Bicikl kojim možete pedalirati, a i ne morate. Ovisno o tome kakav je dan, možete upotrijebiti motorni pogon, koji se puni na električnu energiju, i samo uživati u vožnji.
Cijelo vrijeme ste mrežno povezani, a bicikl fotografira rutu koju prolazite te je poslije možete pogledati, da nijedan detalj ne bi ostao neprimijećen. Bicikl zna prometna pravila i prilagođava vožnju trenutnim uvjetima na cesti. Njime se upravlja glasovno pa kada želite osvijetliti put, dovoljno je samo reći “Grunner svjetla” i on će znati što treba učiniti.
Aplikacija
Mladi genijalac Ivan Golubić bicikl Grunner službeno će predstaviti do kraja ovog ljeta, a pozitivnih komentara ne manjka.
- Riječ je o jedinstvenom električnom biciklu za koji ne želimo da bude ‘samo jedan od’. Modul koji smo ugradili u bicikl osobno sam napisao i razvio, a mogu ponosno reći da su već tri takva naručena na testiranje - otkriva Ivan, koji je upravo završio drugu godinu mehatronike na Tehničkom veleučilištu.
Sve u roku, naravno, a uz to je stigao raditi na brojnim inovacijama u garaži svoje rodne Pisarovine. Na projektu radi još nekoliko Ivanovih prijatelja, Zlatko Dražić, srednjoškolac iz Požege, zadužen je za mehaniku bicikla, Ivan Puljko radi na dizajnu aplikacije i općem dojmu projekta, a Karlo Siladi izrađuje poslovni plan za cijeli projekt Gunner.
- Najveći problem nam je što nemamo prostor u kojemu bi se sastali i zajedno radili na novim projektima. Ovako smo svatko u svojoj garaži pa se za nekoliko mjeseci sastanemo i vidimo tko je što napravio. Naravno, tu je i vječiti problem s prihodima jer sve radimo od vlastite ušteđevine - kaže Ivan.
Objašnjava da će Grunner imati dvije varijante, onu za individualnu vožnju od kuće do trgovine, i javni električni bicikl, za što se posebno zainteresirala slovenska udruga inovatora. Uz drugu varijantu pripremaju i mrežu punionica.
- U gradu imamo punionice električnih automobila, što je odlično, a sad zamislite da možemo turistima ponuditi da se voze gradovima i nacionalnim parkovima na tihim električnim biciklima, i to tako da ih rezerviraju na punionici i preuzmu. Sustav želimo povezati i sa ISVU sustavom da bismo studentima omogućili da sa svojim studentskim podacima otključaju bicikl i voze se, na primjer, od faksa do menze - objašnjava mladi inovator.
Plan je uspostaviti i nadzorni sustav koji će korisniku omogućiti da u svakom trenutku može provjeriti stanje bicikla na punionici ili vidjeti na koja ga sva mjesta može vratiti. Cijena bicikla budućnosti iznosit će 17.300 kuna, što je u odnosu na druge električne bicikle vrlo povoljno, kaže Golubić, pogotovo kad se uzmu u obzir njegove inovativne karakteristike.
Innovus
Kad ne uči za fakultet, ili ne prebire po alatima u garaži i ne radi honorarni studentski posao, bavi se udrugom Innovus koju je nedavno osnovao.
- Želim pomoći progurati projekte mladih inovatora jer i sam znam koliko je u početku teško. Cilj je potaknuti one koji možda nemaju gdje i kako, ali imaju volju, da zajedno s nama rade na inovacijama i stvaranju bolje budućnosti - govori mladi genijalac.
Iz istih razloga počeo je raditi na tutorijalima za one predmete koji se ne uče dovoljno, a potrebni su za izradu nečeg novog. Najbolji poticaj mu je, kaže, kada vidi da je nekomu pomogao.
- A trudim se i spavati ponekad - zaključuje uz osmijeh mladi inovator Golubić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....