POZNATA PJEVAČICA

‘Slavim rođendan čiju brojku uopće ne želim izgovoriti, pa sam zato i tako nazvala koncert‘

Zdenka Kovačiček (snimanje spota Stare fore)

 Lucija Ocko/Cropix
‘Za snimanje spota za pjesmu ‘Žena za sva vremena‘ na raspolaganje sam dobila helikopter i Rolls Royce‘ sjeća se Zdenka Kovačiček uoči nastupa u Petom kupeu 7. ožujka

Dan prije službene proslave Dana žena, u intimnoj atmosferi kluba Peti kupe, druge godine zaredom, ovu posebnu priliku sa zagrebačkom će publikom proslaviti naša jazz diva Zdenka Kovačiček koju mnogi, prije svega, vežu uz kultnu pjesmu "Žena za sva vremena".

- Ja sam zbog te svoje pjesme postala predstavnica jedne simbolične poruke upućene ženama, predstavnica žena koje se bore za emancipaciju i protiv zlostavljanja žena pa su me nakon prošlogodišnjeg nastupa, koji je bio pravi urnebes, zvali i ove godine. Ja ove godine istodobno slavim i svoju okruglu godinu života koja je došla brzo i iznenada. To je brojka koju uopće ne želim izgovoriti pa sam koncert nazvala "40+40". Prvih 40 pripadaju fazi mojih početaka, učenja, nadograđivanja i istraživanja, a drugih 40 pokazuju moju zrelost i iskustvo. Koncert ćemo započeti s "Konstatacijom jedne mačke", obilježit ćemo ga i s Janis, mojim najuspješnijim projektom u kazalištu, a onda ćemo izvesti i moje pjesme s početka karijere. Već smo tada bili ispred svog vremena. "Mali crni brat" je označavao našu borbu protiv zlostavljanja. "Hello Mr. Elton John" je možda i prva funky stvar u Hrvatskoj. Izvest ćemo i "Elektru" koju je koristio modni dizajner Karl Lagerfeld. Ona je početak elektronike na ovim prostorima. Tim smo pjesmama označavali žanrovski nova razdoblja u glazbenoj industriji - najavljuje Kovačiček, koja se rado prisjeća snimanja spota za popularnu "žensku himnu" u kojoj se pojavljuje u ulozi političarke, državne dužnosnice čiji lik krasi čak i naslovnicu magazina Time:

image

Zdenka Kovačiček

/Press

- Ja volim ispričati dobru priču i poslati važnu poruku, a "Žena za sva vremena je bila takva poruka. Spot je bio jako zapažen i puno se vrtio. Svi su prepoznali tu značajnu priču pa sam na raspolaganje dobila čak i helikopter Ministarstva obrane. Od prijatelja sam, pak, na raspolaganje dobila bijeli Rolls Royce. Sve sam uspjela realizirati zahvaljujući Ireni Šćurić, koja je režirala taj spot, i udruzi B.A.B.E. Sudjelovale su i poznate glumice, kojima sam stvarno zahvalna jer su se odazvale potpuno besplatno. Ta priča je bila apsolutno pogođena, ispričana na angažirani način, a pjesmu će, ja se nadam, i kada mene više ne bude, povezivati s mojim imenom.

Danas je položaj žena bolji, krećemo se prema naprijed, mišljenja je Kovačiček, koja smatra da se, iako dobivaju radna mjesta ravna muškima i plaćene su bolje nego prije, žene još uvijek bore za svoje mjesto u društvu.

