Sad kad smo konačno ušli u 2022. godinu i kad se o svemu najboljemu u prošloj već sve napisalo, vrijeme je za sasvim drugačiju top listu. Kritičari diljem svijeta su naime sastavili popis najgoreg što su gledali prošle godine, od filmova do glumačkih izvedbi. Neki od tih filmova bili su jako uspješni, neke je pratio snažni marketing, o nekim se ulogama puno pričalo. Ali na kraju ovih šest filmova i tri uloge ništa nije moglo spasiti. Slažete li se s kritikama?
NAJGORI FILMOVI
Red Notice
Ni zvijezde filma, Ryan Reynolds, Gal Gadot i Dwayne Johnson kao ni činjenica kako je ovaj film srušio Netflixove rekorde i postao najgledaniji film na dan otvaranja na tom streaming servisu nisu spriječili Forbesovog Scotta Mendelsona da ga svrsta u ovu nimalo laskavu kategoriju. Akcijska komedija koja se vrti oko pljačke umjetnina, pothvata koji je svoje mjesto našao i u bezbroj drugih filmova, ostala je bez napetosti, humora i originalnosti, smatra taj kritičar. Nedostaje mu i sporednih glumaca pa glavne zvijezde većinom govore jedne s drugima. I dok se dio oduševljene publike kune da je završetak filma toliko dobar da tjera da ga pogledate još jednom kako biste uočili svaki detalj koji vam je isprva promaknuo, američki filmski kritičari tvrde da je Netflixova tajna uspjeha u poznatim zvijezdama i ravnodušnosti korisnika Netflixa.
The Virtuoso
Ne postoji rečenica koja bolje sažima kritike o filmu "The Virtuoso" od one Petera Debrugea iz Varietyja da "Anthony Hopkins nije užasan u filmu, ali sve oko njega jest". Iritantni govori, prevelika naglašavanja profesionalnosti i pedantnosti ubojice iz filma, ali i proturječnosti poput oplakivanja smrti nevine žene uz istovremeno ubijanje tolikih stranaca kod kritike nisu prošli nezamijećeno. Konačna ocjena? Talentirani glumci i amaterska produkcija. Kritika je razvalila ovaj film koji je prošao gotovo nezamijećeno i kod publike, a od samog filma puno su zabavniji kritičari koji su se natjecali u zbijanju šala na njegov račun. Radnja inače prati profesionalnog ubojicu koji kreće u napad na svoju novu žrtvu kako bi vratio dug svom misterioznom mentoru.
The Misfits
Redatelj Renny Harlin svojim filmom o poznatom kriminalcu Richardu Paceu kojeg glumi Pierce Brosnan nimalo nije ispunio očekivanja kritike koja ga je opisala kao film koji je osmišljen isključivo da zaradi na međunarodnim tržištima, a zauzvrat daje uvredljivo malo stvarne radnje. Ono oko čega se nisu mogli složiti je odgovor na pitanje jesu li gori likovi ili dijalozi, ali je pljačka svakako "dosadna propast". Brosnan tako nije uspio spasiti ovaj film jer je njegova uloga u njemu daleko od šarmantnog agenta 007 na koje prvo pomislimo kad ga spomenemo u kontekstu akcijskih filmova. Film također predstavlja još jedan promašaj Rennya Harlina koji je nekad davno zbog filmova poput 'Umri muški 2' bio najavljivan kao jedan od najtalentiranijih redatelja svoje generacije.
Infinite
Postoje ljudi koji se mogu sjetiti svojih prošlih života – neki od njih koriste to kako bi pomogli svijetu i učiniti ga boljim, drugi nastoje učiniti da svijet kakvog poznajemo nestane. Ovo je početna premisa filma "Infinite" kojeg je režirao Antoine Fuqua, a temelji se na romanu The Reinkarnationist Papers autora D. Eric Maikranza iz 2009. godine. Glumi Mark Wahlberg, za kojeg smo već navikli da nema problem s time da se pojavi u smeću s radnjom koja otprilike glasi ovako: Glavni junak ima halucinacije za koje postepeno shvaća da su sjećanja iz njegovih prošlih života...
