SVIJET GEJMERA

Akcijska avantura ‘Tunic‘ igra je u kojoj se upute ne dobivaju, nego otkrivaju

‘Tunic‘ je mehanički dotjerana te izazovna igra iako joj je gejmerski vokabular jednostavan

 Isometricorp Games/PlayStation/
Videoigre koje potiču istraživanje i povezivanje naoko nespojivog najbolje su videoigre, a ‘Tunic‘ je radikalan primjer takvih igara

Zbog činjenice da su interaktivni medij, videoigre se uglavnom prodaju zajedno s uputama. Nekoć prilično raskošne knjižice koje su dolazile s kasetama, CD-ima, DVD-ima i blu-ray diskovima zamijenila su mahom digitalna rješenja poput videosnimki na kojima se jasno vidi što će se dogoditi kad igrač pritisne neku tipku. Većina igara, međutim, počne s tzv. praktičnim vodičem – scenom ili sekvencom u kojoj igrač dobije priliku isprobati sve najvažnije tipke. Iako nisam nužno protiv takvih rješenja, knjižice su šarmantnije i osobnije, a mogu postati i povijesna građa, artefakti koji će nadživjeti svoje autore te budućim generacijama dati uvid u današnje trendove iz dizajna igara.

Stilizirana akcijska avantura “Tunic” (hrv. tunika, opna, veo) dizajnera i vizualnog umjetnika Andrewa Shouldicea iz 2022. godine na zanimljiv se način poigrala s konceptom knjižice s uputama. Igrač na samu početku ove minimalističke igre o pokušaju antropomorfizirane lisice da oslobodi duha koji je zarobljen u kristalu ne zna praktički ništa – ni što treba raditi ni kamo treba ići. Da bi situacija bila nepovoljnija, većina putokaza i natpisa na izmišljenom je jeziku koji igrač ne razumije. Međutim, nakon što se otisne u nepoznato i krene istraživati fantastični svijet u kojemu se radnja igre odvija, igrač otkrije da se u njemu nalaze fragmenti knjižice s uputama. Kako pronađe koji fragment, tako dozna informacije o sposobnostima lisice koju kontrolira te što treba napraviti. Videoigre koje potiču istraživanje i povezivanje naoko nespojivog najbolje su videoigre, a “Tunika” je radikalan primjer takvih igara. Igrač se mora posvetiti istraživanju kako bi doznao najosnovnije stvari, one koje druge igre, prvenstveno one iz glavne struje, igraču serviraju na pladnju.

Uz to, “Tunika” je mehanički dotjerana te izazovna igra iako joj je gejmerski vokabular jednostavan. Lisica se s neprijateljima može obračunati s pomoću mača i štita te raznih predmeta kao što su petarde ili tekućina za privremeno zamrzavanje. Borbe se uglavnom svode na “čitanje” neprijatelja i reagiranje. Najzanimljivije, kako igrač informacije o igri dobiva na kapaljku, često će se naći u neizvjesnim situacijama i morat će se osloniti na vlastitu domišljatost. U tim sam segmentima najviše uživao jer mi je moja proaktivnost nerijetko donijela odlične nagrade.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. rujan 2024 20:28