DRUŠTVENO ODGOVORI

PREKO GRUDIJU MUSLIMANKE STAVILI 'MADE IN BANGLADESH' Kontroverzna reklama digla buru na Twitteru

Kao i prethodnih nekoliko puta, i svojom najnovijom kampanjom je američki poznati brand odjeće za mlade 'American Apparel' uzburkao duhove.

U američkom i braitanskom izdanju časopisa Vice u idućem se broju treba pojaviti reklama koja prikazuje djevojku u toplesu kojoj je preko grudiju fontom Helvetica ispisano 'MADE IN BANGLADESH'. Bradavice su strateški prekrivene slovima.

Djevojka iz reklame se zove Maks, i zaposlena je u kopmpaniji od 2010. godine. Maks je Muslimanka rođena u Bangladešu, ali od svoje četvrte godine živi u južnoj Kaliforniji.

Ona na reklami nosi traperice koje su otkopčane, i popraćene tekstom: 'Maks je fotografirana u trapericama visokog struka, ovaj komad odjeće izradilo je 23 radnika u Los Angelesu, koji su svi dobro plaćeni i imaju zajamčeno zdravstveno osiguranje'.

Posve očekivano, reakcije na društvenim mrežama su podijenljene i variraju od klasifikacije 'bizarno' do one da je reklama 'fora'.

'Često smo fotografirali naše zaposlenike za reklame naših proizvoda. Već dugo vremena bavimo se idejom da uključimo Maks u promotivnu kampanju, ona je divna osoba i odlična je u svom poslu. Kada smo se upoznali s njezinim porijeklom i životnom pričom, sinula nam je ideja za reklamu. Ponosni smo na nju i njenu hrabrost', pojasnila je kretivna direktorica 'American Apparela' Iris Alonzo.

'U ovoj reklami ne postoji samo jedna, dominantna poruka, već ih je nekoliko. 'MADE IN BAGLADESH' se odnosi na porijeklo modela, ali i na Maks kao osobu. Ona je prikazana kao potpuno neovisna mlada žena koja sama donosi odluke bez obzira na teret kulturnog naslijeđa koje nosi, i onog što se od nje očekuje da bude. Pozicija naše kompanije je da žene moraju biti u poziciji da same odlučuju kako će se izražavati i kako će živjeti svoj život. Potom, kroz reklamu se dotičemo i pitanja radničkih prava, koja su na agendi American Apperala već duže vrijeme. Smatramo da je užasno bitno da se brandovi jasno opredijeljuju za etički odgovornu proizvodnju. To naglašavamo i u reklami', rekla je Alonzo.

Kontroverzna reklama sudeći po ovom slučaju dosita može iznijeti važne i društveno odgovorne teme. Čini se da ovaj američki brand jako dobro zna kako to iskoristiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 14:29