Exitov Sea Star u Umagu u svojih je šest održanih izdanja, od 2017. do 2024., hrvatskoj ekonomiji donio oko 40 milijuna eura izravne koristi.
Uspjeh je time veći jer je u pitanju jedini veliki glazbeni festival u Hrvatskoj koji se održava van turističke sezone, ističe se u istraživanju nezavisne agencije TIM Centar. U šest navedenih izdanja ukupna vrijednost promocije festivala i destinacije, fokusiranih na brendiranje Umaga, Istre i hrvatskog primorja, na domaćem i mnogim inozemnim tržištima iznosila je 30.2 milijuna eura, što pak u zbiru znači da je Sea Star Hrvatskoj donio preko 70 milijuna eura ekonomske i promotivne koristi.
Ovi podaci dodatno uvećavaju priznanje dobiveno od strane HDS ZAMP-a po kojem je Sea Star posljednje dvije godine zaredom drugi najposjećeniji domaći glazbeni festival.
Kroz festivalska vrata ovogodišnjeg Sea Stara u dvije večeri ušlo je više od 44.000 posjetitelja, iz više od 40 zemalja i s četiri kontinenta. Prevladavali su fanovi iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Švicarske, Njemačke i BiH, a bilo ih je koji su do Umaga potegli iz Velike Britanije, SAD-a, Australije, Španjolske i skandinavskih zemalja. Strani gosti činili su 45% posjetitelja festivala. Po brojnosti publike Sea Star je u 2024. dosad bio daleko najposjećeniji glazbeni događaj u Istri i Primorju, te jedan od dva najposjećenija u cijeloj Hrvatskoj. Prema službenim podacima Turističke zajednice grada Umaga za vrijeme trajanja festivala je od 23. do 26. svibnja 2024. zabilježeno 47.400 noćenja.
Prosječna starost posjetitelja festivala je svega 24 godine, postotak visokoobrazovanih, uključujući i studente je visokih 56%, dok je zaposlenih više od 59%. Čak 92% ispitanika u istraživanju je izjavilo da je u Umag došlo isključivo zbog Sea Stara, a 72,5% je lagunu Stella Maris ocijenilo odličnom festivalskom lokacijom. Trećina posjetitelja je zahvaljujući festivalu prvi put došla u Umag, Ukupna potrošnja je bila nešto veća u odnosu na 2023. godinu. Tako su strani gosti prosječno trošili 567 eura, a gosti iz regije 470 eura, Pritom je primjetno i da se čak 80% gostiju odlučilo za plaćeni smještaj (hoteli, apartmani, kamp).
Motivacija za dolazak na Sea Star je u najvećem broju druženje kao socijalni aspekt festivala, glazbeni program kao kulturni, te turistički kao prilika za boravak na moru. Dio istraživanja otkrio je da čak 82% posjetitelja vjeruje kako glazbeni festivali poput Exita i Sea Star mogu napraviti pozitivne društvene promjene, njih 88% ističe da su festivali pozitivan ili jako pozitivan događaj u njihovom životu, a 90% ispitanika reklo je kako dolazak na umaški festival pozitivno utječe na njihovo mentalno zdravlje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....