Kritiku nije uspjela oduševiti, a filmu najviše zamjeraju nestrpljivost u razvoju lika i neprilagođenost vremenu u kojem bi se radnja trebala odvijati pa na trenutke izgleda kao da se radnja odvija danas, a ne 70-ih. Dovoljno da zasluži svoje mjesto na ovom popisu.
Kao što je to slučaj i kod Harlina, svaki novi film Antoinea Fugue samo je novi čavao u lijes njegove karijere. Šteta za čovjeka koji je režirao spot za "Gengsta's paradise' i hvaljeni 'Training day' i kojem su jednom tepali da je novi John Woo.
Diana: The Musical
Film koji bi trebao predstavljati život i dalje omiljene princeze Diane, Vanity Fair ocijenio je kao lošu izvedbu koja samo želi što brže doći do tragičnog kraja "nadajući se da će se gledatelji uvjeriti same sebe da su tijekom gledanja ipak osjetili bar neku emociju." Iako su najavljivali kako je cilj mjuzikla publici bolje predstaviti Dianu, vidjeti ju kao osobu u svim njezinim nijansama i odmaknuti se od uobičajenog narativa nje kao ikone, u tome nisu uspjeli.
Matrix Resurrections
Ne postoji niti jedan valjani razlog da ovaj film uopće postoji. Osamnaest godina nakon kultne Matrix trilogije Lana Wachowski ipak je snimila i četvrti nastavak, a kako je imala kompletnu autorsku slobodu, film je očito svjesno pretvorila u svojevrsnu meta kritiku prva tri filma i dodala sarkastični odmak od nje. Super, samo što je ideja potpuno neuspjela.
Dobili smo tako novi Matrix, pun naoko pametnih doskočica koji je više romantična dramedija nego sf noir, s lošim efektima i još gorom pričom. Nije vrijedno spomena, a bome ni gledanja. Onoliko koliko je prvi film prštao kreativnošću i inovativnošću, toliko ovom posljednjem upravo to nedostaje, komentiraju kritičari. A kako je krenulo, neće previše ni zaraditi na blagajnama.
NAJGORE IZVEDBE U 2021.
Jared Leto u "House of Gucci"
Salon je ovu ulogu ocijenio kao najbolju i najgoru stvar u ovom filmu, kojeg je režirao Ridley Scott. Letov jak talijanski naglasak kojeg se ponovno željelo poslušati prozvali su prenapuhanim toliko da praktički definira karakter lika – želi da ga se shvaća ozbiljno, ali bez da ponudi nešto na čemu bi se to poštovanje temeljilo. Leto je, sarkastično zaključuju kritičari Salona, nezaboravan dio ovog zaboravljivog filma koji prati uspon i pad modnog carstva Gucci, a u kojem glume i Lady Gaga i Adam Driver.
Rami Malek u "No Time to Die"
Svaki Bond je dobar onoliko koliko i negativac u tom filmu. A Malek, inače dobitnik Oscara nimalo se nije proslavio kao Lyutsifer Safin (tako se zove, nije šala) koji stvara ambiciozan plan za ubijanje milijuna ljudi biološkim oružjem temeljenim na DNK. Jednolična gluma, nimalo intrigantan negativac koji u početku filma posvuda traži svoju žrtvu osim ispod njezinog kreveta gdje se ona, kao i tisuće drugih filmskih žrtava, skriva bolja je jedino od trenutka kada Safin oslobađa oteto dijete jedino zbog toga što ga je ono izrazilo želju za tim. Neuvjerljivo i dosadno, kažu kritičari. Baš kao i cijeli film.
Meryl Streep u filmu "Don't look up"
Kritičari su glumu ove proslavljene glumice ocijenili usiljenom i lošom, a slavna glumica kao da se nimalo ne zabavlja dok joj "nitko nema hrabrosti reći da je loša". Film o kojem se mnogo priča(lo), pa su ga tako komentirali i Zoran Milanović i Andrej Plenković kao i pola Hrvatske na Facebooku, pokazao se kao primjer kako Streep istovremeno može pokazati besprijekornu tehniku, ali bez da zapravo oživi svoje likove kao što je to činila sjajno glumeći žrtve u "Sophie's Choice" i "Silkwood".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....