'POSTOLAR OD DELFTA' U HNK

Povratak nasmiješenog Berse

“Schuster je vesela stvar, stvar za veliku djecu”, tim je riječima Bersa opisao svoga “Postolara od Delfta” u pismu Srećku Albiniju. I doista, riječ je o djelu koje će vas zabaviti i nasmijati, ispuniti veseljem, te nakon svih peripetija donijeti sretan završetak i pouku.

Bersina je komično-fantastična opera “Postolar od Delfta”, nastala prema Andersenovoj bajci “Srećine kaljače”, do sada na pozornicu postavljena samo u tri navrata, odmah poslije nastanka, 1914. u Zagrebu, zatim u Beču 1918. te ponovno u Zagrebu 1984.

Zanemarena opera

Tik pred svoj stoti rođendan, “Postolar” je dobio novu priliku, kao prva premijera zagrebačkog HNK, i bio je to pravi trenutak da ova zanemarena opera zasja u punom sjaju, odjevena u atraktivno ruho interpretacije i izvedbe. Zaslužni su za to odreda svi pojedinci uključeni u nastanak nove produkcije. Režija prepoznatljivoga potpisa Krešimira Dolenčića istaknula je komične trenutke Bersinoga djela, ali i odlično dočarala snažan preokret koji se događa između drugoga i trećega čina, kada dotadašnja gužva i brzina odjednom zamiru i prelaze u bezvremensko. Vrlo atraktivna scenografija i kostimografija Dinke Jeričević i Gorana Lelasa, uparene sa svjetlom Denija Šesnića, savršeno su dočarale fantastični i bajkoviti aspekt priče, pri čemu su posebno upečatljivi bili kraj prvoga te treći čin.

Dirljiva scena

Bersina je glazba privlačna, pitka, puna duha, odlično prati radnju libretta i prepoznatljivo ocrtava likove, te još jednom svjedoči o najistaknutijem daru svoga majstora, sjajnoga orkestratora Berse. Opera je zaigrala u izvorniku, na njemačkom jeziku, a glazbenici su Bersinoga Postolara oživjeli na najbolji mogući način. U ulozi postolara Pieta nastupio je vokalno izvrstan Vitomir Marof, koji je scenski živnuo u drugome činu uz vrlo duhovitoga Ozrena Bilušića, bogatoga brodovlasnika Boonekampa. Pietovu ženu Mintje igrala je Helena Lucić Šego, uvjerljiva i vokalno i scenski. Među solistima posebno se istaknula Valentina Fijačko, u ulozi Lisbeth, kojoj doista savršeno odgovaraju nježne uloge poput ove, kada njezin prelijepi lirski glas dolazi do punog izražaja. Nježna Lisbeth daje protutežu komičnom dijelu opere, a Fijačko nas je posebice dirnula prizorom u kojemu joj njezin zaručnik Jan, postolarev sin, slama srce. Jana je pjevao Domagoj Dorotić, koji sve više oduševljava svojim nastupima. Važne uloge igraju i Sreća i Nesreća, koje su utjelovili Ivana Lazar te Zrinko Sočo.

Orkestar iznenadio

Ali posebno iznenađenje priredio nam je orkestar i mladi maestro Ivan Josip Skender koji je ravnao izvedbom, a koji je zaslužan i za redakciju Bersine partiture. Orkestar HNK već dugo nismo čuli u ovako uvjerljivom izdanju - pod Skenderovom palicom svirali su snažno, uigrano, aktivno, što je od neopisive važnosti za ovu Bersinu operu. I druga postava opere, koju predvode sjajni Ljubomir Puškarić i Jelena Kordić kao Piet i Mintje, također čeka svoju priliku. Stoga svakako pođite pogledati ovu operu. Osim što je riječ o zaista kvalitetnoj produkciji, veliko zadovoljstvo pričinja i činjenica da je riječ o djelu našega autora, koje će, nadajmo se, kao i njegov glavni lik, od sada živjeti neki sretniji život.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 12:01