ČADEŽ KOMENTIRA

Ferlin se bavi vlastitim doživljajem smrti, vapi za čudesnim i osluškuje tijelo i duh

Predstavu ”Sad Sam Matthäus”, drsko raskošnu i nonšalantno skupu, Ferlin je producirao uz potporu austrijskih, francuskih, hrvatskih i slovenskih institucija i festivala, a igra je diljem Europe.

 Jelena Jankovic
Slušamo Bacha i pratimo usporene kretnje jednog izvođača. Oba postupka daju harmoničnu cjelinu koja udara na čula i na podsvjest

Ponekad slušam Bacha dok pišem, osobito u proljeće, a ovu sam predstavu doživio kao sunčanu bombu kreativnosti. Iako sam dakle svikao na to da mi Bachove fuge i korali okupiraju sluh dok radim, u ZKM-u kao da sam ih prvi put čuo.

Matija Ferlin (r. 1982), nimalo skroman umjetnik iz Savičente, istodobno je "pustio", putem dobrog ozvučenja, cijelu pasiju-oratorij "Muke po Mateju" (BWV 244), najdulje Bachovo djelo, traje gotovo tri sata, i stao se baviti ikonoklastičnom teatralizacijom vlastitih snova, vlastita tijela i vlastitih strahova. Od početka do konca ove trosatne predstave (sa stankom) snimka i protagonist, formulirat ću tako, ne mare jedno za drugo. Predstavu "Sad Sam Matthäus", zapravo drsko raskošnu i nonšalantno skupu,...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 00:40