Crysis 3

Recenzija

Svaki novi nastavak Crysis serijala donosi u jednakoj mjeri sreću i tugu kod prosječnog igrača. Sreća je naravno zato što izlazi već potvrđeno odlična igra, a tuga kad ste primorani pogledati informacije o minimalnoj i preporučenoj konfiguraciji. Sa Crysisom 2 se situacija popravila tako da je prosječna mašina igru mogla vrtjeti bez većih problema na višim grafičkim postavkama, a za sve one koje samo zanima hoće li igru uopće moći igrati, možemo obradovati sa informacijom da se trend nastavio.

Super-vojnik

Novi nastavak priču nastavlja 24 godine nakon završetka vašeg samostalnog spašavanja New Yorka od Cepha i njihovih zlih namjera. Vi ćete kontrolirati Propheta, za kojeg se vjerovalo da je mrtav, ali eto…nije. Ne samo da nije mrtav nego je jedini koji još uvijek posjeduje famozni nanosuit koji nositelju pruža popriličnu prednost u borbi. Psycho, još jedan poznati lik iz serijala vas oslobađa na samom početku igre te vam prenese tu radosnu vijest. Naime, iako su Ceph bili poraženi, kompanija imena CELL s kojom ste već imali problema u prošlosti je odlučila iskoristiti vanzemaljsku tehnologiju te praktički preko nje zavladati svijetom. Naravno da ste upravo vi prava osoba koja će im pomrsiti planove. Priča se razvija nakon toga i tokom igre će se pojaviti i veće prijetnje, no iskreno, igru nećete baš igrati zbog njene duboke priče i intrigantnih likova, igrat ćete ju zbog…

Igrivosti! Kao i u prethodnim izdanjima, Crysis 3 pruža jedno od najzabavnijih FPS iskustava trenutno na tržištu. Zbog svog specifičnog pristupa borbi i velikih prostora na kojima se ona odvija, uživat ćete u svakom trenutku ubijanja mrskih neprijatelja. Značajnijih promjena u “moćima” nema u odnosu na prethodnika, no imat ćete priliku koristiti luk i strijelu. Iako se na prvi pogled čini da je to oružje zalutalo u jednu high-tech igru poput ove, ubrzo ćete promijeniti mišljenje. U nedavnom Far Cry-u 3 luk i strijelu smo najviše koristili jer nam se najviše svidjelo od svih ponuđenih oružja, a u Crysisu sa kombinacijom svih svojstava vašeg nanosuita igru ćete moći igrati kao da igrate Batman: Arkham Asylum/City. Prvo “posnimate” sve neprijatelje kroz vizir da bi ih onda uz cloak i brzo manevriranje terenom poskidali, a da vas uopće ne vide. S obzirom da ispaljivanje strijela ne gasi cloak, ovakav način igre će od vas napraviti više nego nadmoćnog borca, što je možda i bio cilj developerima. Uostalom, ukoliko netko želi veći izazov uvijek može povećati težinu.

Bez obzira na kojoj težini igrali neprijatelja će uvijek biti puno te će se (barem ljudski) kretati određenim rutama koje vrlo lagano uočite te možete iskoristiti. Kada vas spaze, stvari se mijenjaju i napadaju vas iz svih oružja, no opet je relativno lagano uz cloak pobjeći i napasti ih s boka. Jedina ozbiljnija opasnost (barem što se pješadije tiče) su EMP granate koje vašem odijelu u trenutku “posišu” svu energiju, tako da ako ne pazite možete se naći u poprilično zamršenoj situaciji. Vanzemaljski neprijatelji su ponešto drugačiji, pogotovo oni koji imaju oružje za blisku borbu, poput Stalkera. Oni vas poput velociraptora iz Jurassic Parka love u visokoj travi te ih vidite tek kad je prekasno. Preporuka: uvijek uključiti armor ukoliko čujete šuškanje oko sebe. To forsiranje da prilagodite svoj stil igre određenim neprijateljima je u svakom pogledu pohvalno, no ipak i uz sve to vaš vas nanosuit čini više-manje neranjivim. Tome pridonosi i novina koja vam pruža mogućnost hakiranja raznih turreta i blindiranih vrata. Jedan hakirani turret bez problema uništi cijeli odred neprijatelja, ako ga ne uspiju uništiti/ugasiti na vrijeme. Sve u svemu iako je neprijateljski A.I. solidan, vi ćete se većinu vremena osjećati kao lovac koji po šumi lovi bespomoćnu divljač.

Tech-demo

Jedan od glavnih razloga već spomenute dobre optimizacije igre leži u činjenici da je korištena modificirana inačica CryEnginea 3, kojeg smo već imali prilike vidjeti u Crysisu 2. Ono što je specifično za taj engine je činjenica da je poznat otprilike kao i cijeli serijal te se naveliko govori da su sve Crysis igre zapravo tzv. tech-demo koji služi kako bi ostale tvrtke vidjele za što je sve sposoban te ga otkupile za svoje igre. Nama takve stvari nisu od velike važnosti te nam je bitno samo da igra odlično izgleda te da ju možemo igrati na našim “prosječnim” računalima. Zvučni efekti su također odlični te savršeno dočaravaju spoj grada i šume u kojem se najveći dio igre odvija. Posebno su dobra glasanja aliena, pogotovo dok ih još ne vidite nego samo “očekujete nešto iza ugla”.

Na normalnoj težini Crysis ne pruža previše izazova te može poslužiti kao odlična razbibriga. Kako se težina povećava, to se od vas očekuje više pomnog planiranja i korištenja svega što imate na raspolaganju, od odijela do terena te postaje ozbiljan, pomalo taktički FPS. Zbog toga igru možemo bez rezerve preporučiti onima koji se samo žele zabaviti, a i onima koji se žele testirati u ovoj novoj urbanoj džungli.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 23:49