Prvak Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu Ljubomir Puškarić - nekoć sportski novinar Vjesnika koji je, prateći Inter iz Zaprešića, kao mlade igrače intervjuirao Luku Modrića, Vedrana Ćorluku i Eduarda da Silvu; od 2004. prvo zborist, a potom i prvak nacionalne kuće - danas je najcjenjeniji bariton u zemlji i svakako najčuveniji Nikola Šubić Zrinjski. Jedan je od onih pjevača zbog kojih publika naročito ide u kazalište, koji sudjeluje u nagrađivanim inozemnim nosačima kapitalnih djela hrvatske glazbe, od Igora Kuljerića do Jakova Gotovca, koja nastaju zalaganjem neumornog maestra Ivana Repušića. Među zagrebačkom opernom publikom danas se mogu susresti oni koji vele: "Neću na predstavu ako ne pjeva Puškarić". Posrijedi je, naime, glas koji osim prijeko potrebnih kvaliteta u vokalnoj tehnici u nekim brojevima zna dosegnuti izvjesnu opojnu, snovitu melodioznost.
- Pa, ovu konstataciju - da netko u HNK neće ako ne pjevam ja - još nisam čuo, ali drago mi je ako publika prepoznaje moje izvedbe i zbog njih se vraća u kazalište. No, ne bih bio toliko uspješan da mi nije pružena mogućnost napredovanja od početaka karijere pa do danas, a ne bih ni bio toliko uspješan da nisam imao kolege s kojima sam stvarao uspješne predstave. Drago mi je porazgovarati s publikom kada se pruži prilika, ne bježim od kritika, njih analiziram - govori prvak rođen 1981. u Zagrebu u glazbenoj obitelji, iz koje dolazi i bratić Berislav Puškarić, bas i prvak osječkog HNK.
Prvi put u životu 28. listopada bariton Puškarić pjeva ulogu kralja Nabukodonosora u Verdijevu "Nabuccu", operi koja tematizira babilonsko sužanjstvo, događaje iz 6. stoljeća prije Krista, rušenje prvog jeruzalemskog hrama i deportaciju Židova iz Kraljevstva Juda u Babilon. Opera, međutim, neće u svim pozorničnim elementima pratiti historijska zbivanja prije Isusova rođenja, već će je redatelj Giancarlo del Monaco, sin čuvenog pjevača Marija del Monaca, smjestiti u vrijeme hrvatskog i sužanjstva drugih naroda u doba Austro-Ugarske, što će biti sugerirano, među ostalim, kostimskim odabirima.
- U današnje vrijeme režiseri često posežu za konceptima koji su drugačiji od originala. Nažalost, češće viđamo loše koncepte i vizualna rješenja, a tome je tako jer režiseri pretjeraju u veličini ili količini odmaka od onoga kako je izvorno zamišljena predstava, odnosno od perioda u koji ju je smjestio skladatelj. No, meni je važno da u slučaju odabira drugačijeg koncepta on ima smisla i da nisu narušeni odnosi između likova koji su zapisani u notama. Ako se to naruši, projekt je osuđen na propast. U novoj produkciji ‘Nabucca‘ režiser poštuje partituru, a to što je pomaknuta u drugo vremensko razdoblje ne vidim kao problem. Nažalost, povijest je puna tragičnih perioda za mnoge narode, borbi potlačenih s tiranima, pa postoji mnogo obrazaca po kojima bi se ovaj operni naslov mogao izvesti. Tu su i neizbježne ljubavne intrige, ljubomora, razni obiteljski odnosi, borba za vlast... - govori Puškarić.
Nabukodonosor je njegova sedma naslovna uloga nakon brijača Figara u "Seviljskom brijaču", Don Giovannija, Nikole Šubića Zrinjskog, šustera Pieta Grootha u "Postolaru od Delfta", Jevgenija Onjegina i Rigoletta.
- Zakoračio sam u zrelo razdoblje pjevačke karijere pa će ovakvih uloga biti više, pogotovo kad se radi o operama Giuseppea Verdija. Verdi je, naime, bio vrlo naklonjen baritonima i mi, baritoni, mu možemo biti zahvalni da nam je podario osobit značaj u svojim djelima. Uloga Nabukodonosora je zahtjevna, tehnički i dramaturški, no izrazito sam samouvjeren i optimističan jer je na čelu produkcije Pier Giorgio Morandi, koji je imenovan počasnim šefom-dirigentom zagrebačke Opere. S njime sam početkom godine pjevao grofa Lunu u Verdijevu ‘Trubaduru‘ i bio sam oduševljen njegovim pristupom, radom s umjetnicima te rijetko viđenim angažmanom tijekom predstava. On kao da s orkestrom sam svira svaki instrument, a istovremeno sa zborom i solistima pjeva. Takav dojam sam stekao i vjerujem da će isto biti i u daljnjem radu s njime. Kad se tome pridodaju upute režisera i sjajni kolege s kojima sam u podjeli, siguran sam da uspjeh neće izostati. K tome, od početka ove sezone u Operi se, ali koliko osjetim i u cijelom HNK, osjećaju novi zanos i optimizam nakon turbulentnog razdoblja - primjećuje prvak HNK.
Puškarići su, genetski, pjevači. Ljubomir ima bratića opernog pjevača Berislava Puškarića, ali i bratića svećenika. Riječ je o župniku u župi svetog Blaža u Zagrebu, Borni Puškariću.
