Oni ne rade od kuće

BROJKE NOVOZARAŽENIH OD KORONAVIRUSA SU SVE MANJE, A TO JEDNIM DIJELOM MOŽEMO ZAHVALITI I NJIMA Razgovarali smo s herojima pandemije

 
 Nikša Stipaničev / Hanza Media

Kao mjeru zaštite svojih zaposlenika, kompanije diljem svijeta uvele su sistem rada na daljinu. No rad od kuće nije opcija tisućama Hrvata koji svakodnevno stoje na prvoj liniji žarišta. Sektori poput zdravstva i trgovine, obiluju herojima koji se izlažu kako bi svojim sugrađanima pružili zaštitu i olakšali ovo krizno doba karantene u kojoj se nalazimo.

Iako naravno posebnu zahvalnost imamo prema medicinskom osoblju koje svakodnevno riskira svoje zdravlje kako bi zaštitilo oboljele, ali i zdrave od potencijalne zaraze, ne smijemo zaboraviti na građevinare, čistačice, poljoprivrednike koji opskrbljuju domove domaćim namirnicama novim sistemom- dostava na kućnu adresu. Skladištare koji marljivo pakiraju proizvode, poštare koji u realnom vremenu dostavljaju pošiljke na određene lokacije, vozače i dostavljače koji svakodnevno dolazi iz žarišta pandemije kako bi opskrbili hrvatski sustav, pekare koji građane svakodnevno opskrbljuju toplim kruhom, a neki od njih su se čak odlučili donirati proizvode potrebitima. Volontere koji aktivno rade kako bi pomogli starijima i nemoćnima, ali i one koji su nakon zagrebačke tragedije samovoljno zasukali rukave i krenuli pomagati građanima u obnovi njihovih domova.

Plemeniti životni poziv

Dosad smo razgovarali s mesarima iz Hrvatskih trgovačkih lanaca koji ističu kako su sada posebno istaknute mjere zaštite, zaposlenicima na benzinskim crpkama na kojima osim goriva, najveći promet rade na dezinfekcijskim sredstvima, čistačima javnih prijevoznih sredstava koji redovito dezinficiraju ceste kako bi spriječili prenošenje virusa, stjuardesama koje lete na odabranim linijama uz visoke mjere zaštite i nošenje zaštitne opreme. Donosimo nove primjere s prvih linija žarišta kojima možemo reći jedno veliko hvala za to što se svakodnevno izlažu riziku kako bi svi mi lakše podnjeli ove dane u izolaciji i zaštitili svoje zdravlje.

Jedan od primjera su lječnici poput Frana Stjepana Naranđe (25) koji su svakodnevno izloženi opasnostima koje nas okružuju jer su za svoj životni poziv odabrali upravo brigu o tuđem zdravlju.

- Lječnik sam u timu vanbolničke hitne službe Zagrebačke županije koji odgovara na pozive građana u nuždi za medicinskom njegom. Trenutno radim već 2 mjeseca u ispostavi Zavoda za hitnu medicinu u Vrbovcu gdje odgovaramo za Vrbovec i širu okolicu unutar Zagrebačke županije. Naš najveći problem predstavljaju intervencije u kojima građani ne odgovaraju na pitanja naših kolega u prijavno- dojavnim jedinicama koji pokušavaju s najvećom točnošću u najmanje vremena sakupiti dovoljno informacija da se intervencije provedu po protokolu, uz najveću korist unesrećenima. U ovo doba upravo to i jest najveći problem, zbog ugrožavanja sigurnosti cijelog medicinskog tima - ističe Fran, dvadesetpetogodišnji doktor medicine.

Privatna arhiva
Fran Stjepan Naranđa, dr.med.

Iako se većina danas pridržava uputa Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske, ipak postoji nekolicina koja krši donesene mjere i time ugrožava kompletan zdravstveni sustav.

- Svaka ispostava je opremljena sa zaštitnim odjelima u slučaju sumnje na zarazu SARS-CoV-2, u svrhu suzbijanja širenja virusa. Ne možemo ostati ravnodušni cijeloj situaciji broja zaraženih i oboljelih, stoga najviše strahujemo od nemogućnosti sudjelovanja u pomoći oboljelima, radi vlastitog oboljevanja. Time naglašavam važnost održavanja vlastitog zdravlja, edukacije o prevenciji bolesti i izolacije oboljelih u korist kolektivne sigurnosti- opisuje doktor Naranđa svakodnevne izazove medicinskih službenika.

Volonterska akcija

- Poruka svim čitateljima jest da #ostanudoma i pridržavaju se pravila Stožera civilne zaštite RH. Svi zaposlenici na terenu ulažu svu energiju kako bismo što prije okončali porast broja zaraženih i oboljelih, stoga, ako nema potrebe za izlaskom, najmanji doprinos tom cilju jest upravo ostanak kući- poručuje Fran Stjepan Naranđa te potiče sve da se pridržavaju donesenih mjera.

Osijek, 240118. 
Valent Turkovic poznati osjecki inovator  napravio je najbrzi kvartovski besplatni internet u osjeckom naselju Vijenac Ivana Mestrovica. 
Na fotografiji: Valent Turkovic. 
Foto: Vlado Kos / CROPIX
Vlado Kos / Hanza Media
Valent Turković, osječki inovator

Još jedan pozitivan primjer su volonteri poput Valenta Turkovića (41) iz Osijeka, koji sudjeluje u izradi zaštitnih vizira za medicinsko osoblje.

- Ideja za izradu vizira je krenula iz Češke, nakon što smo preko interneta vidjeli sistem izrade, okupili smo volontere iz cijele Hrvatske koji su krenuli u radne akcije kako bismo pomogli medicinskom osoblju. Ja osobno imam 7 godina iskustva u radu s 3D printerima, ali imamo i brojne volontere koje educiramo za izradu- ističe Valent.

