INTERVJU: JORGE HUGUET

Glavni čovjek Sonyja za Hrvatsku: ‘Čuo sam kako vi Hrvati zovete Playstation...‘

Jorge Huguet, generalni direktor kompanije Sony Interactive Entertainment za regije Iberia, Balkan, Adriatic (Republika Hrvatska i Bosna i Hercegovina), Mediteran

 Sony Interactive Entertainment/
‘Radimo na tome da postupno pružimo najbolje iskustvo igranja za našu zajednicu u Hrvatskoj‘, rekao je Jorge Huguet za Jutarnji list

Sony Interactive Entertainment (SIE), podružnica za interaktivnu zabavu japanskog multinacionalnog konglomerata Sony, te njezin gaming brand PlayStation žele da nadolazeća zima prođe u njihovom znaku. S tim na umu, tvrtka će u narednim mjesecima na tržišta diljem svijeta poslati novu, tanju verziju igraće konzole PlayStation 5, prijenosnu konzolu za daljinsko igranje PlayStation Portal te dvoje novih slušalica, PULSE Explore i PULSE Elite.

Sony je PlayStation 5 Slim u Sjedinjenim Američkim Državama i Japanu te u svojoj službenoj trgovini PlayStation Direct u prodaju pustio krajem prve polovice studenog, a očekuje se da bi na globalno tržište, pa tako i u Hrvatsku, trebao stići početkom prosinca. Verzija s odvojivim čitačem optičkih medija trebala bi koštati 549,99 eura, a digitalna verzija 449,99 eura.

Prijenosna konzola za daljinsko igranje PlayStation Portal na određena je tržišta na Zapadu te u Japanu, Australiji i Novom Zelandu stigla 15. studenog. Prodane su praktički sve jedinice koje su toga dana stigle na tržište i uređaj je trenutno uglavnom nedostupan. Isti bi u Hrvatsku trebao stići 12. siječnja 2024. godine, a trebao bi koštati 219,99 eura.

Bežične earbuds slušalice s mikrofonom PULSE Explore trebale bi na određena tržišta na Zapadu te u Japan, Australiju i Novi Zeland stići 6. prosinca, međutim, već ih se u većim online trgovinama na tim tržištima uglavnom ne može kupiti, odnosno dostupne su zalihe rasprodane. U Hrvatsku bi slušalice PULSE Explore mogle stići 12. siječnja 2024., a stajale bi 219,99 eura. Bežične naglavne slušalice s mikrofonom PULSE Elite na većinu bi globalnih tržišta, pa tako i hrvatsko, trebale stići 21. veljače 2024., a stajale 149,99 eura. Za razliku od PULSE Explore, PULSE Elite trenutno je nešto dostupniji te se može prednaručiti u većim online trgovinama.

O novoj verziji PlayStationa 5, dodacima za nju te brizi SIE-a za hrvatsko tržište razgovarali smo s Jorgeom Huguetom, generalnim direktorom tvrtke Sony Interactive Entertainment za regije Iberia, Balkan, Adriatic (Republika Hrvatska i Bosna i Hercegovina) i Mediteran.

Što će igrači dobiti s novom verzijom konzole PlayStation 5 koja je stara tek tri godine? Što je sve uzeto u obzir prilikom odlučivanja da se radi nova verzija konzole?

- Za nas u PlayStationu prioritet je slušati našu zajednicu igrača i uvijek pružiti najbolji zabavni sadržaj koji traže i zaslužuju. To je temelj naše tržišne strategije. S druge strane, inovacija je ukorijenjena u DNK tvrtke i PS5 je jedan od najinovativnijih hardverskih proizvoda koje smo dosad napravili, a dio naše strategije uvijek je bio ponuditi niz proizvoda i dodataka koji nadopunjuju ovu revolucionarnu konzolu.

U ovom trenutku PS5 dolazi u manjem obliku s istim tehničkim značajkama koje ga čine najboljim izborom za igranje. Manja verzija PS5 konzole dolazi s većim SSD diskom, sad s kapacitetom od jednog terabajta. Tu je i opcija nadogradnje konzole se odvojivim Ultra HD Blu-ray Disc Drive pogonom koji se prodaje zasebno za Digital Edition ovog modela.

image

Obje verzije konzole PlayStation 5 Slim

Sony Interactive Entertainment/

Kako vidite PlayStation Portal? Kakvog ste igrača imali na umu kada ste ga dizajnirali?

- Prije svega, vidimo veliko uzbuđenje unutar naše zajednice za ovaj revolucionarni uređaj jer je to PlayStationov prvi namjenski uređaj za igranje na daljinu i savršen uređaj za igrače u kućanstvima koji možda trebaju dijeliti TV u dnevnoj sobi ili jednostavno žele igrati PS5 igre na nekom drugom mjestu osim ispred TV ekrana.

Što radite kako bi se mala tržišta poput hrvatskog osjećala zbrinuto u smislu infrastrukturne potpore? Kako izgleda borba da ona ne ostanu zakinuta?

- Uz podršku obožavatelja PlayStationa diljem svijeta dosegnuli smo prekretnicu od 40 milijuna prodanih PS5 konzola od lansiranja prije tri godine. Sva tržišta i svaka lokalna gaming zajednica igrali su ključnu ulogu u tome. Zahvalni smo našoj divnoj zajednici igrača u Hrvatskoj što su došli na ovo PS5 putovanje s nama i prihvatili sva nevjerojatna iskustva koja PS5 nudi.

