Hitman Absolution

Baciš ga preko ograde, pa će ga more sakriti

Prije nešto više od godinu dana, Square Enix se odlučio na oživljavanje legendarne franšize Deus Ex. Sredinom ove godine imali smo priliku vidjeti noir junaka Maxa Paynea u novom ruhu. Sada, nastavljajući trend, ponovo Square Enix, nam vraća legendarnog ćelavca, tihog ubojicu sa bar kodom na potiljku znanog kao jednostavno 47. Deus Ex i Max Payne su pokazali da se klasici mogu interpretirati na moderan način, a mi smo, u nadi da treća nije nesreća, isto očekivali i od novog Hitmana.

Strpljen = Spašen

Ako se igra onako kako je zamišljena da se igra, za Absolution se bez problema može reći da je taktička strategija koja se može završiti na velik broj načina. Dva su osnovna tipa igranja, jedan gdje zanemarujete bit igre, naoružate se do zuba i ubijate sve oko sebe, drugi je pak stealth način, gdje ćete ubiti samo svoju metu, a sve ostale ćete izbjegavati. Drugi način je onaj preko kojeg ćete zapravo uspjeti dobiti sve ono što igra pruža, a ako tako igrate dobivat ćete i nagrade preko bodova koje skupljate te koji vam donose napredne sposobnosti za daljnju igru. Naravno uvijek je moguće koristiti i kombinaciju oba načina, pogotovo na kasnijim misijama koje postaju sve teže i teže, no ako se potrudite uvijek ćete moći naći način da se sve završi čak i bez ispaljenog metka.

Načini za ubijanje su raznoliki i maštoviti i zapravo bi bila prava šteta kad biste se oslonili samo na svoje pištolje. Konkretno uzmimo za primjer misiju gdje morate ubiti kineskog mafijaša: opcija a) izvaditi pištolje poubijati sve na misiji i izaći sa bezbroj minus bodova, opcija b) staviti eksploziv ispod njegovog auta, aktivirati alarm, čekati da se približi i…boom, mirno se odšetati bez da itko posumnja u vas, opcija c) prerušiti se u njegovog dilera i kad dođe po dozu dati mu posljednju koju će ikad dobiti. Iskreno vjerojatno postoji i neki drugi način likvidiranja, no mi smo zasad otkrili ova tri. Ono što je bitno istaknuti je da je ovo tek prva misija, ako ne računamo “trening misiju”, a kako idete dalje meta je još više, a ubojstva još maštovitija. Posebno nam se svidjela scena gdje pustite struju kroz živi kabel dok nad njim meta obavlja nuždu…recimo samo da je bio malo reš pečen. Izbor igranja nije isključiv samo za ubojstva već i sama kretanja do tamo gdje želite doći. Recimo da u baru trebate doći do čuvanog šanka – možete se provlačiti po ventilacijskim cijevima i došuljati do cilja ili započeti masovnu tučnjavu i probijati se kroz gužvu. Opcija je mali milijun, a izbor je samo na vama.

Ustanovili smo dakle da je gameplay izvrsno razvijen, no kakvi su neprijatelji koji bi trebali pružati izazov? Oni su, na normalnoj težini, moramo priznati malo tupavi, pogotovo kad su napucavanja u pitanju gdje iako koriste zaklon na vas troše metke bez obzira što vas nikako ne mogu pogoditi. Također, ukoliko im ništa ne poremeti rute, kreću se po skripti koju, ukoliko ste dovoljno strpljivi, možete zapamtiti i ravnati se po njoj. Ukoliko ne predstavljaju prevelik izazov, slobodno povećajte težinu i vidjet ćete kako im IQ raste u mahu. Ono što vas ipak čini superiornim ubojicom je vaš instinkt, odnosno sposobnost gledanja meta kroz zidove, predviđanje njihov pokreta te informacija za interakciju s okolinom. Može se isto tako koristiti za napucavanje gdje usporeno označite mete i gledate ih kako padaju u usporenom snimku. Instinkt se naravno troši, a možete ga povećavati radeći određene ubojicama svojstvene stvari poput silent killova, sakrivanja tijela, izbjegavanja neprijatelja i sl. Ne možemo ne spomenuti i brojne uniforme i općenito odjeću koju ćete nositi tijekom igre kako biste došli do određenih područja. Ono što je zanimljivo je da će ovaj puta osobe iste profesije prepoznati da niste jedan od njih ukoliko se motate oko njih. U tim situacijama se također može koristiti instinkt kako biste ih zavarali i na brzinu pobjegli iz škakljive situacije.

Ubojstvo nikad nije izgledalo bolje

Igra izgleda stvarno dobro, pogotovo nas se dojmilo kako prikazuje gužve u kojima se možete sakrivati, gdje se prikazuje stvarno ogroman broj ljudi odjednom. Iako sami nivoi nisu pretjerano veliki, broj detalja je masivan, a interakcija sa okolinom na zapanjujućoj razini što je i za očekivati s obzirom na gameplay mehaniku. Likovi koji povezuju sve to skupa su osebujni u najmanju ruku, svi odglumljeni točno onoliko karikaturno isforsirano koliko je i potrebno. Zvuci koji prave oružja su specifični i nema im se što zamjeriti, dok će vam zvuk ispaljenog hica iz prigušenog pištolja postati jedan od najdražih zvukova uopće.

Hitman Absolution je odlična igra koja je na pravi način oživila franšizu kojoj je još više produbila kultni status, a uvjereni smo da će pridobiti i novu generaciju “gejmerskih ubojica”. Upravo ovako bi reboot trebao izgledati, a mi jedva čekamo nekog novog Maxa, Hitmana ili Deusa koji će nas vratiti u neka prošla vremena na ovakav, imena dostojan, način.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
31. prosinac 2024 00:10