STELLA IZ BJELOVARA

‘Znate li kako naručiti dečka preko interneta? Nisam mogla vjerovati kakvo sam iskustvo doživjela...‘

Stella Zavišić

 Tomislav Kristo/Cropix
Stella Zavišić (26) iz Bjelovara opisala je u knjizi svoja iskustva s dejtanjem, već ide u dotisak

Slušalice, mikser, trenirku ili knjigu, kao i more drugih proizvoda, lako je naručiti preko interneta, no kako preko interneta naručiti dečka? Šaljivo je to pitanje na koje odgovor donosi istoimena knjiga dvadesetšestogodišnje Stelle Zavišić. Zavišić, rodom iz Srijedske kod Bjelovara, svoja osobna iskustva s aplikacijama za upoznavanje (kao i ona svojih prijatelja i poznanika) pretočila je u humorističnim stilom pisane priče, koje su njene čitatelje, kaže, i nasmijale i rasplakale.

"Čitatelji mi najčešće pišu da su je pročitali u svega nekoliko sati, da su mnogi doživjeli neke od tih situacija, da su se smijali, a neki i da su zasuzili ili odlučili uvesti promjene u odnos prema sebi. Ima i poruka kad će nastavak, no to još ne znam", otkriva Stella, koja objašnjava da, iako se može činiti da knjiga žanrovski pripada samo zabavnom chick-litu, ona dio knjige posvećuje odnosu sa sobom te temi samopoštovanja. Posebno joj je, dakle, drago što joj je jedna čitateljica napisala da je nakon čitanja njene knjige odlučila poraditi na samopoštovanju.

Pisala je s prekidima

"Kako naručiti dečka preko interneta?" pisala je s prekidima, počevši od 2021. godine, a knjiga je u prodaju krenula prije nešto više od dva mjeseca, no veći dio materijala napisan je početkom 2023. godine. Odlučujući nalet inspiracije došao joj je u obliku prekida odnosa nastalog na aplikacijama za upoznavanje.

"Nisam mogla vjerovati kakvo sam iskustvo doživjela pa sam odlučila da bi bilo zanimljivo prenijeti ga drugima kroz priču. A onda sam se samo prisjećala prošlih iskustava i tako je počela nastajati ova knjiga", priznaje autorica zaposlena u marketingu, koja je početkom 2024. postala polaznicom prve generacije Akademije za žene poduzetnice u Hrvatskoj. Kako ističe, to ju je iskustvo ohrabrilo da krene u samoizdavaštvo i poduzetništvo te knjigu objavi sama.

Knjigu je izdala u vlastitoj nakladi i prodaje ju preko svog obrta La Stel Media, koji je namijenila izdavanju vlastitih knjiga i marketinškim uslugama.

"U marketinškom dijelu posla posebno uživam u radu s kreativcima na njihovim društvenim mrežama jer se međusobno najbolje razumijemo i prolazimo slične stvari. U samom izdavaštvu svakog dana su se pojavljivali novi izazovi. Na trenutke se činilo kao da se svijet urotio protiv mene i da ništa ne ide lako, ali to sam odlučila shvatiti kao dio poduzetništva i probleme rješavati. Najteži dio je živjeti svakog dana okružen ljudima koji ti kažu stvari poput: ‘Tko će ti to kupiti?‘, ‘To ti je veliki trošak‘, ‘Danas nitko ne čita‘. Ali to je dio života svakog pisca", uvjerena je Stella koja svoje iskustvo samostalnog izdavanja knjige dijeli na svome profilu na Instagramu. Na Instagramu te TikToku knjigu i promovira jer društvene su mreže, kaže, "jak i besplatan alat za promociju, kojim se može puno toga postići". Upravo javljanjem preko društvenih mreža zainteresirani i dolaze do knjige.

image
Tomislav Kristo/Cropix

Prvu nakladu od 150 primjeraka Stella je rasprodala u manje od dva mjeseca pa trenutačno priprema dotisak. Presretana je i zahvalna jer knjiga se, veli, "brzo topi".

