U petak 22. veljače na scenu Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu vraća se Verdijev “Trubadur”.
Od posljednje premijere nije ga bilo samo osam godina, a od prve hrvatske izvedbe 1871. godine postavljen je do danas čak deset puta s više od 450 izvedbi. U vrijeme uspostave Opere plemeniti Zajc postavio je “Trubadura” kao prvu inozemnu operu na hrvatskom jeziku u prijevodu Augusta Šenoe, da bi se kasnije jedna od najpopularnijih Verdijevih opera vratila jezičnom izvorniku ali ne i scenskom oblikovanju.
Posljednje 2013. bilo je poprilično militantantno modernizirano u maskirnim uniformama i ubrzo je zaboravljeno pa je prava zagonetka kako ga je danas zamislio ugledni redatelj Arnaud Bernard koji je u zagrebačkoj operi prije desetak godina iznimno uspješno postavio “Falstaffa” te Puccinijeve opere “Triptih” i “La Boheme”.
Četiri najljepša glasa
Jer “Trubadur” može biti prava redateljska noćna mora sa svojim zapetljanim libretom i likovima za koje je bečki kritičar Eduard Hanslick posprdno rekao da “stižu na scenu kao da su izbačeni revolverom”! Drugi su pak tvrdili da toj prekrasnoj, jednostavnoj a strasnoj glazbi ništa ne može naštetiti jer joj trebaju samo četiri najljepša glasa a sve drugo je sporedno. Bilo kako bilo, omiljena opera je opet na repertoaru pod dirigentskim vodstvom novog ravnatelja Marcella Mottadellija, u dvostrukim podjelama naših i inozemnih umjetnika, s kroničnim nedostatkom domaćeg tumača za naslovni lik, tenora koji bi bio u stanju iznijeti atraktivnog junaka izdržljivih visokih tonova.
Kraljica noći
No zato će uz svjetsko ime redatelja, atrakcija premijere nadajmo se biti 35-godišnja sopranistica Varaždinka Lana Kos, umjetnica koja od rane mladosti gradi karijeru u inozemstvu. Imala je samo 17 godina kada je debitirala u Zagrebu kao Mozartova Kraljica noći koja ju je vrlo brzo odvela u opsežan repertoar mnogih uglednih opernih kuća, okrunivši ga Verdijevom “Traviatom” koju je, među ostalim, s velikim uspjehom tumačila i u veronskoj Areni, kao treća hrvatska pjevačica nakon Ljiljane Molnar Talajić i Biserke Cvejić na prestižnom festivalu. U operi HNK u Zagrebu nastupila je prije desetak godina kao Lauretta u “Gianni Schicchiju”, a za uloge Lucie di Lammermoor u Rijeci i Elvire u splitskom “Ernaniju” dobila je nagradu Hrvatskog glumišta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....