Ljeto 2013. nije obilovalo interesantnim novim albumima kao što je bio slučaj prethodnih godina, kada famozna ljetna diskografska rupa kao da nije postojala, ali jedan album objavljen u sezoni kiselih krastavaca ipak valja izdvojiti.
To je “Electric”, dvanaesti album Pet Shop Boysa, objavljen nepunih godinu dana nakon prethodnog “Elysisuma”, ujedno i prvi album koji su veterani electro-popa objavili na vlastitoj diskografskoj etiketi x2 te najuspješniji u prolasku na top-listama još od albuma “Very” iz 1993. godine, a slično je i s kritičarskom recepcijom.
Uz “Random Access Memories” Daft Punka, “Electric” Pet Shop Boysa je i jedan od najbolje ocijenjenih albuma ove godine, a pribrojimo li tome i “Delta Machine”, najbolji album Depeche Modea u posljednjih dvadeset godina te više nego solidan, ali i nešto manje zapažen, odnosno bitno manje tiražan album “English Electric” Orchestral Manoeuvres In The Dark, može se zaključiti da je 2013. godina bila plodna godina za legendarne sastave synth-pop glazbe.
Spomenuta revitalizacija, odnosno pomlađivanje synth-popa Pet Shop Boysa još je impresivnije uzme li se u obzir da pjevač Neil Tennant ima 58, a glavni kreator zvuka Chris Lowe 53 godine, što se u okviru današnje elektronske glazbene scene smatra metuzalemskom dobi.
Okorjele noćobdije
No stari majstori su stari majstori koji iznova osvajaju fascinantnim melodijama i onim dobro poznatim gorko-slatkim sentimentom koji je oduvijek krasio synth-pop himne Pet Shop Boysa.
Taj koktel uzbuđenja i sjete posebice je došao do izražaja u iznenađujuće efektnoj obradi “Last To Die” Brucea Springsteena te autorskim skladbama “Love Is A Bourgeois Construct” i “Thursday”.
Za ljude kojima bi vrhunac zabave mogle biti serije na BBC-u, Tennant i Lowe zvuče poput okorjelih noćobdija kadrih nightclubbing pretočiti u zavodljive i elegantne skladbe o žudnji, neostvarenim ljubavnim avanturama i srcolomstvu. Bili su i ostali majstori mekog pretapanja zanosnih melodija, plesnih ritmova i lirike kojom trash uzdižu na nivo umjetnosti.
Postojani temelji
Zahvaljujući i 37-godišnjem producentu Stuartu Priceu koji je radio s Madonnom, Killersima, Sealom i remiksirao singlove brojnih drugih izvođača, dogodio se i efektan spoj synth-popa 80-ih, odnosno pomalo antiknih sintesajzera s recentnom elektronic dance produkcijom pri čemu su Pet Shop Boysi ostali prepoznatljivi i svoji, ali se i zgodno modernizirali baš poput Daft Punka i Depeche Modea koji su na svoj način nedavno izveli nešto slično.
Izgleda da su synth-pop temelji iz 80-ih, ne samo Pet Shop Boysa nego i dobrog dijela elektronske glazbe današnjice i dalje postojani, a izdanja koja s njima korespondiraju zanimljivija od tipičnih house/R&B/dance singlova za jednokratnu uporabu monster DJ-a poput Davida Guette ili ultrapopularnih pjevačica poput Rihanne.
Mnogo dobre nove elektronske glazbe
Cijeli spektar elektronske glazbe u velikoj je ekspanziji, DJ zarađuju više nego koncertni izvođači, festivali s takvom glazbenom ponudom u rasponu od “undergrounda” preko “šminkerskih” do “stadionskih” premrežili su cijeli svijet kao i hitovi dance glazbe na top-listama najprodavanijih singlova i najemitiranijih pjesama.
Ta ekspanzija traje već nekoliko sezona, no ove godine dogodio se i niz cjelovitih albuma novih vedeta elektronske plesne glazbe pa osim što bilježe visoka mjesta na top-listama najprodavanijih izdanja, prvijenci “Settle” i “Home” britanskih electronic dance sastava Disclosure i Rudimental te drugi album “Overgrown” britanskog dubstep kantautora Jamesa Blakea pobiru i opravdane hvalospjeve ili barem solidne ocjene glazbene kritike.
U nisku zanimljivih ovogodišnjih samostalnih albuma elektronske glazbe valja ubrojiti i tiražno manje uspješne naslove “Tomorrow’s Harvest” Boards of Canada, “Slow Focus” Fuck Buttonsa i “Off The Record” njemačkog veterana Karla Bartosa, koji je nekoć bio član Kraftwerka čiji novi album nikako da dočekamo.
Electro-rock album “Howlin” australskog sastava Jagwar Ma izuzetno hvali i Noel Gallagher, no australski duo Empire Of The Sun nije na drugom albumu “Ice On The Dune” zabljesnuo kao na zavodljivom prvijencu “Walking On A Dream”, a poklonici elektronske dance glazbe pitaju se kad će napokon dočekati drugi album australskih mixtape luđaka The Avalanches, od čijeg je briljantnog debija “Since I Left You” prošlo već predugih 13 godina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....