Mladi hrvatski dizajneri koji rado stvaraju, ali nemaju mogućnosti ovoriti svoje dućane dosjetili su se puno boljeg načina - Facebooka. Ne košta kao pokretanje tvrtke, nema doprinosa, nema troškova za najam prostora i režija.
- Na Facebooku odmah vidiš povratnu informaciju. ‘Lajkaju’ ti stvari, dopisuješ se s ljudima, to je super - pričaju mlade djevojke ujedinjene u modni brend Shuz Choose. Ljudmila Mihajlović, Maja Žirovčić, Nikolina Renić i Iva Romac svoju su modnu priču započele prije godinu dana. Sjećaju se i točnog datuma.
Darovi za Božić
- Bilo je to 16. rujna, za moj rođendan. Cure su mi poklonile tenisice koje su bile iscrtane i za kojima su svi poludjeli. Potom smo za Božić svojim mamama, tetama, dečkima, frendicama i ostalima napravile tenisice, bilo je deset modela i svi su se oduševili - ispričala je Nikolina.
Djevojke su otvorile svoju stranicu na Facebooku preko koje su počele prodavati tenisice. U godinu dana stvorile su više od dvije tisuće prijatelja i imaju tri tisuće ljudi u grupi.
Njihovih 60 modela prodaje se isključivo preko Facebooka, a cijena para tenisica je oko 400 kuna. Radile su tenisice za Remi iz Elementala i Niku Fleiss, a nose ih i Zlata Mück i Tamara Loos.
Sve njihove kreacije imaju i imena. Godd Girl, Bad Girl, My heart belongs to a sailor (MHBTS), Cookies&Jam, Pink cloudy sheep, Ruzinavi brod, Wedding chick... Upravo ove posljednje su hit među mladenkama, koje ih kupuju kako bi se preobule nakon ponoći.
Djevojke planiraju i dizajniranje torbi, a Facebook im je idealan za prodaju jer svi koji žele svoje modele mogu i promijeniti i zamijeniti neke boje. Kažu kako im je komunikacija s klijentima na taj način jednostavno nezamjenjiva.
Sličnog je mišljenja i dizajner Zoran Aragović, koji također preko popularnog “Facea” prodaje svoje modele.
- Ljudi su me ispitivali gdje mogu kupiti moje modele, koje su cijene, krug kupaca se povećavao te je tako ‘FB’ postao mjesto gdje ljudi mogu naručiti moj dizajn - rekao je Zoran, koji je oduvijek volio crtanje i fotografiju, ali je tek nakon upisa na studij prava shvatio da je moda pravi izbor za njega.
MTV generacija
- Počeo sam listati modne časopise, kupio sam svoju prvu mašinu, upisao se na učilište Profokus i tako je krenula moja modna priča. Isprva sam izrađivao torbe koje sam ukrašavao i tako sam zapravo učio tehnike šivanja - priča i dodaje kako nema omiljenih stvari u radu, ali ipak su mu najdraži kaputi i torbe. Kaže da se i sam odijeva vrlo vrlo jednostavno i dosadno - nimalo slično onome što radi.
- Volio bih se okušati i u dizajnu cipela, no za to još ima vremena. Budući da sve sam radim, od konstrukcije do same izrade, nemam vremena posvetiti se dizajnu i ostalih stvari koje bih volio. Često me inspiriraju neki detalji koje možda drugi ne zamijete, volim glazbu. Ja sam MTV generacija, tako da često i tu nalazim inspiraciju - rekao je. Obožava Galliana i njegov modni teatar, Lacroixa zbog bogatog kolorita, Castellbajaca zbog otkačenih printeva, a japanske dizajnere majstore zbog konstrukcije.
Za njega je stil miks svega što se stapa u otkačeni, avangardni stil. Ne podnosi uniformizam, voli kad odjeća odražava nečiju odobnost.
- Trenutno završavam kolekciju jesen/zima 2010./2011. za nadolezeći Cro-a-Porter, koja se zove ‘FunkThePunk’ - otkrio nam je. Uzbuđen je jer će mu to biti premijera na tom modnom događanju. Osim odjeće, izrađuje i modne dodatke, ponajviše torbe.
Baš kao i mlada dizajnerica iz Osijeka Sanja Đaković, čiji je modni brend Simone design. On obuhvaća prvenstveno nakit od kože, ali i torbe te remenje. Preko Facebooka je doprla do velikog broja ljudi, ali njene se kreacije mogu kupiti i u dućanima diljem Hrvatske, a njihove adrese su navedene na profilu njezine modne marke.
- Facebook je odličan medij. Prostor je to koji je dostupan svima i pomoću kojega obavještavam ljude o svojim novim kolekcijama, snimanjima, modnim revijama i stavljam slike svojih proizvoda - rekla je Sanja.
Inspiracija dolazi u snu
Svoje modne dodatke spojila je s dizajnericom odjeće Manuelom Lovrenčić, te se djevojke upravo pripremaju za dvije modne revije i rade na zajedničkom videospotu koji će se moći vidjeti na stranicama Facebooka i YouTubea.
- Moj prvi modni video kolekcije ‘In the city’ može se vidjeti na Faceu i YouTubeu - kaže mlada dizajnerica, koja se dizajnom i izradom nakita bavi dulje od deset godina.
- Inspiraciju nalazim posvuda, u glazbi, ljudima, filmu, ali i u snu. Zbog toga pokraj kreveta uvijek imam blok i olovku te zapisujem ili skiciram ideje koje mi se motaju noću po glavi - kaže Sanja, koja od svjetskih dizajnera cijeni Hiroko Koshino, Sophiju Kokosalaki i Jean-Paula Gaultiera.
Njene modele vole mnogi naši slavni, poput Severine, Ivane Kindl i Luke Nižetića.
Shuz Choose
Ljudmila Mihajlović, Maja Žirovčić, Nikolina Renić i Iva Romac u godinu dana, koliko prodaju svoje dizajnerske tenisice na Fejsu, skupile su više od dvije tisuće prijatelja i imaju 3000 ljudi u grupi obožavatelja. Njihovih 60 modela kreativno ocrtanih tenisica prodaje se isključivo na Fejsu, gdje su ih zapazile i trend-setterice Remi iz Elementala, Nika Fleiss te voditeljice Tamara Loos i Zlata Mück
Zoran Aragović
Mladi dizajner rođen u Virovitici otkrio je da je moda njegov životni poziv tek kada se upisao na Pravni fakultet u Zagrebu. Ljubav prema modi usmjerio je potom i na Facebook, gdje se mogu naručiti njegove kreacije. Jedan od najdražih modela mu je Ella Dvornik. ‘Ljudi su me pitali gdje mogu kupiti moje kreacije, koja je cijena, krug ljudi se povećavao... Tako je Facebook postao moj idealni dućan’, kaže dizajner
Sanja Đaković
Njezin modni brend Simone Design obuhvaća nakit uglavnom od kože, torbe i remenje. Facebook joj je otvorio vrata mnogih kupaca, a svoj prvi modni video stavila je na Facebook i YouTube
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....