Bilo je i pljeska i suza. Sastanak i rastanak u isto vrijeme. Onih koji odlaze i onih koji su tek stigli. Balet, ta zasigurno najteža kazališna profesija često uspoređivana s rudarskom, otvorio je novu sezonu Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu posebnim dogadjajem. U velikom baletnom koncertu " Život na pozornici" opraštali su se oni na odlasku a predstavljali novi, mladi u dolasku, ispričavši život plesača u svakodnevici i na sceni u izvrsno složenom programu svog ravnatelja i koreografa Massimiliana Volpinija.
Sentiment i oduševljenje publike koja je ispunila gledalište do zadnjeg mjesta potvrdili su opću omiljenost baleta ali i poštovanje prema onima koji svoj zanat tešu od najranije mladosti, umjetnički život im je najkraći i prvi od svih drugih privode ga kraju. U video izjavama i plesnim točkama vidjelo se koliko ga vole, koliko im ispunjava život u naporima i radosti da bi ljubitelji baleta doživjeli začudnu ljepotu jedinog kazališnog izričaja bez riječi.Poetika pokreta i glazba njihovi su temeljni alati koje pokreće željezna disciplina nadograđena ljubavi prema zajedništvu iz koje izviru pojedinci a oni su također počeli kao anonimni dio cjeline. Možda je u tome tajna baletnog života na pozornici u kojem nema " Labudjeg jezera" bez glavne labudice, ali ni bez one koja pleše u zadnjem redu ansambla.
Okolnosti velike smjene generacija i dolaska novih plesača/ plesačica dovele su do ulančanog niza točaka ovog baletnog koncerta u kojem su se miješali stari i novi s podjednakim entuzijazmom i energijom. Sekundirali su i današnji prvaci Natalia Kosovac, Takya Sumitomo, Miruna Miciu Yoshida, Simon Yoshida, i Tomislav Petranović, Rieka Suzuki Sumitomo, Asuka Mario, ispraćajući dojučerašnje kolege a dočekujući nove snage. Uz zarazne zvuke Straussove uvertire " Šišmišu" točka " Zaplešimo" dovela je uz buru pljeska one na odlasku: Mirnu Sporiš, Olju Jovanović, Saule Ashimovu, Lovorku Puk Tomić, Tatjanu Andročec, Danijelu Batura, Sandu Miš, Barbaru Novaković Novak, Ivu Višak, Danijelu Zobunđiju, Andreja Barbanova, Sinišu Bosnara, Alena Gotala, Andriju Palada i Domagoja Vrbljanina. Neki nisu plesali ali su na predstavljanju intendantice Ive Hraste Sočo pozdravljeni velikim pljeskom poput nekadašnjeg prvaka Dubravka Kolšeka. A oni kojih nije bilo na pozornici u mirovini su prešli u baletne majstore što će itekako koristiti onima koji dolaze.
U znalački složenom scenariju koji se kretao od sata baleta do velikog finala posebna je bila točka s ogledalima u procesu osobnog ispitivanju tijela plesača na Chopinovu glazbu a napose odabir Gymnopedie br.1 francuskoga genijalca Erica Satiea za veliko finale. Plesali su svi, današnji prvaci, oni koji odlaze i novi članovi. Zdušno, s veseljem, disciplinirano. Nova sezona Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu dobro je počela!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....