TRK NA KIOSKE

Na 160 stranica izdali smo magazin Game! Slavimo samo najbolje što gaming industrija ima: Zavirite u naš prvi broj

Magazin Game - u prodaji!

 /Hanza Media
Odabrali smo i 10 igara kojima se veselimo u narednoj godini, razgovorali s pionirima hrvatske gaming industrije, s ekspertom za hvatanje varalica, i još mnogo, mnogo toga...

Oko 2,9 milijardi ljudi, značajno više od trećine svih živih osoba na ovom planetu, spada u skupinu ljudi u koju - velike su šanse - spadate i vi. A to bi bili gameri. Ljudi koji na bilo kojoj od raznoraznih platformi igraju igre, na sto različitih načina i iz tisuću različitih motiva. Gaming je industrija koja zarađuje značajno više novca od filmske i muzičke zajedno, 300 milijardi dolara godišnje okrene se u tom biznisu.

Domaća gaming industrija lani je ostvarila prihode od 61,4 milijuna eura, brojala je 101 studio za razvoj videoigara, a u njoj su bile zaposlene 533 osobe. Prihodi su nam dvostruko veći od Slovenije (ali i dvostruko manji od Srbije). Nedostižna Francuska, najjača u Europi, 2021. je ostvarila 3,8 milijardi eura prihoda.

Sve ovo i još bezbroj stvari bile su teme druge po redu Game Changer konferencije koja se 12. listopada održavala u Z Centru u Zagrebu. Ukupno 24 panela, s 90 govornika i 6 startupa u pet Cinestarovih kinodvorana i više od tisuću posjetitelja okupilo se s jednim ciljem: povezati gaming s ostatkom hrvatskog gospodarstva.

Kao prilog Hanza Medije tom spektakularnom događaju, proizveli smo tiskani magazin na 160 stranica, koji smo zamislili kao slavlje svega najboljega što gaming ima za ponuditi i kao podsjećanje na to da s računalnim i video igrama živimo već desetljećima, bili toga svjesni ili ne.

Recimo, Tomislav Talan živi u Svetoj Klari, kuća mu prekrcana računalima. Posjeduje ih više tisuća, a samo različitih modela kalkulatora među njima je oko 1500. Na njegov prvi ZX81 roditelji su, još za Jugoslavije, potrošili pola tadašnje prosječne plaće, a da se prošverca do njega iz Velike Britanije čekao je četiri mjeseca. Na tom je kultnom stroju programirao svoju prvu igru, još kao maturant. "Svemirsku priču" u konačnici je na kazeti izdao Suzy i prodao u 3000 primjeraka.

Jakov Gavran u svojoj sobi na Srebrnjaku okružen je mačevima, kopljima, bodežima i tisućama figura zmajeva i čarobnjaka te vjernih minijatura dvoraca koje je sastavljao tjednima, možda i mjesecima. On je hrvatski Dungeon Master i redovito za istim stolom okuplja fanatike DnD-a.

Bogdan je iz Beograda, a Nina iz Splita, upoznali su se slučajno, a danas su u braku. Spojila ih je cosplay opsesija, ustvari kompleksna vještina na razmeđi kostimografije, elektrotehnike i umjetnosti. Oni su vjerojatno i najutjecajniji cosplay par u regiji, a na kojoj god se konvenciji pojave, svi u dvorani zanijeme. Za spektakularni kostim Kinga Llanea Bogdanu je trebalo šest godina mukotrpnog rada.

Marija Dejanović, ponajbolja mlada hrvatska pjesnikinja, autorica je pak prve pjesme koja će izaći programirana kao videoigra, a igrači će sami moći odabirati stihove kojima je žele završiti.

Odabrali smo i 10 najspektakularnijih igara čijem se izlasku veselimo u narednoj godini, napravili razgovor s nekim od pionira hrvatske gaming industrije, zašli iza kulisa pripremanja Game Changer konferencije, razgovarali sa scenaristom za video igre, ekspertom za hvatanje varalica u multiplayer igrama, prvom ženom hrvatskog AI sektora i još mnogo, mnogo toga.

Sve te priče sada možete pročitati ovdje, na web stranici Jutarnjeg lista.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2024 14:35