Prodao je svoj prvi biznis. Prodao je kuću djeda i bake. I sav taj novac uložio je u svoju veliku strast - kompjutorsku psihološku horror 2.5D point’n’click igru Sveti Kotar čija se radnja odigrava u imaginarnom rudarskom gradiću prepunom misterija i intriga u Gorskom kotaru.
Puljanin Marko Tominić, inače vlasnik jedine istarske gejmerske tvrtke Red Martyr Entertainment, već četiri godine razvija ovu zanimljivu igru za koju trenutačno putem crowfounding kampanje prikuplja novac da bi je dovršio i za godinu dana lansirao na tržište.
- Za dovršetak igre pokrenuli smo kampanju na Kickstarteru 18. lipnja koja traje mjesec dana, do 18. srpnja. Dosad smo prikupili 21 tisuću dolara, a cilj nam je doći do 43 tisuće. Najviše smo sakupili novca prvih nekoliko dana kampanje, što je normalno za svaku kampanju na Kickstarteru jer je početak uvijek iznimno dobar.
Stres zbog financija
Prvi dan sakupili smo čak devet tisuća dolara, a sada svaki dan moramo intenzivno raditi na promociji da bismo došli do našeg cilja. Takve su kampanje izazovne jer nikada zapravo ne znaš hoćeš li uspjeti prikupiti novac ili ne i svaki dan moraš biti jako aktivan da bi te netko primijetio. Činjenica je da ako do zadanog roka ne dobijemo koliko smo zatražili, gubimo sve. To su jednostavno pravila takvih kampanja, zbog čega su one stresne. Vjerujemo da će interes biti veliki zadnja tri dana. To je uobičajeno - objašnjava nam Marko koji je u svojoj tvrtki zaposlio još dvoje Puljana - Vedranu Gordić i Gorana Vinkovića - koji su kao i on završili studij informatike na pulskom sveučilištu. Iz Splita im pomaže Mirko Ćalušić, koji se namjerava preseliti u Pulu ako projekt zaživi, odnosno ako se prikupe potrebna financijska sredstva. Sve što je Marko dosad uložio, uložio je upravo u sebe i njih troje, te u par freelancera s kojima surađuje autorskim ugovorima.
- Kod ovakvih tvrtki kao što smo mi najveći trošak je upravo kadar. Zarade dosad od same igre nismo imali, a troškovi su veliki - ističe Marko.
Svi su oni po cijele dane za ekranom, u svom svijetu i svijetu ovog psihološkog horora, za kojeg Marko kaže da mu je cilj kod igrača pobuditi nelagodu. U petak, kada smo ih posjetili u njihovu uredu u pulskom poduzetničkom inkubatoru, imali su streamanje demo-verzije igre koja traje između dva i tri sata, što se razlikuje od drugih besplatnih demo-verzija. One traju od 20 do 30 minuta.
Hrpa demo verzija
- Ta se demo-verzija trenutačno besplatno može igrati na platformama Steam i itch.io. A igra, kada bude gotova, trajat će oko 20 sati. Svi oni koji će sada pomoći u kampanji, dobit će cijelu igru kada bude dovršena, ali i dio naših suvenira koje smo izradili baš za kampanju i koji se kasnije više neće moći nabaviti, kao što je primjerice majica s printom naziva igre ili žuta maska. Na taj način, ekskluzivnim rekvizitima i popustima u odnosu na igru kada jednom izađe pokušavamo pridobiti što više ljudi - ističe Marko.
Dodaje da je do današnje demo-verzije igre prošao poprilično trnovit put u svladavanju svih prepreka.
- Prije nego sam se počeo baviti ovim poslom, imao sam web shop putem kojega su se prodavale igre, konzole i ostalo na području cijele Hrvatske. No, oduvijek sam se želio baviti baš razvojem igara i tako sam počeo razvijati Saint Kotar 2016. godine. Na tom putu nije bilo lako jer, kako se nisam prije time bavio, puno sam toga morao naučiti na vlastitim greškama. Jednostavno nisam imao iskustva. No, sada su sve te tehničke prepreke prevladane te imam pravi tim s kojima radim na projektu, i demo-verzija funkcionira savršeno te je odlično prihvaćena od strane igrača - ističe Marko.
Na 70 lokacija
Osim što prikuplja novac putem kampanje na Kickstarteru, traži i izdavače, i to u Njemačkoj, SAD-u, Švedskoj i Austrije kojima je poslao dokumentaciju i demo-verziju igre.
- Ima zainteresiranih, u kontaktu smo s njima, iako je teško se probiti na takvom tržištu -priznaje nam ovaj 38-godišnji Puljanin.
A radnja same igre je poprilično mračna i događa se u izmišljenom mjestu Sveti Kotar na 70 lokacija. To mjesto posjećuju supružnici Viktoria i Nikolay Kalyakin te Viktorijin brat Benedek Dohnany.
- Oni su došli u Sveti Kotar iz Mađarske, točnije iz Budimpešte, i to kao turisti na izložbu rijetkih srednjovjekovnih predmeta. Drugog jutra, kada se zapravo igrač bude, Benedek i Nikolay nikako ne mogu pronaći Viktoriju - ona je nestala. I tako počinje zaplet. Na kraju obojica pokušavaju pronaći istinu iza serije ubojstava i čudnih pojava, navodno povezanih s obožavanjem vraga i čarobnjaštvom - otkriva nam Marko dio radnje koja će zaintrigirati brojne gejmere. Igra je na engleskom jeziku, no plan je da ima titlove na kineskom, turskom, ruskom, njemačkom, češkom, španjolskom, talijanskom i poljskom jeziku. Sve te jezike već ima i demo-verzija igre.
- Ako prikupimo više novca putem kampanje, imamo i dodatne ciljeve. Prvi cilj je razviti igru za osobna računala, a potom za konzole i mobilne uređaje.
Vjerujem da ćemo uspjeti u svom planu i nakon ovog projekta krenuti i u razvoj novih igara - zaključio je entuzijastični Marko.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....