- Moj otac Želimir također je bio pjevač, iznimno cijenjen u svim ansamblima u kojima je djelovao, ali i kao solist. Nedavno sam, nakon njegove smrti, pronašao mnoge programe njegovih nastupa, od koncerata s ansamblima HRT-a, s kojima je nastupao kao solist i član zbora, pa do mnogih drugih. Nekako mi je najdraže bilo čitati programe s podjelama HNK u Zagrebu u kojem je također nastupao kao solist. Majka, koja je nažalost preminula nedugo nakon mojeg drugog rođendana, nije išla u smjeru profesionalnog bavljenja glazbom, no ona je bila važan dio njezina života. Pomajka Ana je cijelu karijeru provela u zboru HRT-a, a i mnogi drugi članovi moje šire obitelji vrlo su povezani s glazbom. Obitelj mi je izrazito povezana. Tako je bilo od našeg odrastanja pa sve do danas. Odrasli smo pa nemamo više toliko vremena družiti se kao u mladosti, no kad se sretnemo, izgleda kao da nije prošlo puno vremena, samo nastavljamo dalje. Barem nekoliko dana godišnje provodimo skupa jer dijelimo obiteljsku kuću u Starom Gradu na Hvaru. Ondje smo provodili ljeta u djetinjstvu, a nastavljamo i sada, u zrelijoj dobi. Obitelj je brojna pa je uvijek zanimljivo - govori o druženju bratića i ostalih pripadnika loze Puškarić.
Posebno mjesto u životu prvaka Opere trenutačno zauzima ansambl Sveti Blaž, koji vježba u istoimenoj zagrebačkoj župi, a sastavljen je od prvaka Opere i onih koji će to tek postati. Sv. Blaž nastupao je na otvorenju Pelješkog mosta, na misi za umjetnike, a u studenom ga očekuje prvi koncert, i to u Varaždinu.
- Sv. Blaž je ambiciozan ansambl i drago mi je da sam jedan od osnivača. Do sada smo pokazali svoje sposobnosti u kraćim nastupima, a sada je pred nama put razvoja repertoara, različitih projekata. Ono što nas krasi jest zajedništvo, koje je nužno za dugovječnost i kvalitetu ansambla. Zanimljiv je to spoj iskustva i mladosti. Vjerujem da mi stariji možemo pomoći mlađim kolegama savjetima, a oni nama svojom energijom i predanošću, čime oplemenjuju djelovanje Sv. Blaža. Ukratko - uživamo! - govori o ansamblu u kojem pjevaju, osim Ljubomira Puškarića, nacionalni prvak Luciano Batinić, prvaci Ozren Bilušić i Domagoj Dorotić, član Zbora HNK Ivo Gamulin Gianni i mladi pjevači Filip Filipović, Roko Radovan, Toni Nežić, Marin Čargo i Benjamin Šuran. Sv. Blaž indirektno promovira i operu.
- Da, nadamo se da ćemo imati priliku što više promovirati operu kao kraljicu umjetnosti. Već smo osmislili nekoliko projekata i nadam se da će biti sluha da ih i realiziramo. Budući da sam u svakom pogledu optimist, usudio bih se reći da je opera u Hrvatskoj na putu ekspanzije. I europske integracije nude tu mogućnost, a talenti koje posjeduju naši mladi glazbenici to samo podcrtavaju. Čini mi se da se do sada nije ozbiljno posvetilo ozbiljnom procesu prezentacije opere kao grane umjetnosti mlađim generacijama. Opera uključuje glazbu, ples, glumu, audiovizualnu umjetnost, likovnu umjetnost i mnoge druge. No, percepcija je u glavama većine mladih ljudi da se radi o nečemu što je dosadno. To je zato što nisu dovoljno upućeni i educirani, a tome su pridonijele i moderne režije, gdje na kraju mladim ljudima nije jasno kako povezati priču, čiju su radnju možda i pročitali uoči predstave, s onime što vide na pozornici. Sve je to vrlo osjetljivo i najmanja pogreška se osjeti ako produkcija nije iskomunicirana prema onima koji tek upoznaju operu. Postoji mnogo prostora za nadogradnju opernog sustava u Hrvatskoj i na svima nama je da tome prostoru omogućimo pravu ekspanziju - smatra prvak HNK.
Koja je najsmješnija situacija koja se desila u mladoj povijesti majstora pjevača u Sv. Blažu?
- Kad smo se uoči otvaranja Pelješkog mosta ‘sakrili‘ u automobile da nekako izdržimo vrućine na odmorištu. Parkirali smo dva automobila jedan uz drugoga, ručnicima napravili sjenu i upalili klimatizaciju. Nije bilo druge... Nikad nisam mislio da ću se za koncert spremati u autu pod klimom. Bila je to u svakom slučaju nezaboravna večer - sjeća se.
Puškarić povremeno na društvenim mrežama reagira osvrtima na šire društvene teme. Jednom se Nikola Šubić Zrinjski osvrnuo na učestale pravopisne greške Hrvata, drugi put je komentirao na humorističan način zašto je dobro da se sirene za zračnu opasnost nisu oglasile kad je pala bespilotna letjelica na Zagreb. Ljubomir Puškarić trebao je biti sportski novinar, no pjevanje u Bazilici Srca Isusova odvelo ga je na drugi životni kolosijek.
- Neću se više vraćati u sportsko novinarstvo, to je završena priča. Sport dakako pratim koliko stignem, ali ne planiram se baviti novinarstvom - zaključuje prvak koji je rođen na datum kad je umro Jim Morrison. Međutim, kaže da frontmen The Doorsa nije nikakvu ulogu odigrao u njegovu privatnom životu ili karijeri.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....