Ne odgovaraju na poruke

"Stvarno sam zadovoljna. Nekako, gledano sa strane razuma nisam očekivala taj uspjeh jer često je u našem mentalitetu mišljenje da se knjige ne kupuju. No, u sebi sam znala da postoje ljudi koji će prepoznati priču koju sam pisala njima. Ghosting, neodgovaranje na poruku, osoba je jedan dan luda za tobom, a drugi dan ti nestane iz života... Takve situacije se u dejtingu danas jako često događaju pa mogu reći da, koliko god u nekim pričama bilo fikcije, one su nečija istina. U dijelu knjige ‘Neke moje priče‘ moje su autobiografske priče i one su djelomično izmijenjene, kao i "Neke tuđe priče", koje sam izmijenila zbog zaštite onih koji su ih sa mnom podijelili za ovu knjigu", priča Stella.

Jedna od najluđih anegdota iz ‘nekih njenih priča‘ ona je s prvog spoja kojeg je dogovorila preko interneta. Prije spoja bila je opuštena, no petnaestak minuta prije susreta u društvu je prijateljica počela izmišljati katastrofalne situacije koje bi se mogle dogoditi.

image
Tomislav Kristo/Cropix

"Ali onda smo se složile da mu one priđu prije mene, nekih dvadesetak metara ispred mene, kako bi, pazite sad ovo, provjerile ‘ima li on pištolj‘. I točno u trenutku kad su bile 10 cm od njega ‘pukle‘ su se smijati, a on se okrenuo za njima ne znajući zašto se baš ispred njega tako glasno smiju. Jedina sreća u nesreći je bila što taj dečko i ja nismo bili povezani na društvenim mrežama pa nije mogao prepoznati moje ‘tajne agente‘", pripovijeda.

Aplikacije za spojeve mogu biti "super", a mogu biti i "grozne", mišljenja je Zavišić. Kako objašnjava, aplikacije tog tipa svijet su u malom. A na svijetu ima svakakvih ljudi - onih s kojima ćemo kliknuti i onih s kojima "nećemo moći na zelenu granu".

"Aplikacije za upoznavanje omogućuju velik izbor i nekako mi se čini da je lakše tako pronaći osobu koja će nam odgovarati. Bez aplikacija smo osuđeni na prijatelje svojih prijatelja i ljude koje upoznamo na nekim događajima i aktivnostima, a taj broj je puno manji od onog na aplikacijama za upoznavanje. S druge strane, aplikacije za upoznavanje mogu aktivirati naš konzumerizam. Možemo početi prelako odustajati od odnosa s drugim ljudima jer u svom mobitelu imamo neograničen izvor drugih potencijalnih partnera", smatra Zavišić, koja je, prije no što se upustila u samoizdavačku avanturu, pokušala zakoračiti i na tradicionalniji put.

Ovu knjigu, kao i svoju zbirku poezije, nudila je nekolicini hrvatskih izdavača, no potvrdni odgovor nije dobila niti od jednoga. Neki bi joj rekli "da je jedan urednik za, a drugi protiv, pa ne može", drugi "da im se ta tematika ne uklapa u program" ili "da su popunili izdavački plan za sljedeće dvije godine"... No, najteže joj je pao odgovor izdavača koji je njenu knjigu odbio jer je "poput seminara".

"Ni sad mi nije jasno kako je kao seminar, ali mi je smiješan taj odgovor jer sam prezadovoljna uspjehom. Očito ljudi vole seminare! Knjiga je našla put do onih kojima sam je i namijenila. U tim trenutcima, kad su me izdavači odbijali, držao me osjećaj da postoje ljudi koji trebaju čuti te priče, koji trebaju utjehu, smijeh i podršku kroz moju knjigu. Taj osjećaj me na kraju doveo do samostalnog izdavanja i poduzetništva, a prema reakcijama čitatelja, osjećaj me nije prevario", zaključuje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2024 08:40