna, u takvim su se situacijama svi razmicali munjevitom brzinom. Kad bi nekome pozlilo, svi koji su se našli okolo trudili bi se pomoći mu. Ali, unatoč svim izvanjskim naporima i visokoj razini sigurnosti, u slučaju kad netko zaista pretjera, šanse da ga se spasi su malene. Veliki su festivali brojnima omiljena prilika za razna eksperimentiranja, ali su upravo to najrizičnije situacije, u kojima može biti ekstremno teško doći do zraka, vode, hrane ili mjesta za odmor. Zato nemojte konzumirati droge ili, ako to već činite, budite odgovorni. Pazite na sebe i svoje prijatelje s kojima ste došli, pa čak i strance koje ne poznate, ali se slučajno nađu u vašoj blizini. Nitko ne bi trebao radi onoga što bi trebalo biti bezazleno slavljenje života taj isti dragocjeni život – izgubiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
Linker
05. studeni 2024 12:31