Da će joj 2017. godina biti vrlo uspješna, Lana Cavar mogla je naslutiti već krajem prošle: tada je, naime, u prosincu na izložbi Hrvatskog dizajna nagrađen vizualni identitet Hotela Adriatic za najbolji rad u kategoriji. Adriatic u Rovinju u art hotel preoblikovali su arhitekti studija 3LHD, koji često surađuju s Lanom Cavar, od njezinih početaka. Vizualni identitet zagrebačkog Hrvatskog narodnog kazališta, koji je oblikovala na poziv Dubravke Vrgoč, dobio je nagradu ICO-D, koju dodjeljuje međunarodna udruga grafičkih dizajnera ICOGRADA.
Početkom godine, pak, na ZGRAF-u, međunarodnoj izložbi dizajna koja se svake četiri godine održava u Zagrebu, jednom od dvije nagrade u kategoriji vizualnih komunikacija nagrađena je knjiga “Thanks for the View, Mr. Mies”. Riječ je o knjizi koju je napravila dok je živjela u Detroitu, s kolegicama Danielle Aubert i Natashom Chandani, s kojima je otprilike u isto vrijeme magistrirala dizajn na Yaleu. U knjizi je riječ o ljudima što žive u kućama koje je projektirao glasoviti američki arhitekt Mies van der Rohe, a svojedobno je o njoj pisao pohvalno i New York Times. Dok je živjela u Detroitu, oblikovala je i knjigu uz izložbu ikone modnog dizajna Rei Kawakubo (Comme des Garcones) “ReFusing Fashion”: knjiga se prodavala za tridesetak dolara uz izložbu. Posljednjih se dana može pronaći na internetskim pretraživačima po cijeni od oko 1800 dolara. U Ljubljani je održala predavanje na Indigo Festivalu uz Jonathana Barnbrooka, dizajnera iz Velike Britanije, autora naslovnice posljednjeg albuma Davida Bowieja “Blackstar”. I tu je, još, naravno, suradnja s MoMA-om, znamenitim njujorškim Muzejom moderne umjetnosti. Na pitanje je li iza nje najuspješnija godina dosad, Lana Cavar odgovara: “Pa ne znam, može li se to nekako izmjeriti? Možda prije da su sad došli rezultati za sve ono što se jako dugo radilo”.
Poziv da oblikuje knjigu uz izložbu “Items: Is Fashion Modern?” u njujorškoj MoMA-i dobila je prošlo ljeto, stigao je na čudnu mail adresu i na početku je mislila da je riječ o spamu. Ubrzo je shvatila da je riječ o pozivu njujorške kustosice talijanskog podrijetla Paole Antonelli. Na knjizi je Lana Cavar ponovno surađivala s Natashom Chandani, a za neke od ilustracija u knjizi pozvale su kolegicu Narcisu Vukojević. Trebalo im je godinu dana da dovrše projekt, kako bi knjiga mogla biti na otvaranju izložbe u listopadu. Lana Cavar otputovala je na otvaranje u New York s torbom punom darova. Riječ je o gradu koji dobro poznaje, i u kojemu je godinama živjela: radila je kao art-direktorica u njujorškim branding agencijama, npr. Mother, Wolff Olins i sl., na projektima kao što su rebranding lanca vezanog na luksuzni hotel St Regis ili grafika za dućane mobitela Nokia. Posao su za nju tražili headhunteri, radila je dvanaest sati na dan. I kako nije požalila zbog odlaska u New York, iako je imala dobro uhodan posao, ni zbog povratka u Zagreb nije požalila. I dalje surađuje na mnogim međunarodnim projektima.
A što se, pak, tiče izložbe, “Items: Is Fashion Modern?” koja donosi pregled 111 najvažnijih predmeta u povijesti mode, riječ je o prvoj izložbi o modi u MoMA-i nakon 1944., koju je pod nazivom “Are Clothes Modern?” priredio Bernard Rudofsky, kustos, dizajner i arhitekt. Knjiga je organizirana abecednim redom, nema hijerarhije između pojedinih komada odjeće. Predstavljeni su predmeti poput tzv. hudica, bijele majice, košulje kojoj se ne zakopčava gornji gumb, Speedo kupaćih gaća, steznika Spanax, Birkin torbe, kockaste marame kakvu je nosio Arafat, odijela Le Smoking YSL-a, traperica Levis 501, klompa, cipela s platformama, male crne haljine... A dizajnerski pristup temi mode u knjizi među ostalim su pohvalili u Vogueu, gdje piše da su “eseji bogato ilustrirani mješavinom arhivskih fotografija, modne fotografije, isječcima iz filmova i dokumentaraca”.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....