SIMULACIJA POSLOVANJA

DOBAR POSAO NA ADVENTU Iako se na najboljim lokacijama najam plaća i 90 tisuća kuna, pogledajte koliko novca vlasnici kućica zarade za 40 dana rada!

 
 Goran Mehkek / CROPIX

Na temelju podataka koje je prikupila na Adventu u Zagrebu, novinarka Jutarnjeg lista izradila je simulaciju poslovanja jedne adventske kućice, uzimajući pritom u obzir nove cijene hrane i pića, nešto kraće trajanje adventa, ali i manji broj objekata. Sve to kako bismo našim čitateljima dočarali zašto je potražnja za najmom štandova sve veća. Okvirnim izračunom došli smo do iznosa od 104.550 kuna, koliko se može zaraditi tijekom 39 dana ovogodišnje “sezone adventskih kućica”.

Omiljeno mjesto za blagdansko okupljanje s ekipom ili obitelji i dalje su simpatične drvene kućice postavljene na desetak zagrebačkih lokacija. Građani iz cijele Hrvatske, ali i svijeta, teško mogu odoljeti druženju pod okriljem blještećih lampica, dobre atmosfere, božićnih pjesama, a još ako uhvate mjesto pod toplim grijalicama, sreći nema kraja!

Turistički boom

Ove godine blagdanski doživljaj mogu iskustiti od 30. studenog ove godine pa sve do 7. siječnja sljedeće godine, na nešto manje lokacija.

Drvene kućice postavljene su na Trgu bana Jelačića, Europskom trgu, Zrinjevcu, Tomislavcu, u Klovićevim dvorima, Strossu, Vranyczanyjevoj livadi, u Caffeu de Matoš, ispred HNK, dok je Fuliranje ove godine premješteno na Strossmayerov trg. Iz Turističke zajednice grada Zagreba nadaju se da će posjetitelja ove godine biti više nego dosad, a sudeći po lanjskim rezultatima, to je vrlo moguće. Naime, prošle godine samo zbog Adventa u Zagreb je došlo 95.000 turista, koji su ostvarili 170.000 noćenja, što je u odnosu na prosinac 2015. porast od 34, odnosno 39 posto.

Gastro noviteti

S manjim brojem kućica i većim brojem posjetitelja, ugostitelji mogu zadovoljno trljati ruke jer bi potražnja mogla biti i veća nego lani. Najbolji advent u Europi ove godine tako se odlučio okrenuti kvaliteti, a ne kvantiteti, što je vidljivo i iz nikad bogatije gastronomske ponude. Tako posjetitelji ove godine mogu probati fritule od blitve, sendvič od junećeg jezika, germknedle sa škljokicama te mnoge druge maštovite specijalitete. Ipak, u našem izračunu držat ćemo se klasika: kobasica, kuhanog vina i fritula, koji su i dalje najtraženiji i među našim građanima, kao i među brojnim turistima. Cijene tih proizvoda, kao i mnogih drugih, ove godine nešto su porasle, a mi ćemo se držati njihova prosjeka.

“Naša” kućica nalazi se na Tomislavcu i na njoj prodajemo isključivo kobasice, kuhano vino i fritule. Tijekom radnog tjedna dnevno prodamo 200 komada kobasica, s prosječnom cijenom od 20 kuna. Uz to, prodamo 30 litara vina, po cijeni od 15 kuna za čašu. Proda se i 200 komada fritula, po cijeni od 20 kuna. Budući da je vikendom Advent najposjećeniji, tako je i naša prodaja dvostruko veća. To znači da dnevno prodamo 400 komada kobasica, 60 litara vina te 400 porcija fritula. Pomnožimo li to sa 39 dana koliko su kućice otvorene, dolazimo do brojke od 522.750 kuna. Naravno, moramo oduzeti materijalne troškove, plaćanje najma, radne snage i poreza te nam (prema nepisanom pravilu koje smo čuli od vlasnika kućica) ostaje oko 20 do 30 posto zarade. U našem slučaju za vrijeme ovogodišnjeg Adventa zaradili smo 104.550 kuna.

U razgovoru s mnogim ugostiteljima često smo znali i čuti da, iako dobro zarade, na Adventu se i pošteno narade. Dobiti kućicu na nekoj od frekventnih lokacija, nije lako, ali naposljetku se isplati. Najam kućica varira od 30.000 kuna na Strossu i može narasti sve do 90.000 kuna, koliko košta na najatraktivnijem mjestu, uz klizalište na Tomislavcu. Mora se paziti na svaki detalj, opskrbiti se dovoljnom količinom proizvoda, imati svu potrebnu dokumentaciju i volju raditi od jutra do mraka. Naime, priprema hrane i dekoracija kućica kreće počinje već u rano jutro. Adventske kućice svoja vratašca kupcima otvaraju u 10 sati, a zatvaraju u 22 sata, kada je riječ o radnim danima. Vikendom je navala veća, pa ostaju otvorene dulje, najčešće do ponoći.

Kombinacija

Prijateljski osmijeh, primaljujuća gastronomska ponuda i dobri vremenski uvjeti dobitna su kombinacija. Zbog toga svi ugostitelji drže fige da ove godine temperature budu ugodnije jer to, naposljetku, utječe i na konačnu računicu. Valja napomenuti da svaka kućica ima drugačije principe zapošljavanja. Neki imaju već uhodane zaposlenike koji na Adventu rade već godinama, neki zapošljavaju studente, a neki ugostitelji i sami odrađuju smjene.

Ove godine sve je veći broj i restorana koji imaju svoje adventske štandove, pa su mnogi svoje primarne ugostiteljske objekte zatvorili samo kako bi se fokusirali na kućicu. To i ne čudi kada znate da možete zaraditi više od 100.000 za nešto više od mjesec dana rada. Vlasnici kućica svakako će radosno križati dane na kalendaru jer, kako kaže i slogan ovogodišnjeg Adventa, “Šećer dolazi na kraju... godine”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 18:26