‘ŠTO JE MUŠKARAC BEZ TORBICE’

Jeste li spremni nositi ih? Čak i žute i crvene? I znate li što ćete sve u njih staviti...

Postupno kroz povijest žene su muškarcima preotimale hlače, blejzere, smokinge, pa čak i kravate te manžete, no sada je očito došao dan za “mušku osvetu”. Muškarci su ženama, sudeći prema najnovijim modnim trendovima, ukrali omiljeni ženski modni dodatak - torbe. I to ne samo “pederuše”, sportske torbe ili aktovke već prave velike muške modne torbe koje dolaze u kričavim, žutim ili crvenim nijansama, a proizvode ih svi veći modni divovi poput Ralph Laurena, Prade, Giorgia Armanija ili Roberta Cavallija .

Stilski primjerci

Prema nekim britanskim istraživanjima, torbe nosi čak 60 posto muške populacije, čak i poznati glumci Jude Law i Brad Pitt, no kakva je situacija u našim, domaćim vodama?

- Čini mi se da Hrvati ipak najčešće još uvijek koriste torbe za laptope ili pak one sportske. I mi smo u ranijim kolekcijama imali putne i sportske torbe koje su muškarci rado kupovali. No, mislim da će prosječni Hrvat još malo pričekati prije nego što se počasti nekom velikom modnom torbom. Činjenica jest da se vremena i navike mijenjaju pa ni torbe više nisu stvar hira već imaju dozu praktičnosti, što znači da će i nama trebati veće torbe u koje bi nam stale sve potrebne stvarčice - rekao je Ivan Tandarić iz ELFS-a.

Što se zapravo dogodilo i kako je “pederuša” evoluirala u ogromne, stilske primjerke torbi koje dolaze u svim bojama i dezenima?

Muškarci su najprije počeli s manjim dimenzijama i oblicima torbi. Najprije su to bile kopije toaletnih torbica, ne veće od 30-ak centimetara, a bile su namijenjene nošenju dokumenata, ključeva, mobitela i drugih sitnica. Njih su rado nosili stariji pripadnici muške populacije ili poslovnjaci, dok su mlađi, skloni casual stilu, nosili manje, također izdužene torbe preko prsa. Među njima su najpoznatije bile one s potpisom Hugo Bossa, Guccija ili Louis Vuittona.

Što je u njima?

No, danas se lista “nužnih” stvari povećala. Tu su još i olovke, blokovi za pisanje, naočale, eventualno marame, a da ne govorimo o igračkama za velike. Tehnički gadgeti kao što su laptop, iPod i iPad i ostalo postali su preveliki za džepove, a predragocjeni da ih se zaboravi na šanku bara ili kluba, ili kod bliske prijateljice.

Stoga su očito i muškarci sebi morali konačno priznali: stiglo je naše vrijeme za torbice! Zapravo, taj je dan došao odavno, no modna emancipacija muškaraca u novom mileniju oslobodila ih je aktovke i ponudila im čitave kolekcije raznih modela na izbor. Popularnost muških torbi rasla je sa svakom novom modnom revijom, sve dok nisu postale prihvatljive u svim bojama, dezenima i veličinama. Posebno veličinama, jer danas su muške torbe naprosto prevelike. Ogromne. A time se postavlja još jedno novo pitanje: što je, kvragu, u njima? Znamo da žene nose kozmetiku, parfeme, četke za kosu i slično, a što u njima skrivaju muškarci?

Kako je pokazalo jedno istraživanje, muškarci u torbama nose mobitele, njih 65 posto, neku vrstu notebooka, 50 posto, a ručak 40 posto. Dvadeset i devet posto muškaraca svakodnevno u torbi nosi knjigu, 23 posto nosi mp3 player ili iPod, a najfanatičniji među njima ne odvajaju se nijedan dan od sportske opreme. Prosječna muška torba, dokazalo je isto istraživanje, teža je od ženske, te teži 6,2 kilograma, a prosječna ženska ima “tek” 4,3 kilograma. Zbog toga muškarci koji sa sobom nose previše “nužnih stvari” češće pate od problema s kralježnicom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 00:35