OTKAZANI LETOVI

KORONA KONFUZIJA Detaljni vodič kroz komplicirane propise 10 aviokompanija

 

Teško da je išta u svijetu stvorilo takvu zbrku i konfuziju kod potrošača kao što su to propisi aviokompanija kod otkazanih ili odgođenih letova zbog koronavirusa te zatvaranja granica. Istina, mnogi građani pravila o povratu novca za aviokarte nisu poznavali niti u nekim normalnijim vremenima, no u ovom slučaju dodatna pomutnja nastala je i zato što su brojni aviooperateri, pored osnovnih pravila, uveli i dodatne mogućnosti za kupce koji ne mogu letjeti, zbog čega pravila o povratu novca sada variraju od kompanije do kompanije. Formalno-pravno, prema važećim propisima na području Europske unije, aviokompanije u slučaju otkaza letova zbog koronavirusa putnicima nisu bile dužne plaćati kompenzaciju već su im dužne vratiti novac za svaki otkazani let. Ako pak let nije otkazan, ali putnik inzistira da ga ne konzumira, kompanija formalno-pravno nije dužna vratiti novac za neiskorištenu kartu, iako su mnoge uvele ovu mogućnost ili pak putnicima odobrile mogućnost promjene datuma leta, bez plaćanja naknade. Jutarnji je stoga pripremio mali vodič kroz pravila europskih aviokompanija kako bi putnici mogli provjeriti kakve su im mogućnosti ako ne žele letjeti.

CROATIA AIRLINES: Vraćali novac najprije za inozemne letove, a od prekjučer za sve! Nacionalni operater 10. ožujka objavio je da svi putnici koji su trebali letjeti za Rim imaju pravo na promjenu datuma putovanja ili povrat novca, a svim ostalim putnicima koji su imali karte za druge međunarodne letove i trebali putovati do 31. svibnja, dana je mogućnost promjene datuma putovanja, bez naplate naknade. Pravilo najprije nije vrijedilo na domaćim letovima pa su tako putnici na domaćim letovima, ako su od njih htjeli odustati, ili izgubili novac ili mogli promijeniti datum leta, ali uz naplatu nadoknade. No, to se uskoro promijenilo, pa su u utorak 16. ožujka objavili da je i na domaćim je letovima, zakazanim do 31. svibnja, moguće promijeniti datume putovanja bez naplate naknade.

AIR FRANCE/KLM: Fleksibilna pravila ovisno o datumu Kompanija je uvela fleksibilna pravila: za sve karte izdane do perioda 31. svibnja, tvrtka nudi mogućnost promjene datuma putovanja, što je potrebno napraviti do 31. svibnja ili je moguće odabrati povrat novca u obliku vouchera. Isto vrijedi i za sve letove prema Kini te Južnoj Koreji.

BRITISH AIRWAYS: Nude i vouchere Svi oni koji su uz pomoć ove kompanije trebali putovati do 31. svibnja mogu zatražiti povrat novca te ga dobiti u obliku vouchera koji vrijedi 12 mjeseci. Kupci kojima su karte izdane u periodu između 3. ožujka i 31. svibnja mogu od kompanije tražiti promjenu datuma za neki termin unutar 12 mjeseci, ili odabrati opciju vouchera.

EASYJET: Svim putnicima dali sve opcije Ova je kompanija svim putnicima omogućila da, ako to žele, promijene svoje datume putovanja ili destinacije bez plaćanja naknade. Ako je nova karta koju odaberu skuplja od karte koju su već platili, putnici će morati platiti razliku u cijeni, a pravilo vrijedi za sve postojeće kao i nove rezervacije letova.

IBERIA: Strogi kalendar za nove letove Ako putnik ima kartu izdanu do 11. ožujka te s terminom leta između 1. ožujka i 30. travnja, ima pravo promijeniti datume putovanja do 30. studenoga, ili zatražiti povrat novca za izdanu kartu. Ipak, iz kompanije upozoravaju da nove letove neće biti moguće odabrati u periodu između 3. i 13. travnja, 30. travnja do 2. svibnja, 16. lipnja do 15. kolovoza te 9. do 12. listopada.

LOT POLISH AIRLINES: Otkazani do 28. ožujka S obzirom na to su svi LOT-ovi letovi iz Poljske i Mađarske do 28. ožujka otkazani, kompanija je svim putnicima omogućila povrat novca za kupljene karte. Za letove koji su kupljeni 6. ožujka ili kasnije, a putovanje se treba dogoditi do 24. travnja, putnici imaju pravo promijeniti datum putovanja za neki drugi termin do kraja godine, s time da će morati nadoplatiti razliku u cijeni, ako je bude.

LUFTHANSA I LUFTHANSA GRUPA: Jednostavni uvjeti otkazivanja Ovaj operater ima prilično jednostavne uvjete otkazivanja: za sve karte kupljene prije 5. ožujka, a s terminom leta do 30. travnja, moguće je promijeniti datum putovanja za neki termin do kraja godine, bez plaćanja ikakve naknade. Isto vrijedi i za sve karte kupljene u periodu između 6. i 31. ožujka, s time da će kupci morati platiti eventualnu razliku u cijeni karte.

RYAN AIR: Promjena datuma bez naknada U periodu između 13. ožujka do 30. travnja, ovaj niskotarifni aviooperater omogućit će svim kupcima karata da promijene datume putovanja bez naknade. Ovo pravilo vrijedi za sve postojeće, ali i nove rezervacije.

TAP PORTUGAL: Promjena 21 dan prije leta Svi putnici koji su imali karte za letove u periodu između 8. i 31. ožujka moći će promijeniti datume putovanja bez ikakvih restrikcija. Jedino pravilo je da promjena mora biti napravljena barem 21 dan prije leta te će se plaćati eventualna razlika u cijeni. Karte koje su kupljene prije 8. ožujka za ili iz Italije, SAD-a i Izraela, s datumom putovanja do 31. svibnja, mogu biti promijenjene za neki drugi datum najkasnije do kraja godine. j TURKISH AIRLINES: Promjene do 31. svibnja Turski aviooperater omogućio je promjenu datuma putovanja na svim svojim internacionalnim letovima bez plaćanja naknade. Ako je karta kupljena prije 31. ožujka, kupac je može promijeniti za neki drugi datum do kraja godine, ali je tu promjenu potrebno napraviti do 31. svibnja.

Facebook

Instagram

Twitter


Sve o kampanji #OSTAJEMDOMA doznaj na jutarnji.hr/ostajemdoma

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 14:53