OMOGUĆAVA ADDIKO BANK

ISPOVIJESTI HRVATA: ZAŠTO VOLIMO DIGITALNO BANKARSTVO "Bolje kontroliramo potrošnju, a napokon nam je banka pod prstima"

Jutarnji i Addiko banka vjeruju u razvoj onih tehnologija koje ljudima čine život lakšim i jednostavnijim. U serijalu The Future of Banking: Choose Your Own Adventure istražujemo kako digitalizacija povećava standard, kako digitalne bankarske usluge pojednostavljuju svakodnevicu, štede vrijeme i novac, i zašto je digitalizacija financijske industrije važna za razvoj digitalne ekonomije. Čitatelje Jutarnjeg zamolili smo da nam objasne zašto su odabrali digitalno bankarstvo i pošalju odgovor. Najzanimljiviji odgovor dobit će nagradu, a ovdje donosimo top pet najzanimljivijih….
 Getty Images

Karlo (Zagreb)

Digitalno bankarstvo odabrao sam zbog jednostavnosti. Nema čekanja u redovima, nema hrpe papirologije i potpisivanja te, naravno, nezaobilaznih pečata.

Usluge banke se mogu obavljati 24 sata na dan, 7 dana u tjednu 365 dana u godini. Uštedi i vrijeme i novac. U današnje doba interneta, 21. stoljeću, trendu digitalizacije poslovanja te globalizacije nezamislivo je poslovati bez interneta i sve obavljati kao u prošlosti. O tome je govorio i gospodin Žižek.

Preko interneta se vrši plaćanje (net banking), mobitelom također (mbanking ), imate servise za iznajmljivanje smještaja (Airbnb i Booking.com), hoćete obaviti kupovinu (web shopovi) itd... Za sve mogućnosti koje se pružaju potrebno je osigurati brzu i kvalitetnu uslugu klijentima. Ne sjećam se kada sam otišao platiti račun fizički u poslovnicu, plaćanje obavljam putem interneta. Digitalno bankarstvo štedi vrijeme, novac i strpljenje građana. Dodatni bonus? Ekološki. Nema papirologije. Potvrde stižu na e-mail. Računi također. Å tedi se fizički prostor budući je nužno jedino osigurati prostor na cloudu što fizičkim osobama omogućavaju servisi poput Google Disk-a. Također puno je lakše pratiti transakcije, ulaz i izlaz novca budući se bilježe točan datum i vrijeme transakcije. Postoje mogućnosti filtriranja transakcija po datumima i vremenu ili po uplatama fizičkim i pravnim osobama. Zamislite da morate "kopati" po prašnjavoj arhivi, registratorima itd... Digitalno poslovanje generalno omogućava taj dio pretraživanja brzo i bezbolno uz preciziranje parametara tražilica. Digitalno bankarstvo kao aspekt ukupnog digitalnog poslovanja je budućnost.

Andrej (Koprivnica)

Digitalno bankarstvo odabrao sam zbog jednostavne upotrebe, i ekonomičnosti. Naime, ta ekonomičnost se očitava u štednji vremena kojeg bi inaće proveo u banci čekajući da dođem na red, radi jednostavne stvari koju u tri poteza prstom mogu obaviti na zaslonu svog pametnog uredjaja, uz to štedimo i papir koji se nemilice troši na šalterima za svakakve potvrde, a ovdje to sve imamo u digitalnom obliku, a vjerujem i najveća prednost digitalnog bankarstva je rasterećenje zaposlenih bankara, u građanskom sektoru, pa to vrijeme oni mogu iskoristiti za unaprijeđenje kvalitete usluge prema klijentima, a i mi vrijeme koje bi izgubili u poslovnici možemo iskoristiti na unaprijedjenje kvalitete života, kako sebi, tako i drugima.