Naš brend je jako cijenjen i omiljen među ljubiteljima videoigara, a saznao sam da su Hrvati dali neslužbeni nadimak PlayStation konzolama: "plejka". Cijenimo ogromnu podršku i strast koju hrvatski igrači daju našem brendu i sve što radimo usmjereno je na traženje inovativnih načina kako što kvalitetnije gaming iskustvo prenijeti u domove diljem Hrvatske. Podijelit ću dva nedavna primjera: ove smo godine u partnerstvu s Hrvatskom poštom lansirali ekskluzivno ograničeno izdanje poštanskih marki s PlayStation herojima. I drugu godinu za redom surađivali smo s Tekstilno-tehnološkim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu čiji su studenti imali priliku raditi na izradi cosplay kostima protagonista iz videoigara "Horizon Forbidden West" i "God of War Ragnarok". Dobar je to primjer naše kontinuirane podrške lokalnim zajednicama.

image

PlayStation Portal

Sony Interactive Entertainment/

Recite nam više o suradnji s Hrvatskom poštom i Tekstilno-tehnološkim fakultetom? Zašto ste odabrali baš te institucije i koji su vam bili ciljevi kada ste s njima surađivali?

- Kulturna relevantnost ključna je za nas dok tražimo lokalna partnerstva jer potiče dublju vezu između brenda i lokalne zajednice. Ovakva partnerstva omogućuju našem brendu da se bolje i autentičnije poveže s lokalnom zajednicom igrača unutar kulturnog konteksta. Naš je cilj uvijek pružiti zanimljiv sadržaj jedinstvenoj zajednici igrača u Hrvatskoj.

Kada će PlayStation Direct biti dostupan u Hrvatskoj? Ako ne možete reći kada, možete li reći je li to nešto na čemu se aktivno radi?

- Uvijek radimo na pružanju najboljih iskustava i sadržaja našim hrvatskim igračima, ali za sada nemamo ništa za objaviti u vezi PlayStation Directa.

image

Slušalice PULSE Explore

Sony Interactive Entertainment/

Koje igre razvojnih studija PlayStationa nude mogućnost igranja s hrvatskim titlovima i sinkronizacijama? Kako je odlučeno da te igre dobiju podršku za hrvatski jezik? Koje još planirate lokalizirati na hrvatski jezik i kada?

- Kao što sam spomenuo, radimo na tome da postupno pružimo najbolje iskustvo igranja za našu zajednicu u Hrvatskoj. Samim time igre poput "Medievila", "The Last of Us Part II", "Days Gone", "Ghost of Tsushima", "Detroit Become Human", "Ratchet & Clank: Rift Apart" ili "God of War Ragnarok" imaju lokaliziran sadržaj na hrvatski jezik.

U ovom trenutku nemamo ništa nova za najaviti kad je u pitanju lokalizacija novih naslova, no vidjet ćemo što će nam budućnost donijeti.

PlayStation je jedan je od glavnih igrača u svijetu igara. Istovremeno, s drugim se tvrtkama bori za što bolju poziciju na tržištu. Mislite li da je moguće da konkurenti ponekad zajednički rade na boljem pozicioniranju gaminga na tržištu te na etabliranju istog kao segmenta kulturne industrije?

- PlayStation i industrija općenito rade na pozicioniranju videoigara kao proizvoda koje se može svrstati u područje kulture i istovremeno razvijaju iskustva i sadržaje koji nadilaze puku zabavu ili samo tehnologiju.

image

Slušalice PULSE Elite

Sony Interactive Entertainment/

Bloomberg je 8. studenog objavio da će izdavač Rockstar u prosincu najaviti da pravi "Grand Theft Auto 6". Tada bi trebala krenuti promotivna kampanja za igru koja nema datum izlaska. Nije to ni prvi, a neće biti ni posljednji put da se najavi igra koja nema datum izlaska. Mislite li da je to, u nedostatku bolje riječi, etički ispravno? Više smo puta svjedočili tome da izdavač kaže da će igra izaći određenog datuma, a da se to ne dogodi. Takve stvari, složit ćete se, narušavaju povjerenje koje igrači imaju u pojedinog izdavača? Možete li mi reći kako Sony i PlayStation pristupaju promociji svojih naslova?

- Ne komentiramo poslove drugih kompanija unutar industrije, ali ono što vam mogu reći da je od inovativnih igara nezavisnih studija za razvoj do AAA blockbustera, više od 2500 igara sada dostupno za PS5, tako da postoji zavidan sadržaj koji može zaokupiti igrače.

Ovi blagdani posebno su uzbudljivi jer je u ponudi fantastični niz novih PS5 igara za igranje na PS5, uključujući "Marvel‘s Spider-Man 2", "Baldur‘s Gate 3", "EA Sports FC 24" i niz drugih. Oduševljeni smo što nastavljamo razvijati najbolju ponudu igara u povijesti PlayStationa, uključujući obožavateljima omiljene PlayStation ekskluzive kao što su "God of War Ragnarök", "Final Fantasy 16", "Horizon Forbidden West", "The Last of Us Part I" i "Returnal". PS5 igre kao što su "Gran Turismo 7", "Ratchet & Clank: Rift Apart" i "Sackboy: A Big Adventure" savršene su za igrače svih uzrasta. Zbog toga smo jako ponosni i na najbolje lokalne kampanje koje imaju pozitivan odjek i u lokalnoj zajednici igrača.

Što PlayStation radi kako bi bio najbolji na tržištu?

- Trenutno smo usredotočeni na omogućavanje jedne od najboljih blagdanskih sezona u povijesti PlayStationa, s ponudom velikog broja hit naslova, nizom novih dodataka, snažnim portfeljem fokusiranim na zabavu i još mnogo toga.

Prvi put od lansiranja PS5 imat ćemo dovoljno PS5 konzola tako da igrači, ali i oni koji je žele nekome pokloniti, mogu lako doći do konzole ove blagdanske sezone.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. ožujak 2024 00:21