Otkako je ovoga ljeta u Splitu prvi put otplesan novi balet Igora Kirova, “Derviš i smrt”, postalo je očito kako grad pod Marjanom ima još jedan veliki baletni hit.
Superuspješnicu, moglo bi se reći, sudeći po svemu. Vatra koja je buknula na prvoj izvedbi na Splitskom ljetu itekako se razbuktala: u samo pet izvedbi ovaj je balet vidjelo više od tri tisuće ljudi. Kazalište je rasprodano pri svakoj izvedbi, a ljudi iz Zagreba voze se na jug samo kako bi ga pogledali.
U čemu je tajna? U plesu, glazbi, kostimima? Virtuoznosti nacionalnog baletnog prvaka Tomislava Petranovića i ansambla splitskog HNK? U emociji, koja pulsira sa scene? U glazbi? Ili u svemu skupa?
Nova gostovanja
- Tajna “Derviša” je njegova duša. Da, duša, emocija, ono što publika osjeti da dolazi sa scene. Važno je i to što je sve nastajalo istovremeno. Nisam balet postavio po gotovoj glazbi, koja mi je poslana, niti su kostimi osmišljeni ranije. Sve smo stvarali zajedno, na probama, i zajednički smo tkali jednu cjelovitu priču. Ovo je moj prvi narativni balet i jako sam sretan što ga je publika dobro prihvatila - kaže Kirov.
“Derviš” će se iduće godine, ako sve bude po planu, plesati u Podgorici, Sarajevu, Skoplju, Tirani, Novom Sadu, Beogradu, Rijeci i Brnu. Bit će to prava turneja Balkanom, a nije isključeno i da će se još neki gradovi u međuvremenu javiti da ugoste splitske plesače.
No to je tek iduće godine, a svemu tome prethodi Kina, zbog čega je Kirov zatrpan poslom. “Derviš” je, naime, na Shangai Dance Festivalu prošao prvi selekcijski krug, tako da sad treba organizirati odlazak na gostovanje. Nije to jedan nastup: festival svim odabranim baletima nudi da nastupe u desetak kazališta. Sjajna je to prilika za splitski balet.
- Puno je tu posla - iz Splita ide 45 ljudi. Već sama kupovina avionskih karata za sve njih je veliki posao, za koji trenutačno tražimo sponzore. Mnogo toga treba organizirati, ali veliko je zadovoljstvo raditi na nečemu takvome - priznaje Kirov.
Osim s “Dervišem”, splitski će Balet sa svojim Gala programom gostovati u Beču, Münchenu, Dresdenu i Skoplju, a prijavili su se i za sudjelovanje na Američkom festivalu te u Napulju 2019., priča Kirov bez daha. Sve je to postignuo u manje od dvije godine, koliko je prošlo otkako je u vrućoj stolici direktora Baleta naslijedio Dinka Bogdanića.
Moderniji pokret
- Mnogo se toga promijenilo otada: promijenjen je krov na studiju, dobili smo novi pod za dvoranu, ali i kazalište, uređeni su tuševi i garderobe... Možda nekima ne zvuči mnogo, ali izboriti se za sve to bio je lavovski posao. Uspio sam samo zato što sam bio dosadan, što sam stalno moljakao - iskreno će Kirov, koji dodaje kako je uveo i druge promjene.
Redovito s plesačima rade strani, ugledni pedagozi, koji im donose svjež pristup i modernim tokovima u plesnim pokretima. Sve to skupa, smatra Kirov, dovelo je do toga da je sada Balet u fantastičnom stanju.
- Povećan je broj predstava, sve su one rasprodane. Zadovoljni su plesači, kritika i publika. Repertoar je drugačiji: imamo svoje naslove iz klasičnog baleta, a ja donosim i moderno. Publika je to prihvatila, odgovara im takav moderniji pokret i, kako je jedan novinar napisao, Split i ja volimo se javno - smije se Kirov.
Do sada je u Splitu, osim “Derviša”, postavio predstave “On the road”, “On the edge” i “5-12”. Svaka od njih je posve drugačija, tvrdi koreograf, a upravo su takve najveći izazov, zbog čega se i prihvatio posla ravnatelja Baleta.
- Ne radim ovo zbog novca, već zbog ljubavi. Od početka osjećam da je ovaj ansambl na neki način moj i da skupa stvaramo odlične predstave. Sretan sam što mogu raditi sa sjajnim plesačima - kaže Kirov.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....