Dvanaesto izdanje INmusic festivala prvi put u povijesti potpuno je rasprodano. Uoči njegovog početka razgovarali smo s organizatorom Zoranom Marićem.
Kad se osvrnete na početak, jeste li zadovoljni učinjenim?
- Na početku nisam ni pomišljao da bismo mogli dosegnuti ovu razinu. Najvažnije je bilo prevladati prvu prepreku, uspostaviti festival uopće. Drago mi je što publika prepoznaje da smo uspjeli, unatoč nekad nepovoljnim okolnostima, jer već četiri godine imamo snažniji i kvalitetniji program ne samo od novosadskog Exita nego prvi put ove godine i od velikog Szigeta u Mađarskoj, iako oba festivala uživaju deset puta veću potporu država i gradova gdje se održavaju od INmusica.
Koliko su vam važne želje publike kad je riječ o odabiru izvođača? Kako uopće izgleda taj pregovarački proces?
- Izbor publike iznimno je važan budući da zbog publike i organiziramo festival. Svake godine na službenoj stranici otvorena je lista želja u kojoj publika može upisati do pet izvođača koje bi željeli vidjeti. Listu redovito pregledavamo i u konačnici dobijemo lijep uvid u želje naše publike. Popis najtraženijih uglavnom se preklapa s najaktualnijim izvođačima, a naravno da su na tom popisu i neki od najpopularnijih i najtraženijih izvođača koji su, vjerovali ili ne, i najskuplji. Upravo zbog toga i cijena ulaznice mora rasti kako bi se mogla vidjeti neka od najaktualnijih svjetskih imena. Ove godine, zbog nastupa Kings of Leon, cijena ulaznice malo se povećala. Unatoč tome dnevne ulaznice za drugi festivalski dan, kada sviraju Kings of Leon, već su rasprodane, a odnedavno više nema ni trodnevnih festivalskih ulaznica. Uz činjenicu da je cijena nastupa iznimno važan kriterij, jedan od najvećih kriterija je i dostupnost izvođača, tj. jesu li na turneji u vrijeme INmusica, uklapa li im se Zagreb u raspored i slično.
Koga biste željeli dovesti u Zagreb, a još niste uspjeli?
- Rekao bih da više nema izvođača koji se uklapaju u gabarite INmusica, a da ih INmusic ne može dovesti u Zagreb. Naravno, postoje imena čija je cijena u nerazmjeru s njihovom popularnosti u Hrvatskoj.
Osim glazbe, INmusic ima i druge sadržaje, kazalište, radionice… Pripremate li neke novitete za 12. izdanje?
- Svako festivalsko izdanje novo je i nezaboravno iskustvo, i za nas kao organizatore, ali i za publiku. Kontinuirano ulažemo u razvoj.Osnovna ambicija je educirati publiku kako je INmusic festival više od glazbenog događaja te da se od 16.45 sati do jutra idućega dana može zabavljati na različite načine, ali i naučiti nešto novo. Na čak tri otoka u tri glazbena dana te u sedam dana boravka u festivalskom kampu publika se ima priliku zabaviti, čuti vrhunska glazbena imena te uživati u dodatnim sadržajima. Najimpresivniji od njih je replika Teslina tornja, a svakog festivalskog dana posjetitelji u INteatru mogu vidjeti neku od sjajnih kazališnih predstava. Zabava je zagarantirana u gotovo svakom kutku otoka, a neki od sadržaja malo su skriveniji od drugih pa potraga za njima daje dodatni čar. Zabaviti se može u “Šumi Striborovoj”, iznimno popularnom i interesantnom “Silent partyju”, na karaokama pod krilaticom “Tko pjeva zlo ne misli”, uz razne koktele i brojne druge sadržaje. Kamperi se mogu odlučiti i za neki izlet poput posjeta Plitvičkim jezerima ili upoznavanja Zagreba.
Koje su najveće prepreke s kojima ste se susreli u ovih 12 godina rada?
- Najveća prepreka za brži razvoj festivala bila je neadekvatna potpora institucija kojima je zadaća pomagati ovakvim događanjima. Nije normalno i uobičajeno da Ministarstvo kulture već 12 godina ignorira značaj INmusica kao programa koji zadovoljava veliku potrebu u kulturi velikog broja građana. Takvim pristupom tjeraju sve rock festivale da se okrenu stranoj publici koja može platiti veću cijenu ulaznice, dok se domaća u potpunosti isključuje. To definitivno ne može ići u korist građana koje zanima suvremena rock glazba. Ohrabruju nas nedavna obećanja Turističke zajednice grada Zagreba i Ministarstva turizma da će festival u budućnosti biti snažnije podržan s njihove strane jer ostvarujemo natprosječne turističke rezultate. Adekvatna potpora turističkih institucija je presudna kako bi INmusic mogao biti konkurentan. Publika nas motivira da budemo sve bolji. INmusic uživa sve veće priznanje međunarodne publike, koja ima iskustva. To znači da radimo dobar posao.
Mnogi festivali se u obliku ‘podfestivala’ s vremenom sele na obalu. Razmišljate li i o tome?
Vidjet ćemo. Zahvaljujući kvaliteti programa postajemo nezaobilazna destinacija za zaljubljenike u dobru glazbu. Jarun ima ograničen kapacitet, interes publike iz godine u godinu intenzivno raste, i to otvara prostor za razmišljanje o širenju na obalu, gdje uz more elektronske glazbe nedostaje jedan festival za rokersku publiku.
INmusic se ustalio kao zagrebački festival i prepoznatljiv je brend kontinentalne Hrvatske, dok je jarunsko jezero postalo prepoznatljiv dio INmusicova identiteta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....