- Danas žene imaju više mogućnosti da si poboljšaju stanje i status u životu i društvu. Ali mi smo ipak patrijarhalno društvo. Još se uvijek smatra da je žena tu da rađa, da odgaja djecu... A danas žena nosi još veći teret u obitelji i u društvu nego prije, upravo jer si je otvorila nove mogućnosti. Žena radi, ali nosi i sve terete koje je nosila i prije - kaže glazbenica te nam otkriva kako se rodila njena dugogodišnja ljubav prema jazzu.

image

Zdenka Kovačiček

/Press

Još kao djevojčica

- Kada me kao djevojčicu, nakon raspada Dua Hani, prošla prva euforija popularnost, krenula sam u solističku karijeru. Sa svojim sam bendom išla po Europi, po američkim bazama, jer smo još kao Duo Hani naginjale američkoj glazbi. U Hrvatskoj su se u to vrijeme dosta slušali Sanremo i talijanski hitovi, no ja sam slušala Arethu Franklin i Ellu Fitzgerald i osjetila da mi to leži. Jazz vam daje ogromnu slobodu, možete raditi što hoćete, i što se tiče harmonije i što se tiče interpretacije. Nikad nisam previše voljela komercijalnu glazbu koja je dopirala do velikih masa. Vuklo me je da istražujem i stvaram glazbu za najprofinjenije uho. A kako sam još kao dijete krenula iz kazališta, svako glazbeno istraživanje različitih žanrova za mene je bilo poput nove uloge. I tekstovima sam htjela poslati poruku. Svaki je tekst bio nova priča. Takvo je moje shvaćanje glazbe i danas. Takav je i moj posljednji album "Konstatacija jedne mačke", koji nosi ime knjige glumice Slavice Maras koja je vodila Off Theater Bagatella u kojem sam i sama nastupala - pripovijeda Kovačiček koju je glazbena karijera osim kroz razne glazbene žanrove poput rocka, jazza i bluesa vodila i kroz niz dramatičnih iskustava; od evakuacije iz Beiruta do sibirskih hladnoća i orkanskih oluja.

- Mene je uvijek puno toga zanimalo, željela sam puno toga osjetiti i proživjeti. Jednom sam na brodu u Sredozemnom moru doživjela oluju od dvanaest Bf (Beaufortova skala). Spasili smo se, ali proživjela sam veliki strah. Klavir je bacalo s jedne strane na drugu. Postojao je strah da će se brod potopiti.

Opasno je bilo i kad smo bili u Čečeniji. Neka grupa Čečena je čak napala naše muzičare. Kako nas jedan dan nije bilo u hotelu, svi su mislili da su nas kidnapirali. Poslali su potragu za nama, a mi smo zapravo bili na izletu s policijom i roštiljali. Pamtim i vrijeme kada sam bila u Sibiru na -50... izdržite par minuta, a onda vas sve počne bockati i peckati. Mislite da ćete se smrznuti. To su stvari koje rijetko koji čovjek doživi - priča nam Kovačiček.

Baby Lasagna

Danas je, pak, možda više od svih, u žiži zbivanja Baby Lasagna, pobjednik Dore i hrvatski predstavnik na ovogodišnjoj Euroviziji, čiji je "trenutak" i pjesmu popratila i Kovačiček.

- Ja sve pratim. Volim sve čuti, sve znati. Sve me zanima - objašnjava pjevačica kojoj je drago da je "publika osjetila da će nas ta pjesma dobro predstaviti".

- To je moderna pjesma. Predstavio ju je mladi dečko. I ona ima jednu priču, jednu poruku o tome kako se kod nas živi. Pokazuje život na selu, život mladih koji odlaze. Nadam se da će ta priča biti prepoznata. Ja mu želim uspjeh i imam osjećaj da će dobro proći. Inače se Eurovizija pretvorila u neku vrstu cirkusa, ali ako želimo ostati zapaženi, moramo i mi slijediti trendove. Ja sam starija generacija koja je voljela lijepe melodije. One se povremeno i sada dogode na Euroviziji. Danas se u Euroviziju puno počela uplitati politika, a posljednjih godina je publika većim dijelom preuzela odluku o pobjedi. Ja nisam baš za to. U žirijima su nekad ipak sjedili ljudi koji su bili poznavatelji glazbe - zaključuje Kovačiček.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 17:30