NOSI SE CRVENO

NOVINARKA JUTARNJEG ISPROBALA HIT LJETA: BAYWATCH BADIĆI ZALUDJELI JADRAN 'Obline neće pomoći, za ovaj kostim treba puno samopouzdanja'

 
 Daria Bertek

Nikad se nisam smatrala pomodnom. Dok su drugi kosu bojili u ombre, balayage i slične tehnike, ja sam se držala klasičnih pramenova. Dok su drugi nosili chokere, ja sam i dalje izbjegavala nakit, a umjesto bijelih Adidasovih tenisica s crnim crtama ostala sam vjerna šarenim starkama. Također, ne plutam na golemom flamingu ili jednorogu, pogotovo nakon što sam im vidjela cijene.

Novi Vinodolski

Kako je onda došlo do toga da se ove godine kupam u najpopularnijem badiću sezone, crvenom jednodijelnom, nalik onome kakav je proslavila serija “Baywatch”? Moram biti iskrena i priznati da sam pala pod utjecaj Instagrama. “Baywatch” nikad nisam gledala jer sam u to vrijeme bila klinka, ali neposredno prije mora društvene mreže su umjesto mene odlučile kakav badić želim. Emily Ratajkowski i Chiara Ferragni, u savršenim crvenim badićima, bile su moj okidač i razlog što sam se dan prije odlaska na more uputila u bjesomučnu potragu za baš takvim badićem.

Bazen u Petrčanima

Nije bilo lako. Od početka sam se susretala sa zgroženim pogledima prijateljica, sestre, pa čak i moje frizerke, kada bih im rekla da želim “baywatch” badić. Svi ga imaju, isfuran je, trbuh će ti ostati bijel, bile su samo neke od reakcija koje mene nisu nimalo pokolebale. Naprotiv.

Jedrilica kod Kornata

Gdje kupiti

Nedjelja ujutro, opušteno ulazim u jedan trgovački centar. Očekujem kako ću najpopularniji badić pronaći brzo jer ga ima cijeli Instagram. Nakon 15 trgovina nijednom nisam ušla u kabinu, a jedini crveni badić koji sam pronašla košta više od 400 kuna. Još jednom jurim po svim trgovinama, pregledavam svaki kutak i nakon četiri izgubljena sata priznajem poraz.

Otok Krk

Ivo Ravlić / CROPIX

Fun fact - svoj crveni badić na kraju sam kupila u Lidlu, i to za samo 70 kuna. Već sam bila na moru, i dalje neprestano ponavljala kako imam samo jedan badić jer mi oni od prošle godine ne pristaju, i taman sam se mislila utješiti gomilom sladoleda kako bih ipak popunila prošlogodišnje badiće kada sam iz gomile stvari u košari izvukla jednodijelni badić. Nije baš posve crveni, više je rozi, i bio je u samo jednoj veličini, srećom mojoj. Probala sam ga tek kod kuće i shvatila koliko mi tijelo drugačije izgleda u jednodijelnom badiću.

Verudela u Puli

Vjerovali ili ne, iako se obično smatra da dvodijelni otkriva nedostatke, crveni badić ih otkriva još više. Modeli su visoko rezani, dubokog dekoltea i često bez podstavljenih košarica. Nakon što se smoče, postaju gotovo prozirni. Jedina misao koju sam ja imala u glavi prilikom kupnje bila je kako preko gornjeg dijela mora imati volane ako već ne nađem s košaricama.

Bilin žal - Lumbarda

Što se tiče veličine, bolje manji, nego veći broj, poanta “baywatch” badića je da bude sasvim uz tijelo, ali i da pritisne atribute kako bi izgledali veći nego što jesu. Depilacija prije odlaska na plažu je nužna kako vas ne bi iznenadio visoki rez donjeg dijela.

Bijeli trbuh

Crveni “baywatch” badić mora se nositi sa samopouzdanjem. Nema pogrbljenih leđa, nema pokrivanja rukama niti nošenja parea. Najbolje stoji djevojkama koje imaju obline, možda ne onakve kakve su proslavile Pamelu Anderson, ali svakako će im izgledati bolje od onih dječačke građe. Bijeli trbuh riješila sam izmjenjivanjem jednodijelnog i dvodijelnog kupaćeg.

Baška - otok Krk

Iako su reakcije prije same kupnje bile sto posto negativne, čini se da ljudi na plaži nemaju tako kritično razmišljanje. Činjenica je da crveni badić privlači poglede, i to češće žena nego muškaraca koji, očito, i dalje vjeruju u onu dobru staru “manje je više”.