Ana (Split)

Imam 56 godina i do prije par godina kada sam tek čula za digitalne usluge smatrala sam kako to nije za mene, prestara sam i nikad ih neću savladati. Imala sam stari mobitel koji nije imao pristup internetu, a kada bih vidjela da netko pored mene cijeli dan tipka na mobitel znatiželjno sam zavirivala i u sebi mozgala "kome se to može tipkati po cijeli dan", misleći da se radi o SMS porukama! Internet dotad nisam koristila. Prošle godine pokvario se moj stari Sony Ericsson te sam bila primorana kupiti android mobitel. Paralelno s tim se zatvorila i poslovnica banke u mom kvartu te sam za bilo koju potrebu plaćanja računa morala odlaziti u grad što je podrazumijevalo i dodatni trošak autobusne karte u ukupnom iznosu od 22 kn. Na nagovor ljubazne službenice u banci aktivirala sam uslugu mobilnog bankarstva. U tom periodu bila je akcija koja omogućuje korištenje usluge bez naknade u periodu od godinu dana. Na prvi mah bila sam skeptična, bojala sam se da će mi netko putem interneta ukrasti novac s računa te sam se po nekoliko puta dnevno prijavljivala kako bih provjerila stanje. Prvo sam ostala oduševljena niskim naknadama za transakcije, zatim sam preračunala koliko vremena i živaca uštedim ne čekajući u redu za šalter, a pravo oduševljenje nastalo je kada sam shvatila da mogu pratiti stanje kredita! Naime, kredit otplaćujem administrativnom zabranom s plaće. Imam kredit u EUR, svako malo se pojave tečajne razlike te sam znala dobivati i opomene na kućnu adresu, što bi me potpuno razljutilo jer nisam odmah razumijevala dugovanje. Sada odmah po isplati plaće sama mogu provjeriti i uplatiti eventualnu razliku. Prošlih godina, znala sam poštom dobiti neugodne čestitke od HZZO-a sa obračunom zateznih kamata zbog neusklađenih datuma trajnih naloga za policu dopunskog osiguranja i datuma trajnog naloga. Sada je i to prošlost. A tek oduševljenje što sa samo par klikova, raščupana u pidžami i sa kauča mogu kupiti bon za mobitel, ne moram se sređivati i trčati u dućan! Također me oduševilo što odnedavno mogu na mobilnom bankarstvu pratiti i stanje sredstava u mirovinskim fondovima. Od totalne informatičke neznalice i "stare žene" postala sam ekspert! Otkrila sam i prijave na sustav e-građani putem mobilnog bankarstva! Sada sam ja ta u kući koja svojoj djeci govori: pa nećete vajda gubiti vrijeme i čekati red za novi rodni list i domovnicu! Koristi mobilnu aplikaciju banke! Pravi sam primjer da aplikaciju jako brzo mogu savladati i ljudi starije dobi!

Ana Marija (Zagreb)

Isključivo radi udobnosti doma i radi tog sto mi je dostupno 24 sata.. Pa kad nešto i zaboravim kao na primjer platiti neki račun lijepo navečer u pidžami i sa čajem u ruci sve to obavim.. Kao da imam svoju privatnu banku odnosno šalter u kuhinji :D

Bernard (Zagreb)

Digitalno bankarstvo koristim od prvog dana kad su se te mogućnosti ponudile. Early adopter sam po prirodi, a za bankarske usluge mi se do učinilo možda i najkorisnije. Primarno zbog uštede vremena, a i zbog bolje kontrole nad troškovima. Fizičke poslovnice posjetim jednom do dva puta godišnje, kad je to stvarno nužno. Ne zbog introvertiranosti već zbog tog što sam radije na kauču ili na kavi s bankom pod prstima.

Ana (Rijeka)

Ne mogu zamislit se više bez internet bankarstva: platim u tren oka, lovu prebacujem bez problema, stalno imam uvid u stanje... da ne kažem da non stop putujem i ne moram biti u Hrvatskoj da bi otišla na poštu ili banku platiti račune.

Damir (Osijek)

Jednostavno, brzo, bez stajanja u redu. Račune uslikam i platim. U svakom trenutku vidim stanje računa i kreditnih kartica. Sve informacije o mojim financijama su na jednom mjestu. Aplikacija je sigurna, a pošto imam pametni telefon novije generacije čak i kartice mogu prebaciti i u trgovinama plaćati telefonom. Tehnologija napreduje brže od svega, samo je treba pratiti i imat ćemo više vremena za obitelj, hobi, prijatelje i druge poslove za dodatnu zaradu.


Projekt The Future of Banking: Choose Your Own Adventure napravljen je u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i Addiko banke, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 05:09