SVIJET GEJMERA

‘Black Myth: Wukong‘, tabu teme i borba protiv ‘feminističke propagande‘

Game Science nije htio da se spominju pojmovi “karantena”, “izolacija” i “covid-19” te da se govori o kineskoj industriji videoigara

 Game Science/PlayStation
Kineski izdavač i studio za razvoj igara Game Science nije htio da se u kritikama njegove igre ‘Black Myth: Wukong‘ govori o temama koje izazivaju ‘negativan diskurs‘

Tradicionalni kritičari videoigara, a unatrag sigurno dvije-tri godine, i netradicionalni poput vlasnika kanala na online video platformama kao što su YouTube i Twitch ili influencera/stvaratelja sadržaja na društvenim mrežama, igre o kojima pišu ili pričaju dobiju tjednima prije nego što će one biti objavljene. Za razliku od drugih umjetničkih djela, da bi se neka igra jednom odigrala od početka do kraja, potrebno je nerijetko i 50 sati, a postoje i igre koje treba odigrati i dva puta. Kako kritičari općoj populaciji ne bi otkrili važne detalje o radnji igre ili mehanikama, izdavači i studiji za razvoj kažu im o čemu u svojim tekstovima ili videima “smiju” govoriti. Te su upute najčešće zdravorazumske - “nemojte otkriti da u igri možete kontrolirati i lika kojeg nismo najavili” ili “nemojte otkriti da lik X umre nakon prvog čina” - ali znaju biti i sumnjive.

Upute koje je kineski izdavač i studio za razvoj igara Game Science uoči izlaska svoje igre “Black Myth: Wukong” (hrv. Crni mit: Wukong) poslao nekim netradicionalnim kritičarima prilično su uzburkale gejmerske vode i pokazale da su neke teme očito još uvijek tabui. Časopis Forbes uspio je početkom druge polovice kolovoza potvrditi da Game Science nije htio da se u kritikama igre govori o temama koje izazivaju “negativan diskurs” poput “politike, feminističke propagande i fetišizacije”. Nadalje, Game Science nije htio da se spominju pojmovi “karantena”, “izolacija” i “covid-19” te da se govori o kineskoj industriji videoigara.

Dok su covid i sve što se veže uz njega u Kini iz očitih razloga još uvijek osjetljive teme, nije odmah bilo očito na što je Game Science mislio kada je tražio da se igra ne povezuje s tzv. feminističkom propagandom. Game Science se u studenom 2023. našao na udaru oštrih kritika zbog seksizma pa je lako moguće da je na to mislio kada je tražio izbjegavanje “feminističke propagande”. Medijska kuća IGN tad je notirala da su kineske vlasti uhićivale feministkinje, branile online rasprave o pokretu #MeToo te da se seksualne manjine u Kini guraju na margine društva. Game Science se o kritikama nije očitovao.

Iako recentno istraživanje analitičarske tvrtke Newzoo pokazuje da žene čine 45 posto gaming populacije, evidentno se još uvijek suočavaju sa, u najmanju ruku, predrasudama, a u najgorem slučaju raznim vidovima zlostavljanja. Borba žena za ravnopravnost u gejmingu, nažalost, još uvijek traje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. rujan 2024 20:28