Udruga Promo, koja okuplja preko 90 posto organizatora autorske rock glazbe u Hrvatskoj, u četvrtak je odgovorila ministru kulture Zlatku Hasanbegoviću na njegove "neistinite, neargumentirane i kontradiktorne" tvrdnje o državnom sufinanciranju rock koncerata i festivala u ovoj godini.
Promo u priopćenju opovrgava Hasanbegovićevu izjavu kojom je njihovu tvrdnju da su predviđena sredstva za rock glazbu smanjena za gotovo 50 posto nazvao dezinformacijom. "Ne samo da Ministarstvo kulture nije smanjilo sredstva, već sam ja prvi ministar u Hrvatskoj koji je potpisao i dodijelio sredstva i za programe rock glazbe", rekao je ministar.
Do dodjele sredstava rock glazbi nije došlo na inicijativu sadašnjeg ministra kulture, već je posljedica prošlogodišnjih pregovora sa stručnjacima iz prethodnog Ministarstva kulture, pa je Hasanbegović uključivanje rock glazbe u javne potrebe u kulturi naslijedio od svojih prethodnika, ističe Promo. Na žalost struke, istovremeno je taj projekt uzurpirao smanjujući predviđena sredstava za gotovo 50 posto, upličući se u programske ocjene stručnog vijeća i zanemarujući usvojene objektivne i mjerljive kriterije.
Promo također odbacuje Hasanbegovićevu poruku da "Ministarstvo kulture u raspodjeli sredstava neće biti vođeno nikakvim partikularnim i klijentelističkim interesima" kao paradoksalnu jer je upravo zaobilaženjem objektivnih i mjerljivih kriterija, koje je propisalo samo Ministarstvo, svojom odlukom javni natječaj otvorio klijentelizmu i partikularnim interesima onih koji će donijeti konačnu odluku.
Organizatorima rock koncerata i festivala posebno je zasmetala Hasanbegovićeva izjava da "Ministarstvo kulture ne može i ne treba financirati komercijalne projekte koji ostvaruju zaradu" koja, po njihovu mišljenju, pokazuje njegovo nerazumijevanje programa sufinanciranja rock glazbe, a i općenito smisla programa sufinanciranja javnih potreba u kulturi uopće.
Sve dok svaka kulturna djelatnost i svi korisnici sredstava Ministarstva kulture ne prestanu naplaćivati ulaznice za svoje programe i dok se taj preduvjet ne uvede kao kriterij za sufinanciranje, sva kultura je komercijalna jer djeluje na tržištu i prodaje ulaznice za svoj program. Osim toga, najveći dio ključnih kulturnih manifestacija i institucija izdašno sponzoriraju komercijalni sponzori za iste programe za koje naplaćuju ulaznice, ističe Promo.
Ako je ministrov cilj osigurati stopostotno financiranje svih dionika u kulturi, kako se ne bi morali boriti za svoje mjesto na tržištu, rado ćemo pozdraviti tu inicijativu. Ipak, zdrav razum nas uči da je takav sustav financiranja kulture nerealan, pogotovo u situaciji kada cjelogodišnji proračun Ministarstva kulture iznosi 0,48 BDP-a, navode članovi udruge.
Što se pak tiče navodne zarade, koju spominje Hasanbegović, organizatori rock festivala i klupskih programa više puta su argumentirali da se zbog znatno nižih cijena ulaznica u Hrvatskoj nego u drugim europskim zemljama, te zbog velikih javnih potpora klubovima i festivalima u Europi i regiji, u slučaju domaćih organizatora može govoriti samo o pokrivanju troškova, i to samo uz puno sreće, kaže se u priopćenju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....