POLEMIKA

Branko Brezovec: Zašto Čadež zločesto napada studij režije na zagrebačkoj Akademiji?

ZAGREB - Kad Čadež prije neki tjedan napadne Odsjek kazališne režije i radiofonije na zagrebačkoj ADU i optuži ga da u rasponu od 25 godina nije osposobio niti jedno jedino relevantno redateljsko ime, pa da Slovenci spašavaju hrvatski teatar, s time se nema volje polemizirati (u tih Čadežovih 25 godina Odsjek su vodili različiti redatelji od Koste Spaića, preko Carića, do ekipe u kojoj sam ja, trenutno, predstojnik, pa se tu, dakle, radi o različitim pedagoškim pristupima o kojima Čadež pojma nema).

Temeljni problemi

A nema se i zašto polemizirati (Čadež nije u stanju razumjeti gdje leže temeljni problemi hrvatske režije, što će reći, koliko su oni bitno vezani za institucije, domorodnu ideju o društvenoj poziciji kazališta, za neodgovornu poziciju kartela - o svemu tome paradigmatski piše Gavella u knjizi Hrvatsko glumište), a, na koncu, kad bi se nekome i dalo polemizirati, rekosmo, ne bi mu se dalo.

Tako smo kolege i ja preko Čadeža prošli čadežom nedodirnuti, što ne izgleda dobro, jer se o problemu hrvatske režije može, dakako, i mora razgovarati, još samo da nađemo nekoga koga bi ta problematika zanimala (kad bi barem samog Čadeža zanimala)... Povod ovom pismu je ispravak dva netočna navoda iz Čadežova teksta Diskretni šarm ironične režije za djecu i odrasle (Jutarnji list, 3. listopada 2011).

Korektna suradnja

Prvi netočni navod da se odčitati kao zločesti nastavak napada na pedagošku ništavnost studija režije na ADU. On glasi: Saša Božić među onim je mlađim ljudima koji su studij režije na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti riješili tako što su od njega pobjegli. Božić je poslao sve kvragu i otišao trbuhom za kruhom - u Europu. Navod je potpuno netočan. Saša Božić je uredno završio kazališnu režiju na ADU 2006. godine, nakon što je položio sve ispite; ja sam bio mentor njegovog diplomskog ispita, a naša suradnja prošla je korektno.

Čemu Čadežu ta zloba; Božić nije ništa poslao k vragu, pristojno režira u &td-u i Kazalištu Trešnja, surađuje na projektima u inozemstvu. No dobro. Čadež je nešto ljut na Odsjek kazališne režije i radiofonije, pa sad koristi sve što je u dijapazonu njegovog nivoa, ali što mu je kriva Ksenija Zec?

To da su predstavu “Šeherezada” zajedno režirali Saša Božić i Ksenija Zec postoji u njegovom tekstu samo kao informacija. Spominje se samo Božićeva režija, Ksenija Zec još je jednom spomenuta samo kao funkcija: vodstvo Studija za suvremeni ples.

Društveno nagnuće

Je li to dokaz, na sreću ili nesreću Jutarnjeg - neki ne baš medijski spektakularan dokaz, Čadežove zluradosti, neprofesionalizma, neke ozbiljne mentalne zapalosti.

Taj mali Jago, prolazna stanica naših sudbina, ne da nam sresti se na platformi pristojnosti naših društvenih nagnuća.

Mi ćemo šutjeti, on će glodati, Jutarnji će to sve mirno gledati. Nitko ni na gubitku ni na dobitku. (Branko Brezovec)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 00:46