SVIJET GEJMERA

Strategija ‘Heritage‘ hrvatskog studija Under the Stairs igraču omogućava da ispiše povijest

Videoigre su okrutna i iznimno konkurentna industrija u kojoj se tisuće i tisuće igara bore za naklonost prvo izdavača, a poslije i igrača

 Emmanuel DUNAND/AFP
Mogućnost manipuliranja vremenom tijekom borbi “Heritageu” daje interesantnu dimenziju i na nju sam se oslanjao dok sam tamanio gobline, kosture i druga fantastična bića

Uz to što je prilika za stjecanje raznih znanja o industriji videoigara i potencijalno vrijednih poznanstava, elitna konferencija Reboot Develop Blue, čije se deveto izdanje krajem travnja održalo u Dubrovniku, nezavisnim studijima za razvoj videoigara omogućava da se predstave okupljenim stručnjacima i pokažu im svoje nove radove. Među desetak studija koji su s tim ciljem došli na ovogodišnji Develop našao se i Under the Stairs (UTS), hrvatski peteročlani studio koji djeluje od 2016. godine, a koji je 2022. napravio akcijski platformer “Eyes in the Dark”.

Under the Stairs na konferenciju je donio radnu verziju igre “Heritage”, strateške igre u kojoj igrač može privremeno zaustaviti i usporiti vrijeme kako bi, ako se za to pokaže potreba, mogao promijeniti taktiku. Radnja igre odvija se u fantastičnom, ali ne suviše tmurnom svijetu. Kako mi je rekao šef studija Vladimir Bogdanić, igra je zamišljena tako da igrač igranjem piše povijest svijeta u kojem je radnja smještena. Otud joj i ime – engleska riječ heritage na hrvatskom znači nasljeđe ili baština.

Mogućnost manipuliranja vremenom tijekom borbi “Heritageu” daje interesantnu dimenziju i na nju sam se oslanjao dok sam tamanio gobline, kosture i druga fantastična bića. Kad bi se te intervencije u vrijeme na kreativan način spojile s opcijom pisanja povijesti svijeta igre, mislim da bi “Heritage” mogao biti pripovjedački vrlo zanimljiv naslov.

Dok smo razgovarali o igri, Bogdanić mi je rekao da industrija male studije poput Under the Stairs naprosto tjera da pametno ulažu svoje vrijeme i novac te da entuzijazam s kojim se susretnu na konferencijama i sajmovima ne znači i da će netko njihovu igru financirati i distribuirati. Videoigre su okrutna i iznimno konkurentna industrija u kojoj se tisuće i tisuće igara bore za naklonost prvo izdavača, a poslije i igrača. Studiji moraju voditi računa o kretanjima na tržištu i jednim okom uvijek gledati barem tri godine u budućnost. Umjetnost se tu lako izgubi ili putem zaboravi, međutim Bogdanić mi je rekao da studio vjeruje u svoju viziju te da će je slijediti do kraja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 22:21