Jedina izravna reakcija, osim mnogo pogleda, bila je ona starije gospođe koja me pitala “kako je moguće da imam toliko strija, a ona ih sa svojih 59 godina nema uopće”. I baš zato ono što vam najviše treba kako biste nosili najpopularniji badić sezone nije idealna figura, nisu D košarice, nije guza Emily Ratajkowski, nego gomila samopouzdanja.

Kratka povijest kostima: od Pamele do shopping centra

Crveni jednodijelni kupaći kostim iz 90-ih, poznatiji kao “Baywatch” badić, ponovno se vratio na velika vrata. Svjetsku slavu i kultni status vatreni badić stekao je još 1992. godine, kada je spasiteljica C. J. Parker prvi put protrčala pješčanom plažom u seriji o spasilačkoj službi.

Zanosnu spasiteljicu duge plave kose, vitke figure i bujnih oblina tada je utjelovila američka glumica Pamela Anderson. Iako je jednodijelan, njezin visoko rezani model badića malo je toga ostavljao mašti. Posebice kada bi trčala u slowmotionu u uvodnoj špici serije. Seriju su mnogi gledali upravo zbog atraktivne špice. A fanovi će se sjetiti Chandlera i Joeyja iz “Prijatelja”, druge popularne TV serije tog doba, kako namještaju tajmer na pećnici da ih podsjeti kada je vrijeme za “Baywatch” kako ne bi propustili niti jednu scenu famoznog trčanja zanosne Pamele Anderson i brinete Yasmine Bleeth. To je ujedno i čar spasilačkog badića - jednako je dobro pristajao plavušama i brinetama. Samo je bilo bitno da imaju zamamne obline.

Rijetko se tko ne bi okrenuo za ženom u crvenom kupaćem kostimu na plaži jer je crvena boja iznimno uočljiva (valjda ih zato i nose spasioci), ali i odvažna. No, crveni badići ove godine posebno plijene pažnju. Zapravo, plaže su ove godine pune dama u crvenom pa će biti teško među njima razaznati spasioce (ako nose crveno). Crvene jednodijelne badiće je ponovno popularizirao ovogodišnji filmski kinohit “Baywatch”, snimljen po uzoru na seriju koja se kod nas zbog popularnosti dugo reprizirala.

No, suvremene verzije kultnog modela “Baywatch” badića imaju nekoliko razlika.

- Doista sam htjela nešto izmijeniti. Bilo mi je važno ostaviti svoju oznaku. Sastala sam se s redateljem i kroz razgovor smo došli do ideje o promjeni boje i dodavanju patentnih zatvarača. Pregledala sam sve trendove kupaćih kostima i jako mi se svidjelo ideja zatvarača, neoprena i atletskih dodatka, a ažurirali smo i boju učinivši je više nalik boji rubina - rekla je Dayna Pink, kostimografkinja u filmu “Baywatch”.

Modni dizajneri i high street brendovi odmah su nakon dolaska filma u kina uočili priliku. I to je bilo to. Ostalo je povijest. U kratkom roku “Baywatch” badići prepravili su trgovine. U ponudi modnih marki našli se se i oni s natpisima, s volanima, s istaknutim detaljima vezanja, s prorezima, sa spasilačkom oznakom, sportskog kroja, retro kroja...

Trendseterice su pohitale po svoj model ovogodišnjeg must have badića. Ispraznile su police poznatih brendova (pa su i neki trgovački lanci s njuhom za trendove u ponudu uvrstili crvene badiće, javljaju nam s terena) i zatim su svojim fotografijama s oznakom #baywatch zatrpale društvene mreže.

Kultnom badiću nisu odoljele ni brojne slavne dame. Svoj “Baywatch” danak društvenim mrežama među prvima su dale manekenka Emily Ratajkowski, popularna Kylie Jenner, ali i domaće modno osviještene zvijezde Maja Šuput i Nives Celzijus. A i Pamela Anderson je otkrila da svom badiću iz 90-ih ni danas ne može odoljeti, ali ne nosi ga više na plažu već da začini atmosferu među plahtama.

- Crveni kostim iz ‘Baywatcha’ u mom je sefu. Ponekad ga odjenem, skočim pod tuš i spasim svog dečka. Proživjela sam svašta u tom odijelu - rekla je nedavno Pamela. (Petra Plivelić)

Turistkinje iz cijelog svijeta u crvenom

Dovoljno je letimično pregledati hashtagove na Instagramu poput #baywatch i #croatiafulloflife da odmah bude jasno koliki je crveni badić hit na društvenim mrežama. Strane turistice ali sve češće i turisti tagiraju se u Hrvatskoj diljem Jadrana u omiljenom kupaćem kostimu, a mi smo odabrali tek one najbolje. (T.N.)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 09:28