Volontera ima dovoljno, volje za radom još više, no najveći je problem u nabavi materijala.

- Najveći izazov s kojim se susrećemo je nabava materijala kojeg je sve manje, posebice zaštitne folije za vizire no nadamo se da će se to ubrzo riješiti. Nisam osobno previse zabrinut za svoje zdravlje iz razloga što sve što radimo je u visoko kontroliranim uvjetima i na svakom zadatku je odgovorna jedna osoba kako bi spriječili širenje virusa. Kako bi osigurali medicinsko osoblje, svaki vizir nakon izrade se dezinficira alkoholom i stavlja rukavicama u zasebne vrečice, sve se radi u zasebnoj dezinficiranoj prostoriji, a proizvodi se dostavljaju bolnicama po naloženim mjerama sigurnosti. Najbitnije je da pratimo upute stožera i medicinskog osoblja kako bi osigurali i svoje i njihovo zdravlje- govori Valent Turković za Jutarnji List.

Ponosni na donaciju

Kako to izgleda kad kompanije preuzmu ulogu heroja i zajedno sa svojim zaposlenicima ustupe pomoć onima koji se nalaze na prvoj liniji žarišta možemo vidjet iz primjera jednog od najvećih Hrvatski teleoperatera, A1 Hrvatska koji su od samog početka epidemije, a ponajviše u razornom potresu koji je zadesio Zagreb, ostali pribrani i poduzeli sve mjere kako bi građanima i medicinskom osoblju omogućili svu potrebnu opremu.

Osim postavljanja rutera na nove lokacije i povećanja kapaciteta, A1 Hrvatska ustupila je prostore Službe za korisnike Službi 113 te su podržali i hvalevrijednu akciju volontera pod nazivom “Jedni za druge” dodjelivši im besplatan broj telefona 0800 900 890 na koji građani kojima nije preporučljivo da izlaze iz svojih domova, odnosno starije osobe, osobe u samoizolaciji te kronični bolesnici, mogu naručiti dostavu potrebnih namirnica i lijekova. Ujedno, ističu iz A1 Hrvatska, posebno su ponosni na donaciju 1,5 milijuna kuna za kupnju prijenosnih priključaka za respiratore u KB Dubrava koji je postao najsuvremeniji respiratorni centar za najteže oboljele bolesnike od COVID-19.

A1 Hrvatska
Donacija KB Dubrava

Jedna od herojskih priča A1 Hrvatska dolazi iz odjela Enterprise customer operations. Tehničar Hrvoje Buti prepričao je kako izgledaju mjere zaštite u njihovoj službi.

- S obzirom da u ovo doba koronavirusa najviše pažnje posvećujemo zaštiti korisnika te nas samih. Dan kreće pripremom zaštitne opreme kao što su dezinficijens, rukavice, maske, kombinezoni. Prije svakog izlaska na lokaciju korisnika dodatno s kontakt osobom, provjeravamo da li nam može pružiti sigurne uvjete za obavljanje posla, kao što su socijalna distanca od dva metra, prisustvo samo jedne osobe u prostoru kojem radimo i ostalo. Također, s obzirom na situaciju, naloge za koje smatramo da se mogu riješiti bez našeg izlaska, pokušavamo riješiti telefonom, navodeći korisnika što treba napraviti na samoj lokaciji- ističe Hrvoje Buti, tehničar u A1 Hrvatska za poslovne korisnike.

Jedna od olakšavajućih stvari ove situacije je slab intenzitet cestovnog prometa, pa brže stižemo na lokaciju korisnike, dodaje Hrvoje. Intervencija nakon potresa je bilo, a dodatni izazov bile su stare zgrade u centru Zagreba iz kojih je bilo potrebno preseliti servere nužne za rad, a na lokaciju su tehničari stizali i prije statičara.

- U situacijama poput potresa svakako su prioriteti situacije gdje dolazi do prekida usluga, gdje su potrebna povećanja kapaciteta i slično, ali nijednog korisnika ne smijemo ostaviti na cjedilu. Mi smo tu zbog njih i na nas uvijek mogu računati- zaključuje Hrvoje.

A1 Hrvatska
Hrvoje Buti i Dean Butković, tehničari službe za korisnike

Još jedan od hvalevrijednih primjera je Dean Butković, tehničar službe za poslovne korisnike, koji je svoje sate na terenu proveo u pripremi novu zgradu bolnice OB Pula pri pojavi prvih bolesnika od infekcije COVID-19 uzrokovane novim koronavirusom.

- Iako nam je jedino bilo važno zadovoljiti zahtjeve korisnike odnosno bolnice, jer bez komunikacijske infrastrukture nije moguće danas obavljati bilo koji posao, a pogotovo u bolnicama, nije svejedno proći kroz vrata na kojima piše odjel za oboljele od COVID -19. Koliko god nam je Italija blizu i kod njih je situacija uzela 'maha' toliko vas ovakva situacija osvijesti da se sve može dogoditi i nama danas, sutra ili za tjedan ili dva. Najvažnije je sada da slijedimo upute stručnjaka, ostanemo doma i brinemo o zdravlju sebe i svoje obitelji – ističe naš sugovornik Dean Butković, A1 tehničar za poslovne korisnike, koji posao ne može raditi isključivo iz kuće i uz, sve prethodno poduzete mjere sigurnosti, već sutra će opet ići na intervenciju kod korisnika ukoliko je potrebno.

Sadržaj nastao u suradnji s A1 Hrvatska.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter


Sve o kampanji #OSTAJEMDOMA doznaj na jutarnji.hr/ostajemdoma

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 05:10